Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - L...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Loose openraises uit vroege positie (bronze)

17 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
1,747 Weergaven

Onder normale omstandigheden speel je na een openraise vanuit UTG postflop uit positie, wat in No-Limit Hold'em geen bijzonder fijne situatie is. Daarom moet je bij het raisen vanuit vroege positie over een aantal zaken nadenken.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel plezier en succes met de quiz!

16 reacties
Mstlc
Oldschool Grinder

26/33

Als je shorthanded speelt en je gaat drawing hands UTG beginnen openen dan is 4x imo te groot. Ze zouden beter gewoon de opties raise/fold moeten geven. De 3 punten zijn toch altijd ofwel fold of ofwel raise $0.40 en raise size is discutabel.

Other then that fold ik handen als KJo en zeker ATo gewoon UTG als er een hoop retards achter me zitten. Ook 76s fold ik liever in die spot gezien drawing hands oop spelen nu eenmaal niet echt leuk is.

Benjike316
PokerStrategist

Je hebt 28 van de 33 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 85 % !

:D

Jayrikh
Oldschool Grinder

31/33

KJos zou ik niet openen. ATos twijfel geval

Sailer85
PokerStrategist

waarom KJo openen, juist omdat je aan een tafel vol idioten zit moet je toch juist tighter gaan spelen niet loose.
verder 78s UTG openen vind ik redelijk kut, omdat je als je speelt altijd uit positie speelt. Verder staat er in de uitleg dat folden net zo goed kan waarom is dat dan maar 1 punt?
Voor de rest alles goed, al is ATo wel echt minimum hand om mee te openen UTG

Sailer85
PokerStrategist

Je hebt 29 van de 33 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 88 % !

Waarom KJo openen, juist omdat je aan een tafel vol idioten zit moet je toch juist tighter gaan spelen niet loose.
verder 78s UTG openen vind ik redelijk kut, omdat je als je speelt altijd uit positie speelt. Verder staat er in de uitleg dat folden net zo goed kan waarom is dat dan maar 1 punt?
Voor de rest alles goed, al is ATo wel echt minimum hand om mee te openen UTG

SnijderMan
PokerStrategist

28/33

KJo en ATo had ik gefold

29/33

Bij opgave 7 zou ik naar 50 raisen door die vis na me.

Bij opgave 8 zou ik folden omdat 76s niet goed speelt en je hem alleen maar raised voor deception en dat heb je op NL10 niet nodig.

NLDPeter
PokerStrategist

Je hebt 25 van de 33 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 76 % !

A9o is voor mij gewoon een valuehand IP tegen een 70/0-fish.
76o fold ik want het zuigt hard tegen stations aangezien je heel vaak de showdown gaat zien en dan is 76 gewoon geen goede hand.

janmatheij
PokerStrategist

Je hebt 28 van de 33 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 85 % !
de kj fold ik utg altijd :D

Copymeistrr
PokerStrategist

Je hebt 30 van de 33 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 91 % !

33-25 Punten:

Goed gedaan! Je weet precies wat je te doen staat wanneer je je in vroege positie bevindt.

Ben echt een donk shorthanded. Normaal tighte speler, maar me proberen in te leven. Not bad xD

Oorspronkelijk gepost door janmatheij
de kj fold ik utg altijd :D

same here. KJo.. bah!

Omdat ik geen kennis heb van SH, ga ik uit van FR strategie en heb ik alles dus gefold. Hiermee haal ik een zeer nette score van 24 uit 33! _grin:

taifoen
PokerStrategist

Je hebt 27 van de 33 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 82 % !

Wat al eerder gezegd is oa de KJo en de ATo fout

sjengfred
Oldschool Grinder

28 vd 33. Die 76s fold ik omdat je dan OOP tegen de fish komt die er nogal stationy uitziet, wat postflop stats zouden in dat geval wel handig zijn. Denk niet dat je 76s profitabel kan spelen als je hem niet vaak genoeg kan laten folden zonder hand. ATo is dan wel een open omdat je vaak HU tegen de fish komt en mijlenver voorligt op zijn range.
KJo had ik hier ook gekozen omdat je vaak door slechter gecalled gaat worden door de zogenaamde dwazen. Maar het is toch redelijk marginaal omdat je vaak multiway en ook nog uit positie komt te zitten, verder is BU nogal 3bet happy en wordt dit denk ik alleen maar meer als CO gaat callen.

Verder had ik bij de A9o gekozen voor een raise omdat er een fish in de blinds zat, maar de rest van de tafel is niet tight genoeg bedenk ik me nu :).

25/33, zelfde als wat eerder is gezegt over KJo en 87s

Sjors777
Oldschool Grinder

29/33, die kjo is maar vreemd. Je komt echt vaak in marginale spots imo