Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Stress ?

21 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
3,272 Weergaven
Kleinevis

Hey all ,

Ik zit eigenlijk met een vervelend probleem.
Zelf speel ik heel af en toe eens een MTT , wat wel redelijk goed gaat. Meestal haal ik altijd het geld. Kan een mooie stack bouwen , maar op een bepaald moment gaat het berg af. Is eigenlijk iedere keer opnieuw , rond de zelfde blind levels dat er iets mis gaat.

Zelf denk ik het dat het aan mijn gedrag / mindset ligt. Ik kom enorm nerveus zodat ik dichter en dichter bij het grotere geld kom. Jammer genoeg , heb ik bij alles wat ik doe , poker , gamen , biljart een serieuze tik nerveu. Zweten komt er dan ook bij , en heel warm krijgen. Zelf zou ik gewoon mij moeten neer leggen voor tot rust te komen. Is wel een zeer vervelend probleem , zeker als het keer op keer het zelfde is.

De focus is zoek , speel veel minder handen. Bereken niets meer , en sla eigenlijk totaal op hol.

Iemand tips voor dit tegen te kunnen gaan , voor rustig te blijven als het moment er is als je dichter en dichter komt bij het grotere geld. Misschien kan ik in de pauze iets doen voor relax te blijven. Hoe doen jullie het , als je dichter bij het grote geld komt. Het is echt een vervelend probleem voor mezelf.

Kan ook zijn dat ik bust uit mtt dat deze factoren er niets mee te maken hebben. Het is toch vervelend mocht ik ooit live spelen , dat ik daar zit te zweten en warm krijg en begin te shaken als ik een hand speel.

Groetjes Kleinevis

Beantwoorden
Citeren
20 reacties
Sailer85

doe wat aan je zelfvertrouwen

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik denk dat het diep in MTTs vrij normaal is dat je stilaan je hart in je keel voelt kloppen. Heeft ook evenzeer met adrenaline te maken als met zenuwen.

Dit heeft ook niet alleen met zelfvertrouwen te maken maar simpelweg met ervaring. Ik herinner nog mijn allereerste 5NL cash table, of mijn allereerste final table in een redelijk $3 MTT. Ik had toen gewoon meer zenuwen dan toen ik paar weken terug de Big $5.50 final tablede waar het over minstens 10x zoveel geld ging. Verder hangt het ook af van hoe significant het resultaat is tov je bankroll. Als je ineens een veelvoud van je bankroll kunt winnen, is het bijna onmogelijk van niet te gaan stressen.

Dit is op te lossen door gewoon kleinere MTTs te gaan spelen, aangezien de 1st finish dan een pak lager is. Een voordeel is dat ze ook veel minder lang duren waardoor vermoeidheid minder een rol zal spelen. Bovendien ga je ook vaker deep runnen waardoor je meer ervaring gaat opdoen en ook daardoor comfortabeler zal spelen na een tijdje.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

aangezien het bij meer dan alleen MTT's is denk ik toch dat het iets te maken heeft met je zelfvertrouwen. (evt. faal angst)

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Ik ben van nature wel een stress konijn , alles wat ik doe begin ik te stressen. Maar over algemeen in poker in het begin hou ik mij rustig , leg muziek op blijf ik relax. Maar dan komt de spanning op , en kan ik mij niet rustig houden. Zoals ik al zij , heb ik dit ook bij video games. BV schiet spellen , kan ik mij enorm in opfokken. Maar een rustig spel , kan ik mij wel relatief kalm houden.

Vroeger voetbal gespeeld , en was ook altijd zo. Enorm stressen voor inderdaad niet te willen falen. Denk dat sailer wel een punt heeft , dat het te maken heeft met faalangst.

Komt ook zo als ik deeper in toernooi zit , dat ik niet wil falen. Probeer ik mezelf moed in te spreken , en begin ik rare dingen te denken.

Beantwoorden
Citeren
Rogier

gewoon de tourney lobby sluiten en niet op de info tab kijken zodat je pas doorhebt dat je bij last36 zit als er tafels 7handed worden

Beantwoorden
Citeren
karatsj

Dan lijkt het mij eerst belangrijk om die faalangst en stress aan te pakken want dat gaat ervaring opdoen in mtt's niet noodzakelijk effect hebben bij jou. Dingen die kunnen werken zijn relaxatie-ademhalingsoefeningen, rustige en positieve manier tegen jezelf spreken, sporten om de adrenaline op een gezonde manier vrij te laten, geen caffeïne en andere stimulerende rommel drinken en eten.

En met betrekking tot falen is er een belangrijke les die ik geleerd heb. Ik faal pas voor mezelf wanneer ik stop met proberen, anders niet. Diep in een mtt komen en door een foute play busten is helemaal geen faling, het is een les en zolang je mtt's blijft spelen (en dus proberen) kan je nooit falen en zal je je doel bereiken (een mtt winnen).

Veel succes ermee en hoop dat je er iets aan hebt ;)

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Een goede houding zou dit ook kunnen schelen ? Bedoel als je comfortabel zit op je bureau stoel dat je rustig wordt. Zelf zit ik op rare manieren op mijn stoel , 1 been op mijn stoel bv. Recht op zitten heel de tijd kan ik niet lang uithouden. Mijn bureau stoel is eigenlijk wel aan vervanging toe.

Zelf had ik gedacht voor massage mat achter mijn rug te steken ? Klinkt echt enorm dwaas , maar denk wel dat dit goed is. Daar kom ik wel van tot rust.

Beantwoorden
Citeren

Speel zelf al een tijdje geen MTT's meer, maar wat mij heeft de geholpen de paar keer dat ik een deeprun had; probeer te relativeren.
Stel er zijn nog 45 man over. Zeg dan tegen jezelf, oké we gaan een 45 mans spelen, alleen met andere startstack. Of een 180 mans, 18 mans, weet ik veel. Probeer dingen te zoeken waar je vertrouwd mee bent en wat je dus vaker gezien hebt.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Merci voor de tips , waar ik mij wel bewust van ben is dat ik heel veel kijk naar mijn big blinds. Als ik bv 30 bb's heb voel ik mij gerust , maar wanneer ik deep run heb en moet beginnen pushen slaat de stress en spanning toe. Het is voor je toernooi leven dat je all in gaat , maar je moet wel voor te overleven.

Beantwoorden
Citeren
Samwise90

Zorg dat je geen mtts opstrat met zo'n grote first dat je echt "verstikt". Juist deep is er veel edge te halen omdat anderen wel moneyscared zijn. Zi e het als een spel en probeer niet te veel aan geld te denken. Klinkt nu moeilijk maar ik zat ook met mijn hart in mijn keel bij mijn eerste 1500 ship. Nu een jaartje later speel ik dagelijks om duizenden. Het is gewoon ervaring en je moet je er ff overheen zetten :)

Beantwoorden
Citeren

Koop coaching bij jared tendler

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Koop coaching bij jared tendler

http://jaredtendlerpoker.com/thementalgameofpoker2/

Bedoel je dit ? Of echt gesprek met hem hebben ?

Beantwoorden
Citeren

Welja de boeken lezen helpt ook wel al denk ik :P

Hier is op het forum ook wel wat te vinden van Erik Stenqvist ;)

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk

Speel cashgames daar zijn geen bubbles en speel je nooit voor "het grotere geld" :)

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Welja de boeken lezen helpt ook wel al denk ik :P

Hier is op het forum ook wel wat te vinden van Erik Stenqvist ;)

Merci , meteen even opzoeken. Dat boek is op kindle te vinden , zal ik meteen maar even kopen.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Oorspronkelijk gepost door DonkeyDirk
Speel cashgames daar zijn geen bubbles en speel je nooit voor "het grotere geld" :)

jawel hé , als je stijgt in limieten en je hebt een pot van 300 $ voor je liggen. Kan je ook de mist in gaan toch ?

Beantwoorden
Citeren
davey040

rustig blijven, en niet teveel nadenken als je zover komt

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis

Oorspronkelijk gepost door DonkeyDirk

jawel hé , als je stijgt in limieten en je hebt een pot van 300 $ voor je liggen. Kan je ook de mist in gaan toch ?

tegen dan ben je het al wel wat gewoon

oefening is beste remedie eigenlijk tegen stress :)

beetje als voor een examen leren, gwn genoeg oefenen tot je het onder de knie hebt

Beantwoorden
Citeren

Aloha
waarom speel je niet Sit n Go 45/90/180 man.dan kom je ook vaker in het geld en soms finale en daar leer je ook veel van.als het gaat om stress en het geld is ook niet misselijk,en die ervaringen kan je dan gebruiken voor de mtt als je itm komt

Beantwoorden
Citeren