Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] SSS of SnG

21 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
2,046 Weergaven

Hello ladies,

Gisteren mijn 50$ ontvangen op Cake Poker (vraag me niet waarom Cake). Ik heb al even NL 10 SSS gespeeld, en ook al een paar SnG's.

Met NL10 SSS heb ik een beetje winst gemaakt, een dollar of twee. Wat me meteen opviel: zo saai zeg! buy in 2 dollar, 1x winnen en je staat hoger dan 2.5 dollar en je moet de tafel verlaten. Op cake zijn er ook niet zoveel tafels, een stuk of 10 daarnet, en die zitten allemaal vol dus je mag op de waiting list gaan zitten. Wel zitten ze allemaal vol met big stacks. Maar de meeste tijd moet ik gewoon op de BB wachten om dan één keer te winnen en meteen weer te gaan wachten. Ik speel trouwens op vier tafels tegelijk, meer kunnen er niet op mijn scherm. Saai!

Met de SnG's (1$ buy in) heb ik +-3$ verlies gemaakt, op een stuk of 20 tornooien. Paar keer 1e, 2e, 3e, vaak niet 'ITM'. Dit vind ik al een pakje leuker dan die SSS, maar als ik daarmee verlies ga maken dan liever niet zeker? Ik zou liever direct 3$ buy-in gaan spelen :P (ik weet dat dit niet mag, kan trouwens ook niet met die Cake Bankroll Protection ofzoiets :) ). Don't worry ik hou me aan de BR-regels.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan te gaan doen? Mijn doel is gewoon zo snel mogelijk geld maken, uiteraard. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Thanks!

20 reacties
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net weer een 1$ SnG gewonnen hoplaaaaa
en ik sta in totaal op: 51.06$

de dollars vloeien hier binnen zeg :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

en nu net weer 6 dollar verloren met SSS... ?(

wat een pech heb ik gehad, niet te doen man

caroline29632
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Rubonz
Hello ladies,

Hi :).

Doe gwn wat je graag doet. Je moet bij beide pokervormen niet denken dat je opeens zeer veel geld gaat verdienen. SSS is idd wat euhm 'rustig' als je het slechts op 4 tafels speelt, geen stats hebt om naar te bekijken, gwn basic SSS speelt,... Maar in het begin kan je je zo beter concentreren, zodat je zeker geen fouten maakt. Het startkapitaal kan je ook gemakkelijk vrijspelen zo, want je raked meer -> meer punten. Op cake krijg je ook rakeback, die zal ook 10keer hoger liggen met SSS, dan met SnG's. Maar je kan beter je verder verdiepen in SnG's, als je die leuker vind. (Kan je nog altijd even SSSen als je het startkapitaal niet vrijgespeeld krijgt)

Het kan trouwens zijn dat je af en toe een paar BI verliest met SSS, maar als je het strikt toepast en geen/weinig fouten maakt, win je wel op lange termijn.

Succes iig.

LaughingMan85
Elite Grinder

speel de 1$ DON's, echt een geweldige manier om je BR op te bouwen imo, low in variance and easy as hell!!! Je moet wel weten hoe dat je ze speelt!! Enige nadeel is, ze zijn misschien nog een stuk saaier dan SSS aangezien je voor de push fold fase praktisch geen enkele hand speelt :D

Ik vindt sng ook veel leuker dan cashgames alleen wat ik een voordeel van cashgames is dat je "onverwachtte" winsten kan maken zoals een all in die door meerdere mensen gecalled wordt en winnen natuurlijk. Bij SnG kan je geen grote onverwachtte winsten halen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

DoN's voor 1$ vind ik op Cake niet, helaas. Ik heb deze morgen weer eens even SSS gespeeld..... Damn weer een pak dollars kwijt. Gewoon niks voor mij, ik maak veel te veel fouten blijkbaar (of niet, steeds verliezen met KK, QQ, JJ tegen TT, AK, en zelf 23 O_O).

Ik zit dus al meteen in een downswing :P Ik sta op 30$ nu, wat zijn jullie tips om terug boven de 50$ te komen?

Lees dit maar eens over een downswing, en daarna niet meer zeggen he ;)
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/psychology/135/

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Als conclusie wil ik nog graag meegeven dat downswings in het begin van je pokercarrière vaker een resultaat zijn van slecht spel dan een gevolg van bad luck. Wanneer je dus een downswing ervaart moet je ervan uitgaan dat dit komt door slecht spel en dus meer gaan oefenen.

:f_cool: ik moet nog veel leren hé

Ja idd zoals de mensen hierboven zeggen ga lekker spelen wat je zelf het leukst vind. Ik begon ook ooit met SSSen omdat ik dacht dat het een veilig manier was om mn roll uit te bouwen. Na 8k handen zat ik op n verlies van 10$ ofzo en was eigelijk alleen een hoop frustratie rijker :P Ben toen maar SNG gaan spelen en in mn 1e sessie van 25 sngs pakte ik meteen 40$ profit _biggrin:

Dus als je sngs het leukst vind ga die vooral spelen. Lees de artikelen, volg eens 'n coaching en post vooral handen (daar leer je mss wel het meest van)!!

Succes met vissen he ;)

Oh en PS.. Cake Bankroll Protector... WTF???

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door AndjingOh en PS.. Cake Bankroll Protector... WTF???

Ja, blijkbaar kan je met je gratis 50$ niet boven je limieten gaan spelen,
maximaal 1$ SnG's en maximaal NL10... Tot je aan een bepaald aantal dollars zit of zelf gaat storten.

Beetje onnozel maar eigenlijk niet slecht =)

LOL :D

Nah.. blij dat ze dat niet bij FT hebben.. anders had ik nooit 5.4k geshipt xD

Ey maar ff serieus.. heb je al besloten wat je gaat doen? Ik zeg nog altijd.. volg je hart! Doe datgene waar jij het meeste lol in hebt. Dat gaat je op de lange termijn ook het meeste ($$) opleveren ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Na vandaag weer hard gefaald te zijn in SSS (weer 8$ kwijt) heb ik besloten om met de SnG's te starten. Alle artikelen twintig keer lezen en dan gaan! SnG's vind ik in het algemeen ook inderdaad leuker.

Maar is het wel een goed idee om die 1.2$ SnG's te spelen? 0.2$ fee...? In de SnG video's wordt afgeraden om met zoveel rake te gaan SnG'en. Het positieve is wel dat je bij Cake 33% rake terugkrijgt. Dat komt dus neer op SnG's met buy-in 1$ +0.13$ fee.

Ik ga het vanavond in elk geval eens proberen, kijken wat er gebeurt met mijn BR :)

Hey Rubonz,

Geef SSS nog niet op! :) Het is een lange termijn strategie, en aangezien ik zag dat je al netjes je handen op het forum post, kunnen anderen je met je SSS spel helpen. Lees de commentaren van de andere spelers en de handjudges en leer daar weer van. Zodoende wordt je steeds beter en komt de winst vanzelf. :)

SNG's zijn ook niet gemakkelijk, alles is in het begin pittig. Maar SNG's hebben ook nog eens een flinke fee op de lage limieten, wat betekent dat je een stuk meer dan de helft van je SNG's moet winnen om break-even te spelen, laat staan om winst te maken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Haha :D

maar wat als ik nog eens 15 dollar verlies, dan sta ik op 10$ ? Ik heb me één ding voorgenomen bij het begin van ''mijn pokercarrière'' en dat is om nooit mijn eigen geld te investeren. Er zijn natuurlijk nog veel andere sites waar je een gratis bankroll krijgt op pokerrooms, maar dan krijg ik geen PS points meer :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Kijk, het is weer gebeurd, mijn BR is weer gehalveerd! 12$ kwijt met SSS gisterenavond :). En ik heb amper of geen fouten gemaakt deze keer, daar ben ik zeker van!

SSS is gewoon niet gemaakt voor mij, punt aan de lijn :)

Oorspronkelijk gepost door Rubonz
Kijk, het is weer gebeurd, mijn BR is weer gehalveerd! 12$ kwijt met SSS gisterenavond :). En ik heb amper of geen fouten gemaakt deze keer, daar ben ik zeker van!

SSS is gewoon niet gemaakt voor mij, punt aan de lijn :)

Ik wil toch voor de zekerheid even beginnen over bankrollmanagement.

Om succesvol te zijn in poker, en je geld te beschermen tegen een faillisement, moet je je ten alle tijden houden aan een bankrollmanagement. Hierover is vanalles te vinden in de artikelen, vaak al in de basic artikelen, want het is gewoon zó belangrijk.

Met de $50 van PokerStrategy zou je beginnen met spelen op de 0,05/0,10 limiet met een stack van 20 BB, dus $2. Dan heb je namelijk 25 buy-ins voor die limiet. Hogere limieten spelen is dan GEEN optie, dan heb je te weinig buffer over om een eventuele streak of bad luck te kunnen opvangen. Ook zul je in het begin wat meer fouten maken dan nodig, dus heb je dat wel nodig.

Als jij 12$ op een avondje SSS kwijtraakt (hoeveel handen gespeeld? enig idee?) dan is dat vrij veel voor deze limiet. Dan zal er waarschijnlijk toch nog wel wat mis zijn met je SSS spel, en ligt het niet direct aan pech. Blijf je handen posten om fouten op te sporen, blijf artikelen doorlezen om te leren, en kijk eens wat SSS video's om wat voorbeelden op beeld te zien. Dan komt het vanzelf goed.

Maar natuurlijk kun je ook SNG's gaan spelen, maar die hebben weer een andere aanpak.

caroline29632
BlackMember

Bwa 12$ op NL10 zijn 6BI, dat is echt perfect mogelijk hoor. Ookal doe je alles juist je kan makkelijk de ene dag 6BI down en de andere dag 6BI up gaan. Maar als je het niet graag doet, dan is het een goede keuze om even wat anders te proberen. :) Niet dat je met SnG's geen variance gaat hebben, dat is gewoon eigen aan Poker.

Good luck iig.

EDIT: ik snap eigelijk niet waarom Xpload denk dat je hoger speelt dan NL10.

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Bwa 12$ op NL10 zijn 6BI, dat is echt perfect mogelijk hoor. Ookal doe je alles juist je kan makkelijk de ene dag 6BI down en de andere dag 6BI up gaan. Maar als je het niet graag doet, dan is het een goede keuze om even wat anders te proberen. :) Niet dat je met SnG's geen variance gaat hebben, dat is gewoon eigen aan Poker.

Good luck iig.

EDIT: ik snap eigelijk niet waarom Xpload denk dat je hoger speelt dan NL10.

Tuurlijk is het zeker mogelijk, dat weet ik ook, maar ik heb ook wat handen op het forum gezien, die jij ook hebt bekeken, waaruit blijkt dat hij nog niet alles goed doet. Maar dat beweert hij zelf wel. Zodoende is het dus een kwestie van fouten niet inzien of het toch verwijten aan pech. Ook de manier waarop het hier gezegd wordt.

Ik quote:

Kijk, het is weer gebeurd, mijn BR is weer gehalveerd! 12$ kwijt met SSS gisterenavond.

Hieruit concludeer ik dat het concept van variance nog niet echt is doorgedrongen. En uiteraard te resultaat gericht. Begrijpelijk, zo zijn we allemaal begonnen.

En ik heb amper of geen fouten gemaakt deze keer, daar ben ik zeker van!

Vind ik zelf een vrij voorbarige conclusie. Ik heb natuurlijk niet al zijn handen gezien van die sessie, maar aangezien het zo kort na de vorige handen geweest zal zijn, vermoed ik dat er niet ineens een mega-verbetering zal zijn. Niemand speelt in het begin perfect. Dus dat er geen fouten gemaakt zijn lijkt me wat gemakkelijk gezegd.

SSS is gewoon niet gemaakt voor mij, punt aan de lijn

Tja, samplesize zal ik maar zeggen. Om zo snel al te concluderen dat het niets is op basis van resultaat is kortzichtig. Wel kun je dit zeggen als je doelt op het feit dat je er niets aan vindt, aan de manier waarop SSS werkt. Dat kan ik ook prima begrijpen, heb zelf ook SNG's leuker gevonden dan SSS.

Verder zien we regelmatig beginnende spelers die nog wel eens op een hogere limiet willen spelen dan volgens het BRM van PS wordt aangeraden. Zodoende heb ik nooit direct willen verwijten dat deze speler dat ook doet, maar wel wil ik hem er voor waarschuwen wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn. Juist als het meteen al zo bergafwaarts lijkt te gaan kan een mens gekke dingen doen in de hoop dat het weer beter wordt.

Dus mocht ik de indruk hebben gewekt dat ik er van uit ging dat Rubonz hier een te hoge limiet zou spelen, dan zeg ik bij deze dat dat nooit mijn bedoeling is geweest. Ik heb notabene ook gezegd: "Ik wil toch voor de zekerheid even beginnen over BRM". Als waarschuwing, ter controle, en daarbij leg ik uit wat BRM is. Als hij dat allemaal al weet, prima, heb ik m'n tijd verspilt, maar mocht hij het toevallig niet hebben geweten, zou dit hem nog kunnen redden.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb steeds op NL10 gespeeld :) Vanzelfsprekend zal ik nog wel fouten hebben gemaakt, maar ik heb bij elke move waar ik bij twijfelde nog eens snel gekeken in de tabellen/artikels enz, dus zoveel fouten waren er echt niet.. Het was gewoon te erg gisteren, 2x QQ < AK/KK/AA, 2x KK<Ax en mijn AA's werden ook één keer gekraakt. En ook steeds die wachtperiodes bij cake, echt balen :f_mad:

Nee echt, van de SSS (en van Cake Poker) moet ik niks meer horen, maar toch bedankt voor jullie steun, dat apprecieer ik wel :]! Mijn BR op cake staat trouwens nu op 12,94$, boehoe.

Daarnet bij de 1$-buyin SnG's, 2x1e en 2x2e! SNG's liggen me gewoon veel beter. Ik ga nu trouwens op Full Tilt spelen, daar heb ik nog een free bankroll van een andere site. Geen PS points momenteel, maar lang zal dat niet duren.