Omdat je in een sit and go, vrij snel in de push- or foldfase zit, zul je ook meerdere showdowns achter elkaar zien. Hierdoor lijkt het misschien of je vrij vaak de betere hand verliest.
Maar als je het nu anders bekijkt, AJs vs KJo maakt je ongeveer 72% favoriet.
Dit betekent dat je meer als 2 van 3 keer wint, en 1 keer verliest (ruim genomen allemaal). Dat betekent dat hij relatief nog vrij vaak de hand zal winnen, terwijl je toch een duidelijk betere hand hebt.
Helemaal met meerdere SNG's tochelijk, zul je veel flips te zien krijgen waar je de 55/45 70/30 en zelfs 80/20% handen zult verliezen.
Volume zal dit goed maken. Als je het er met de 70/30 of zelfs 55/45% handen in blijft krijgen, dan zal volume alles goed maken. En zoals al gezegd, Downswings van 20BI's en groter zijn gewoon aanwezig, en zal je doormiddel van volume en een goed BRM uit je game kunnen houden.
PS:
In het begin dacht ik precies hetzelfde, en ik heb me later afgeleerd om het board te bekijken nadat ik All In was.
Gewoon zijn kaarten bekijken, kijken of je een goeie push hebt gemaakt, en je hierna op een andere tafel richten..
Je zult vaak board's krijgen waar je op de flop wint, en later weer met een runner- runner beat bent. Dat is niet leuk om te zien, en werkt zeker niet bij aan een goede motivatie.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Greetz