Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - S...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - SH beginnersquiz (Basic)

14 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
1,136 Weergaven

In dit deel van onze quiz-reeks krijg je te maken met enkele scenario's die je aan de No-Limit Hold'em Shorthanded tafels (6-max) regelmatig tegen zult komen.

We hebben in totaal 12 vragen samengesteld, aan de hand waarvan jij kunt uitvinden of je al goed genoeg voorbereid bent voor het Shorthanded spel. Het gaat daarbij om thema's als het spelen van pocket pairs en draws, het bepalen van het aantal Outs, en nog veel meer.

Test nu jouw kennis in de No-Limit Shorthanded beginnersquiz

Veel plezier met de quiz!

Voor vragen, discussies of opmerkingen over deze quiz kun je terecht in deze thread.

13 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Veel succes met de nieuwste NL-quiz! _cool:

Copymeistrr

Je hebt 27 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 75 % !

Had vooral qua Equity wat foutjes. Toch nog eens moeten spelen met de Equilab etc.
Maar toch al een goed begin nu ik ga overstappen op SH.

30 van de 36

de 78suited onderschatte ik twee keer

wauss

hmm 30/36

1 fout waarvan ik nieteens snap dat ik hem zo heb ingevuld...

krikke482

Bij een oesd+fd vind ik de grens tussen valuebet en blufbet noggal dun... zoals je kan zien in opgave 9 sta je ermee voor tegen een tpgk, dus valuebet je toch? :P Verder prima quiz (33/36 :))

Je hebt 30 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 83 % !

Outs tellen lukte niet helemaal :f_cool:

DodoBrabbel

100% :), nu kan ik zeker serieus cashgames gaan spelen

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door krikke482
Bij een oesd+fd vind ik de grens tussen valuebet en blufbet noggal dun... zoals je kan zien in opgave 9 sta je ermee voor tegen een tpgk, dus valuebet je toch? :P Verder prima quiz (33/36 :))

Exactly my thoughts. Tijdens het vertalen van deze quiz heb ik dit ook opgemerkt. Echter is het wel zo dat je op dat moment nog geen echte made hand hebt. Je beschouwt je hand wel als made hand, je speelt hem als made hand. Maar in theorie blijft het een draw waar je op terugvalt als je bijv. gecalld wordt. Het is dus bluffen, omdat je geen echte made hand hebt, maar door je vele outs is het ofc geen pure bluf maar een semi-bluf.

Met deze redenatie kom je op semi-blufbet. Toch ben ik zelf ook geneigd het een valuebet te noemen. ;)

Sailer85

30/36

55 na opener en limper 3bet ik --> hangt wel van tegenstanders en flow aan de tafel af.

45/55 vind ik race dus geen favorieten rol bij flip....

Gangstahhh

36/36

ja dat was een moeilijke

Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door Sailer85

45/55 vind ik race dus geen favorieten rol bij flip....

Zullen we 100x een 45/55 doen?

De range bij de 78s OESD-vraag is vrij zwak om het netjes te zeggen. Een worstcase range tegen zo hand is natuurlijk niet een 100% sterke made hande range, maar is een range met dominated draws. Het voorbeeld dat vervolgens zogenaamd moet laten zien dat je vs een range met draws erbij zelfs favoriet bent is helemaal misleidend aangezien er veel meer flushdraws zijn die hoger zijn dan 8h, terwijl dat voorbeeld 2 lage flushdraws en slechts 1 hoge flushdraw heeft.