Ga naar het forum
Regulering van de B...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Regulering van de Belgische markt? [Laatste info in 1st posts]

263 Berichten
78 Gebruikers
0 Reacties
33.6 K Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Shevas,

Ik zal proberen of wij al een eerste reactie hierop kunnen krijgen van de betrokken pokerrooms om te zien of zij deze brief inderdaad ontvangen hebben en wat hun reactie hierop zal zijn

wcgrutto
PokerStrategist

Maw het zou goed kunnen dat binnen 2 maand, wij, Belgen, enkel nog via stars en mss nog enkele andere sites kunnen pokeren. En dan nog eens enkel cashgames tegen Belgen. En geen bonussystemen meer. :rage:

Nog vraagje. Kheb een cake account. Kmoet nog zo n 300FPP halen voordat ik mijn geld eraf kan halen. Stel dat ik binnen 2 maand niet meer kan spelen op cake, is geld dan foetsie? :rage: Omdat ik het niet kan afhalen door de 1000FPP regel.

Wat een stelletje idioten :facepalm:, weer een reden meer om dit landje vaarwel te zeggen.

Dus wanneer precies zal dit allemaal van kracht worden? Ik zal moeten zien dat men stars.be account in orde is als ik niet meer op FT geraak.

noisecore
Oldschool Grinder

het is enkel op stars momenteel hoor. aan FT zal je altijd wel blijven aankunnen. toch het komende jaar nog :D

Ja men bankroll maak ik me geen zorgen over maar ik wil weten vanaf wanneer het risico bestaat dat de flikken aan men deur staan als ik er gewoon op blijf spelen.
Of zal de verantwoordelijkheid liggen bij FT zelf?

mrsaintftw
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Oereuh
Ja men bankroll maak ik me geen zorgen over maar ik wil weten vanaf wanneer het risico bestaat dat de flikken aan men deur staan als ik er gewoon op blijf spelen.
Of zal de verantwoordelijkheid liggen bij FT zelf?

Als ik niet persoonlijk door full tilt benadert wordt vanaf het moment dat het 'illegaal' is dan blijf ik gewoon doorspelen. Vanwaar zou ik dan moeten weten dat de wet hiervoor verandert is? En ben eens benieuwd of ze echt aan je deur zouden staan. Zou het wel grappig vinden opzich. Maar kdenk niet dat ze zich hiermee gaan bezighouden (alhoewel dat ik in België telkens meer verschiet... rechtzaken die nergens op slaan, straffen van 2 jaar voor iemand die zijn boete niet betaalde na x aantal maanden. Vrijgesproken moordenaar omdat de cellen volzitten, noem maar op. Dan de politiekers...die mannen steken echt de belachelijkste dingen uit en krijgen een belachelijk hoog loon). Nuja dat doet er nu niet toe. Ik blijf gewoon spelen op full tilt. Till I go broke or till they arrest me lolll

zazizo
Oldschool Grinder

Hier in Nederland wordt iedereen geacht de wet te kennen.
Zal in Belgie vast niet anders zijn.

Pfff zo'n slechte wetgeving voor zowat iedereen behalve sng (en in mindere mate toernooispelers).

Vooral volgende dingen zijn echt sick

-naar namur rijden om een pokeraccount te krijgen? Geen enkele fish doet dit obv.

-700 dollar loss limit (als dit zo zou zijn) = alles boven NL100-200 is onmogelijk (niet dat het toch zou runnen anders maar whatever)

@Duvel, ik zou zo'n posts maar voorzichtig maken en als je hiermee besluit door te gaan dit niet te openbaar maken.

noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door zazizo

Dit

viewer88
Oldschool Grinder

schijt man hier wordt je toch gek van ... als ze dit gaan doorvoeren zal mijn leven er hard door veranderen

Wat kunnen we nog doen om dit tegen te houden?

Poefters
PokerStrategist

Vind het allemaal nog grijs...Wanneer komt er eens duidelijke info van de commissie of waar vinden we die?

mrsaintftw
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door zazizo

Hier heb je wel een punt.. maar toch... rebel for life! yay ik haaaat pokerwetten :rage:

Tof...
Wat een domme regeling, zou ik niet meer kunnen omdat ik nog geen 21 ben, belachelijk gewoon.
Je mag neuken van 16, u eigen doodzuipen vanaf u 18 en eveneens mensen overhoop rijden. Maar Oh god nee, poker spelen niet, veel te gevaarlijk. Ze moeten ervoor minstens 21 zijn.

Belachelijke politiekers.

zazizo
Oldschool Grinder

Onder de 21 is het moeilijk om het gevaar van poker in te zien. :O

The online market is also not yet fully operational, as it waits for approval from the European Commission on certain licensing regulations later this month.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de lijkenpikkers in het pluche hun zin gaan krijgen.

Zum kotzen!

Het is waarschijnlijk maar een kwestie van tijd voordat Nederland met zijn eigen zieke variant van pokercontrol komt...

Misschien wordt het tijd voor demonstraties, een pokerpartij en verzet tegen die bemoeizucht?

Of tijd voor slimme programmeurs die een goede truc weten te vinden om dit alles te omzeilen.

:rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Laten we vast wat leuzen verzinnen....

"Baas in eigen Stack!

"Pokeren is geen jokeren"

"Band de pokerbom"

""Politieke bemoeizucht? Nee bedankt!"

.... ik voel oude tijden herleven ♠_cool:

We zouden misschien inderdaad zoiets moeten doen.
Als duizenden Belgen weigeren om op Stars.be te spelen gaan ze misschien iets eraan veranderen.
Zoals de leeftijd die gewoon belachelijk is en de invoer van bonussen.

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Of tijd voor slimme programmeurs die een goede truc weten te vinden om dit alles te omzeilen.

Tja, omzeilen is nie echt iets voor programmeurs vrees ik, als je registreert op een pokersite moet je je gegevens invullen en ook je land dus invullen...

Nuja, als bijvoorbeeld FT zich niks aantrekt van de Belgische wetgeving, en Belgen gewoon laat verderspelen, is er geen enkel probleem. Ik denk niet dat men in België de toegang tot de rooms via internet zal blokkeren, en moest dit wel het geval zijn, is dit gemakkelijk te omzeilen (verbinding maken met een VPN server in het buitenland bijvoorbeeld...)

We acknowledge receipt of your message. In response to your enquiry on the legislation on gambling we would like to inform you that this area is not harmonized on the European Union (EU) level and legislation in EU member states can differ.

We would kindly invite you to consult the webpage of the European Commission’s Directorate-General (DG) for the Internal Market and Services, where you can find more information about the Commission’s activities in this field:
http://ec.europa.eu/internal_market/services/gambling_en.htm

However, we would also like to draw your attention to the fact that despite different legislation, this has to be compatible with EU law, particularly to the freedom to provide services and the freedom of establishment. In this respect the European Commission has the possibility to start an infringement procedure against EU Member States not complying with EU rules, as you can read in the section on “Infringements”:
http://ec.europa.eu/internal_market/services/gambling_en.htm

We would also like to invite you to consult the “Conclusions on the framework for gambling and betting in the EU member states” of the Competitiveness Council Meeting from 10 December 2010:
http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/intm/118398.pdf

As mentioned there, the Commission foresees a public consultation on Gambling, which is scheduled for April 2011. We would therefore suggest that you consult the website of Internal Market and Services DG regularly for additional information on the consultation:
http://ec.europa.eu/internal_market/consultations/docs/2011/planned_en.pdf

In addition, please note that anyone may lodge a complaint with the Commission against a Member State for any measure (law, regulation or administrative action) or practice attributable to a Member State which they consider incompatible with a provision or a principle of EU law. You can find more information about this procedure on the following site of the Commission’s Secretariat-General:
http://ec.europa.eu/eu_law/infringements/infringements_en.htm

and on the following link the information on how to lodge a complaint:
http://ec.europa.eu/eu_law/your_rights/your_rights_forms_en.htm

In case you have any question regarding the consultation on gambling, you can contact the DG Internal Market and Services directly through the following email:
Markt-E2@ec.europa.eu

Should you, however, have general questions about the EU policy in this field, we would kindly advise you to contact the DG through the following online request form:
http://ec.europa.eu/dgs/internal_market/contact/contact-info_en.htm

We hope that this information will be of use to you.

With kind regards,

EUROPE DIRECT Contact Centre

Alright, ik dacht ik stuur ze eens een mailtje om te vragen hoe het precies allemaal in mekaar zit. Persoonlijk schiet ik niet zoveel op met dit antwoord, moesten er echter mensen zijn die geinteresseerd zijn om één van bovenstaande instanties te contacteren, voel je vrij.