Ga naar het forum
spelen zonder "hulp...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] spelen zonder "hulp software"

28 Berichten
18 Gebruikers
0 Reacties
1,494 Weergaven
giraffe1977

Ik poker nu 2 jaar en ben nog steeds trouw de site waar ik ooit begon PKR. De laatste 3 maanden neem ik poker een stuk serieuzer dan voorheen. Verdiep me meer in strategieën, post handen hier en volg soms een coaching, ook volg ik coaching video's via andere sites.

Alles begint zijn vruchten af te werpen, mijn BR is van 25 dollar 2 maanden geleden uitgegroeid tot 225 dollar, ik speel uitsluitend nog maar SSS op NL25 en soms op NL50. Ok helemaal super natuurlijk maar loop nu tegen het probleem aan dat PKR pokeroffice niet ondersteund. PKR data is eigenlijk in geen 1 stukje hulpsoftware te stoppen.

Ik begin dit nu toch als een probleem te ervaren, als ik twijfel over handjes etc moet ik nu behoorlijk wat huiswerk doen om de data boven tafel te krijgen. Ik kan het daarna wel op weaktight posten en hier posten maar ik heb mijn twijfels of ik mij spel wel verder kan verbeteren op deze manier.

Mijn vraag is moet ik niet overwegen om te switchen zodat ik op een site ga pokeren waar ik pokeroffice wel kan gebruiken? Pokert er hier iemand uberhaubt zonder pokeroffice of iets dergelijks?

Waarom ik niet gewoon switch? PKR ken ik ondertussen wat mensen op en dat maakt het pokeren ook gewoon nog gezellig. Daarnaast heb ik aardig wat PKR punten verzameld die ik besteed aan leuke freeroll tournooien. Bovendien vindt ik het gebruik van avaters die ze daar hebben gewoon leuk, je kan mensen behoorlijk uit de tent lokken om toch te callen of ze af te bluffen. Ik vindt poker via andere sites dan ook vrij snel saai zonder deze toevoeging.

Alle tips zijn welkom!!!!

27 reacties
Jonkie76

Dit kan natuurlijk ook een voordeel zijn, omdat de mensen aan de ander kant ook geen read hebben op jou, omdat zij ook geen software kunnen gebruiken.

Als je handen van PKR netjes op de schijf van je pc worden bewaart, zou je kunnen kijken of Elephant van Pokerstrategy die handen zou kunnen inlezen.
Elephant heeft ook een functie om handen in forums te posten.. erg handig.
Hoef je geen weaktight te gebruiken.

Ik heb zelf ook PKR op mijn pc staan, ik zal us kijken wat er mogelijk is.

Ik vrees dat je op NL50 SSS gaat vastlopen zonder HUD.
NL25 is nog wel goed te doen.

viewer88

Kheb wel gehoord dat PKR ongelooflijk fishy is? Misschien compenceert dat het spelen zonder stats?

Nivlem

Oorspronkelijk gepost door viewer88
Kheb wel gehoord dat PKR ongelooflijk fishy is? Misschien compenceert dat het spelen zonder stats?

ja, dit is zeker het geval.. gecombineerd met het feit dat je minder handen per uur speelt, maakt dit een erg onaantrekkelijk aanbod voor een reg..

viewer88

Ik begrijp je niet goed nivlem, fishy is toch goed :D

Meen me ook net te herineren dat je op PKR maar 4 tafels kan spelen, in dat geval zou ik als SSSer allang mijn koffers hebben gepakt.

zazizo

Ik speel zonder extra software.
Maar ik ben 1 van de weinigen geloof ik.
Het gaat aardig zonder, maar ik speel nooit meer dan 4 tafels omdat ik anders niet bij kan houden hoe mijn tegenstanders spelen.

Neoken

Enige probleem die ik zie met pokersoftware is dat ik persoonlijk soms té vaak vertrouw op de stats terwijl mijn instinct eigenlijk juist zit...

Daarnaast zie ik enkel maar voordelen aangezien je naast de HUD ook veel makkelijker je eigen spel kan analyseren/verbeteren.

Oorspronkelijk gepost door eruk
Ik vrees dat je op NL50 SSS gaat vastlopen zonder HUD.
NL25 is nog wel goed te doen.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat je pas bij NL100 echt gebruik moet maken van stats. NL50 is makkelijk beatable zonder software. Vooral op fishy sites. Zelfs flink multitablend is dit niet echt een probleem. Het is echter wel zo dat je bij minder tafels ook minder hardsoftware nodig hebt.

Ik betwijfel echter of PKR wel een groot aantal tafels heeft om daar op NL50 een beetje te kunnen SSSen. Daarnaast lijkt me het aantal handen per uur niet echt om over naar huis te schrijven, maar goed, als je dat uithoudt dan is dat wel oke I guess ^^

Oorspronkelijk gepost door Neoken
Enige probleem die ik zie met pokersoftware is dat ik persoonlijk soms té vaak vertrouw op de stats terwijl mijn instinct eigenlijk juist zit...

Daarnaast zie ik enkel maar voordelen aangezien je naast de HUD ook veel makkelijker je eigen spel kan analyseren/verbeteren.

Dit is inderdaad ook een probleem. Stats moeten alleen je helpen bij moeilijke beslissingen imo en als een soort raadgever functioneren, niet als de beslisser.

Groeten,
Leo

Nivlem

Oorspronkelijk gepost door viewer88
Ik begrijp je niet goed nivlem, fishy is toch goed :D

Meen me ook net te herineren dat je op PKR maar 4 tafels kan spelen, in dat geval zou ik als SSSer allang mijn koffers hebben gepakt.

ik had het over zonder HUD spelen, en minder hande/uur :P niet de hoeveelheid fish, want die is wel erg aantrekkelijk :) komt door de leuke manier van spelen..

GroteArie

Leuk om te lezen, ik zelf ben ook bij PKR begonnen met het speelgeld. Daar heb ik pokeren geleerd. Ik vind die avatars wel leuk, maar vind het wel te lang duren.

Het is even wennen in het begin, maar als je eenmaal aan een andere site gewent bent mis je het PKR ook niet echt meer hoor. Het meer handen kunnen spelen in de dezelfde tijd maakt veel goed.

En zoals er al gezegd is spelen met hud is op NL25 nog niet echt nodig. Pokeroffice of PT of HH is wel makkelijk om te analyseren en kijken waar je eventuele leaks zitten.

giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977

Op pkr kan je idd maar maximaal op 4 tafels tegelijk spelen. Ik weet niet wat gemiddeld is om rendabel SSS te spelen? Maar ik heb het met 4 tafels soms al druk zak, misschien moet ik meer ervaring hebben met SSS?

Ik ben zelf aan het rekenen gegaan en kom nu op pkr uit op 0.26BB winst per hand, gemeten over 5400 handen die ik in zeg 3 maanden heb gespeeld. Geen idee of dit goed of slecht is? iemand idee?

Het is idd behoorlijk fishy al heb ik geen vergelijkingsmatetriaal. Zie zelfs op NL50 op de turncard nog een hele stack naar voren geschoven worden met een 4 outer en 5 mensen in de hand. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 4 a 5 vissen aan tafel heb op NL25.

Jonkie76 heb je het nog in elephant kunnen stoppen? Ik krijg het niet voor elkaar

Ik wil hulpsoftware niet om een beslissing te nemen maar meer om mijn leaks er later makkelijk uit te kunnen halen. Met SSS gebruik ik mijn reads op mensen nauwelijks en hou me blind aan het schema.

Oorspronkelijk gepost door Leo258

Oorspronkelijk gepost door Neoken

Dit is inderdaad ook een probleem. Stats moeten alleen je helpen bij moeilijke beslissingen imo en als een soort raadgever functioneren, niet als de beslisser.

Dit komt over alsof op gevoel spelen goed kan zijn? Live misschien, maar online lijkt me dat niet.
Ik probeer niet te luisteren naar mijn gevoel. En probeer van mezelf een soort pokerrobot te maken.

@ marcelkok724:"
wij geven de winst meestal per 100 handen aan. En jij hebt geloof ik niet de sb's die je betaald hebt meegerekend, zie je andere topic van je waarin ik heb gepost ergens :)

zazizo

Pokerrobot?
Je krijgt meer info van de tafel dan alleen de stats: timing tells, betpatronen, steamende spelers in chat etc....

duvel666

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Pokerrobot?
Je krijgt meer info van de tafel dan alleen de stats: timing tells, betpatronen, steamende spelers in chat etc....

timing van tells moet e met een korrel zout nemen...
afhankelijk van hoeveel tafels iemand spelt en of hij net een belangrjker hand elders heeft etc beïnvloed de timing meer dan de effectieve actie op de eigen tafel...

ook is het makkelijk om anderen ermee te beïnvloeden...
dus pas op als je op timing van tells enzo voortgaat online...
wat bij de ene een teken is dat hij twijfelt of dat hij ee nmarginale call maakt is mss door de andere opzettelijk zo traag en twijfelend gespeeld om je te misleiden of mss heeft hij een moster maar was hij even bezig op een andere tafel waar hij ook een monster had...

u never kow for sure...

maar ja... er is idd meer dan stats alleen...
stats helpen...
reads helpen...

niets is onfeilbaar

kijk maar eens naar miezelf... al 3 dagen op rij dat mijn KK negatief draait ...
noem ze nu dan ook geen cowboys meer, maar Homo's..

Software vind ik zelf wel van essentieel belang omdat je je beslissingen dan meer doet op basis van de feiten die je hebt en minder op je gevoel. Door met stats te werken heb je meer informatie om een beslissing te nemen. Ik denk dat als je een tijd met stats speelt je niet meer zonder kan. Verder kan je je spel met je eigen stats ook goed analyseren etc.

Rogier

stats willen soms wel t gevoel verneuken (uit luiheid)

zazizo

Ik speel nu NL100 zonder stats en dat gaat prima (niet meer dan 4 tafels tegelijk).

:) :) HALLO IK BEN RICO EN SPEEL AL EEN TIJDDJE POKERRMAR WIN BIJNA NIKS MEER HEB 1X GROTE GAME GEWONNEN EN DAT WAS HET WEL ZO BEETJE.. IK WIL WETEN WAT IK FOUT DOE EN ZIEN DAT IK ME DAARZEF IN VERBETER... WAT T IS ZO MOII SPELLETJE MAAR ALS JE TELKENS VERLIEST,,,.. JAH WET JE GEWOON DAT IK IETS NIET GOED DOEN DUS :club: WI ZOU MIJ UITLEG KENN GEVEN ZODAT IK ME VERDER KAN ONTWIKKELEN MET DIT MOOIE SPEL ...................

superjunk

De strategie artikelen van Pokerstrategy en de coachings en video`s.
Zonder hoofdletters word je ook wel geholpen hor.