Ga naar het forum
Tilt controle!!!

Meldingen
Alles wissen

Tilt controle!!!

27 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
2,593 Weergaven

Beste pokerstrategen,

De laatste dagen veel flips verloren wat opzich geen ramp is maar mijn emoties zijn het er soms niet mee eens :(. Na een zware bad beat te hebben gehad een 1 outer knapte er iets waardoor er dingen kapot gegaan zijn.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling maar de emoties lopen hoog op de laatste tijd bij poker. Ik zoek naar advies en boeken/manieren om tilten(agressie) te voorkomen.
Alle tips zijn welkom, want het is niet de bedoeling dat poker zo'n invloed krijgt op humeur.

Bedankt alvast,

Appelmann

Beantwoorden
Citeren
26 reacties
DukeFreedom
BlackMember

Minder spelen.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

NL2?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou zelf dan een paar dagen niet spelen om daarna weer fris te kunnen starten.
Ben zelf niet zo thuis in boeken over mindset en psychologie in poker, maar je kunt altijd artikelen en video's bestuderen over pokerpsychologie.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Zoals hierboven al gezegd: gewoon effen pauzeren. Iedereen maakt vroeg of laat wel eens mee dat je de ene beat na de andere krijgt. Stop dan gewoon effen want je zal gewoon slecht beginnen spelen. Enkele dagen later ben je het gewoon alweer vergeten en kan je weer je A-game spelen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Bij mij loopt het al een maandje niet. Ik speel wat minder tafels tegelijk nu en je moet natuurlijk (altijd eigenlijk) zorgen dat je BRM hanteert. Misschien minder spelen en nog eens wat video's kijken?

The Poker Mindset schijnt wel een goed boek te zijn trouwens, evenals The mental game of poker:

http://nl.pokerstrategy.com/poker-tools/books/

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Minder spelen.

Kort antwoord maar het zegt wel alles, zodra je ook maar 1 seconde denkt om met iets te gaan gooien (of hoe het ook kapot is gegaan) stoppen, je speelt dan met tilt en dat is niet goed voor je winrate.

Beantwoorden
Citeren

Als je er goed in ben, gewoon door blijven spelen

heb vertrouwen in je kunnen

Bij mij was het ook zo, ik was 2x BIJNA gebroken!

lukte niks meer, maar ik wist wel dat mijn verlies minder zou zijn als ik de 1e plaats haal, en dat gebeurde, ik heb in een dag 2x 1e plaats gehaald (2weken geleden), waardoor mijn verlies minder was, 2.50 SNG 180M

ene keer was het in Januari, toen had ik mezelf een maand uitgesloten van spelen (wat ik nooit had moeten doen en nooit meer zal doen), en de andere keer was 2 weken geleden,

Beantwoorden
Citeren

Lees mijn blogjes eens alhier. Kun je ook veel van opsteken. Ik ben de koning van de tilt, en nog steeds speel ik. Moet er wel bij zeggen dat ik geen dingen breek. Als je dat doet moet je per direct stoppen, want je breekt niet alleen spullen. Je hebt een grens overschreden, en je zult ervoor moeten waken dat dat gedrag niet nog eens vertoond wordt.

Het is bij poker net zoals in het dagelijkse leven: je moet altijd vooruitgang boeken, hoe miniscuul ook. Je gedrag moet verbeteren, anders moet je wegwezen bij het fenomeen dat het tiltgedrag bij je uitlokt. En dat hoeft niet alleen poker te zijn.

Veel succes met het onder controle brengen van je emoties.

;)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Free4Nothing
Als je er goed in ben, gewoon door blijven spelen

heb vertrouwen in je kunnen

Bij mij was het ook zo, ik was 2x BIJNA gebroken!

lukte niks meer, maar ik wist wel dat mijn verlies minder zou zijn als ik de 1e plaats haal, en dat gebeurde, ik heb in een dag 2x 1e plaats gehaald (2weken geleden), waardoor mijn verlies minder was, 2.50 SNG 180M

ene keer was het in Januari, toen had ik mezelf een maand uitgesloten van spelen (wat ik nooit had moeten doen en nooit meer zal doen), en de andere keer was 2 weken geleden,

Trust me, als je echt op tilt zit is er maar één oplossing en dat is voor het moment stoppen.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Als je tilt moet je upmoven waar ze je moves meer respecteren en meer folden als je bluft ! :coolface:

Nee nee, goeie tips ! Eerste punt is proberen niet tilt te geraken door goed te kaderen wat variance is en gewoon alleen te focussen op beslissingen. Alles wat daarna komt heb je toch niet meer in de hand.

Indien je toch tilt omdat je twijfelt, hand taggen en vergeten .. dat is voor na je sessie ..

oh ja, start je sessie met de inselling om goeie beslissingen te maken niet met je oog op eventuele winst (dat tilt mij altijd als het een keer gebeurt)

Beantwoorden
Citeren

Amsterdamcalling

Wanneer je even stop heb je al opgegeven

Het belangrijkste is in jezelf te blijven geloven, en doorgaan met pokeren,
je weet dat je het kan

zoals wolfske al net zei: start je sessie positief!

vergeet niet dat je ook winst heb gemaakt, hoe sneller je je verlies accepteert hoe eerderje vooruit kan gaan

ik spreek dit uit ervaring, boeken, info op internet etc etc heb je niet nodig, want de werkelijkheid is heel anders

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Amsterdamcalling

je weet dat je het kan

vergeet niet dat je ook winst heb gemaakt, hoe sneller je je verlies accepteert hoe eerderje vooruit kan gaan

ik spreek dit uit ervaring, boeken, info op internet etc etc heb je niet nodig, want de werkelijkheid is heel anders

Dit is echt onzin lol.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door divvie

Amsterdamcalling

je weet dat je het kan

Dit is echt onzin lol.

echt waar?

dat jij onzin schrijft is al onzin lol

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Amsterdamcalling

je weet dat je het kan

We zijn mensen met emoties, geen robots. Even een sessie stoppen om tot rust te komen en dan weer verder gaan is niet opgeven, dat is damage control. Als jij dat als opgeven wil omschrijven is prima, maar als je niet stopt en meerdere buy ins wegtilt dan is dat absoluut geen goede move.
Bovendien gaat je spel er echt niet op vooruit als je veel bad beats krijgt plus ga je het spel minder waarderen. Het blijft ook belangrijk dat je het leuk vindt om te spelen, dat komt je spel extra ten goede.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

echt waar?
dat jij onzin schrijft is al onzin lol

Hij heeft nochtans gelijk. Het is nogal evident dat een bad run vol beats mentaal zwaar is. Ik zie dan ook niet in waarom je het jezelf nog effen extra moeilijk zou maken om onder mentale druk te blijven spelen. Flink als je het kan, maar daar is totaal geen noodzaak aan. Dat heeft niets met opgeven te maken, maar alles met je eigen beperkingen inschatten en accepteren.

Beantwoorden
Citeren

Dat er een woord voor bestaat wist ik niet (damage control) maar dat doet mij niks!

Ik zeg ook niet dat je je buy in weg moet tilten, ik zei dat je bij elke nieuwe sessie er gewoon vertrouwen moet hebben, bad beats etc etc hoort er allemaal bij

Vergeet je emoties, gevoelens, en wees keihard

alleen zo kom je dan echt ver, poker is niet zomaar een spelletje, wanneer je echt vooruit wil komen dan moet je hard zijn

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

bij elke nieuwe sessie

Daar zeg je het ook zelf. Hierboven gaat het immers over stoppen met je huidige sessie. Waarom zou je nog je huidige sessie blijven afzien als je toch al loopt te balen als een stekker. Gewoon een (of meerdere) nachtje(s) over slapen en de rotsessie is verwerkt en je bent weer fris voor een nieuwe sessie.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

bij elke nieuwe sessie

Daar zeg je het ook zelf. Hierboven gaat het immers over stoppen met je huidige sessie. Waarom zou je nog je huidige sessie blijven afzien als je toch al loopt te balen als een stekker. Gewoon een (of meerdere) nachtje(s) over slapen en de rotsessie is verwerkt en je bent weer fris voor een nieuwe sessie.

excuses, ik bedoelde tafel, bij elke nieuwe tafel

maar goed, ik heb zo'n idee dat ieder op zijn eigen manier omgaat met zijn/haar bad beats

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Dat er een woord voor bestaat wist ik niet (damage control) maar dat doet mij niks!

Ik zeg ook niet dat je je buy in weg moet tilten, ik zei dat je bij elke nieuwe sessie er gewoon vertrouwen moet hebben, bad beats etc etc hoort er allemaal bij

Vergeet je emoties, gevoelens, en wees keihard

alleen zo kom je dan echt ver, poker is niet zomaar een spelletje, wanneer je echt vooruit wil komen dan moet je hard zijn

Lold. Ja alleen zo kom je echt ver met poker :facepalm: Bron? Of ben jij iemand die al echt ver is gekomen met poker?

Beantwoorden
Citeren