Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - D...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Donkbets (1): Donkspots Heads-up (Silver)

20 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,753 Weergaven

Vandaag zul je een aantal spots leren herkennen waarin je een donkbet in een heads-up pot kunt maken. Het is niet perse verkeerd om zelden tot nooit in een heads-up pot te donken, maar vandaag zullen we eens kijken welke spots daar juist wel geschikt voor zijn. Dit kan een goede toevoeging zijn aan je spel en zorgt er voor dat je tegenstanders jou lastiger op een hand kunnen zetten.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel plezier en succes met de quiz!

19 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Veel plezier met de quiz van deze week!

LOL, 24/36.

Er zijn ook een paar, IMHO, belachelijke antwoorden bij (vooral met de AJo-handen in het begin).

sjengfred
Oldschool Grinder

24/36, ik ben dan een FR speler maar wtf bij vraag 3? Tegen zo'n station ga ik echt wel folden hier, ook al is het een achterlijke play van hem. Ik zie zo'n speler vaker spazzen met de nuts dan met een draw. Verder zitten 56s en 67s niet echt in zijn preflop open range, QJs zelfs ook niet denk ik, ook al maakt dit verder niet veel uit voor de equity in die berekening.

krikke482
Oldschool Grinder

:facepalm:

EDIT
seriously, die AJ waarom callen we die in godsnaam? lijkt me een clear fold preflop omdat we uit positie moeten spelen en zonder A of J de pot niet kunnen/willen oppakken. Zelfs met A of J is het gay omdat onze A dominated gaat zijn vaak en onze J als tp niet voldoende kan zijn (overpair).
En vraag 3, lol zonder reads of drunkingness call ik echt never nooit die shove.

EditEdit
Dit is als opbouwende kritiek bedoeld en bewijs me aub het tegendeel, de overige vragen vind ik trouwens prima :)

Sjors777
Oldschool Grinder

Kom op zeg die AJo hand is echt verkeerd. Een call hier van villans all in shove op zon pot is echt enorm -ev.

Antie
PokerStrategist

ja die AJ shove vond ik ook wat raar :P

Mstlc
Oldschool Grinder

Echt waarop slaat die villain range in vraag 3? Gewoon omdat wij AJ vast hebben moeten we AJ niet in villain zen range steken, maar AT steken we der dan wel terug in... also, iemand die 40/10 speelt heeft echt geen 76s/65s wrs zelfs geen QJs in zen range UTG en zelfs als hij dat soort suited handen wel heeft dan speelt iemand met een AF van 1 die niet zo aggro post flop... also de gemiddelde fish jammed hier nooit kings. Terrible pre-flop flat call en terrible stack off.

Opgave 4: donkbet/call. Dat is gewoon zo'n vaag antwoord. Callen met welke odds? Als hij je donkbet min-raise dan is het obviously een call. Als hij je donkbet groot raised moet je folden. Ook bs dat een donkbet/fold in die spot geen punten krijgt.

Opgave 9: snap ik niet waarom een check/call 0 punten geeft. Je hebt ALTIJD equity om te check/callen, zelfs tegen top set, tenzij villain de pot overshoved. Ok, barrelen is daar wrs wel beter maar uiteindelijk is die turn een slechte barrel kaart en verwacht niet dat hij nog veel in zen flop calling range heeft dat de turn gaat folden tegen een second barrel maar je hebt pot equity die voor een gebrek aan FE compenseert I guess.

Overall vind ik deze quiz toch echt wel magertjes. Heeft misschien te maken met het feit dat ik niet zo'n donkbet fan ben, vooral omdat de edge die je met donkbets creërd nooit echt huge gaat zijn en dat je doordat je uit positie potten gaat bouwen erg moet opletten dat je geen fouten begint te maken op verdere straten aangezien die zeer kostelijk gaan zijn.

Ik heb even een vraag over de verduidelijking bij vraag2.

Hier staat:

Villain kan hier nog altijd bluffen, inforaisen, KK- of AT- overplayen, etc. Het neigt hier naar een way ahead/way behind situatie.

Als ik begin met een handrange van 10%: 77+,A9s+,KTs+,QTs+,AJo+,KQo
En dan alle mogelijkheden elimineer op basis van de raise op de flop kom ik tot: JJ+,88,A9s+,K♣Q♣,K♣J♣,K♣T♣,Q♣J♣,Q♣T♣,AJo+

Uiteraard een aanname want villain zal met handen als AK,AQ en 88 zijn hand willen beschermen en dus meer raisen maar stel nou eens dat ie dat niet doet.
Dan kom ik toch bijna tot een flip:

Text results appended to pokerstove.txt

47,520 games 0.002 secs 23,760,000 games/sec

Board: A♣ 4♣ 8♥
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 52.159% 45.55% 06.61% 21647 3139.00 { A♥J♣ }
Hand 1: 47.841% 41.24% 06.61% 19595 3139.00 { JJ+,88,A9s+,K♣Q♣,K♣J♣,K♣T♣,Q♣J♣,Q♣T♣,AJo+ }

Wat mis ik dat dit het tot een way ahead way behind maakt?

Sjors777
Oldschool Grinder

Waarschijnlijk een fullair bluf van villan, wat een enorm slechte play zou zijn op zon board. Ik denk dat villan dit alleen zou doen met 2 pair, set, Ak Aq?! en zeker geen A10 od. Als we zo gaan denken zou ik villan ook op 82o kunnen zetten. Zelfs met de flushdraws is dit enorm overplayed en slaat zn play gewoon nergens op. Ik weet in iede rgeval dat een call met Aj alleen maar zou afstacken. Misschien win je 1 op de 6-7 keer maar daar blijft het denk ook bij.
Al gooien we dit in de equilator krijgen wij met Aj 23%. Niet echt een profitable shove

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door hoedinie
Wat mis ik dat dit het tot een way ahead way behind maakt?

Dit is NEVER EVER wa/wb. Op two tone boards ben je praktisch nooit wa/wb.

krikke482
Oldschool Grinder

Lol evert, die wa/wb komt uit de quiz :D

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door krikke482
Lol evert, die wa/wb komt uit de quiz :D

Zucht, wie heeft deze quiz ooit gemaakt really? Is echt totaal geen wa/wb situatie >.> Als iemand daar anders over denkt plz correct me if I'm wrong want dan wil ik dat ook graag weten.

Fixed my post ook... mijn excuses Hoedinie, ik had je vraag duidelijk verkeerd begrepen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De naam van degene die de quiz heeft opgesteld staat altijd bovenaan de quiz vermeld. ;)

In dit geval: MiiWin

Geen probleem Mstlc, blij dat we er hetzelfde over denken :)
En nu wil ik een verklaring van de quizmaster! :f_mad: _evil:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb onlangs Lanfear al op de hoogte gebracht van alle reacties op deze quiz. Weet echter niet of daar al iets mee gedaan is.

Ik zal het nog eens bij hem aankaarten. ;)

NLDPeter
PokerStrategist

Je hebt 22 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 61 % !

Vind een aantal antwoorden echt simpelweg fout, en daarbij ook nog eens erg slecht beargumenteerd.

dustje
Elite Grinder

hoe oud is die quiz?

lijkt me gewoon redelijk outdated.

Had 24 van de 36 iig :(

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey guys!

de quiz is nog redelijk recent, maar ik heb jullie punten al doorgespeeld naar onze education afdeling. Zij zullen de quiz bekijken en overleggen met de maker van de quiz.

Zodra ik meer informatie heb over jullie feedback zal ik dat hier zo spoedig mogelijk laten weten.

Blijf in de tussentijd vooral door discusieren. Alvast bedankt voor de feedback!

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Wat korte feedback van de maker van de quiz:

Zeker de voorbeelden 1-4 zijn erg krap gekozen. Daarbij moeten we veel aannames maken, die men altijd baseert op bekend spots en die dan hier als "feit" ziet. Maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.

Ik heb zelf ook getwijfeld om de check/call als "slechter" te beoordelen, omdat dat eigenlijk mijn standaar line zou zijn.

Voorbeeld 2 en 3 waren de consequentie van de bet. Natuurlijk zou je kunnen bet-folden, maar waarom dan überhaupt donken?

Valuebetten om je vervolgens bij een raise geslagen te zien.....het is mogelijk. Ik denk dat we dit punt iets te agressief beoordeeld hebben.

Het zijn zeker twee krappe calls, misschien wel meer dan krap. Achteraf gezien en na jullie feedback moet ik me bij jullie aansluiten en is de beoordeling van de quiz hier en daar een beetje "eenzijdig" in het voordeel van de donkbet lines.