Ga naar het forum
Wekelijkse Ledenpol...

Meldingen
Alles wissen

Wanneer cash jij uit? Poll is gemaakt op mrt 25, 2010

[Gesloten] Wekelijkse Ledenpoll: Wanneer cash jij uit?

35 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
2,431 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Zodra je besloten hebt op welke pokervariant jij je wilt focussen en je in deze variant verdiept hebt, zal je spel zich verbeteren, tot het punt waarop je een winstgevende speler bent. Dan kom je echter voor een lastig dilemma te staan: Wanneer is het juiste moment om een beetje van je winst te laten uitbetalen?

Moet jij verplicht geld uitbetalen, om rekeningen of andere vaste lasten te betalen? Is het je doel om steeds een bepaald deel van je winst uit te betalen, of wil je voorlopig juist verder gaan met het werken aan je spel en het omhoog komen in de limieten, waarvoor je jouw bankroll liever nietaantast.

Hoe pas jij jouw bankroll management aan, wat is het juiste moment om een deel van je bankroll uit te cashen?

34 reacties

So far heb ik nog niet uitgecashed, beetje een BR opbouwen.

Maar... eindelijk eens wat winst gaan maken zou ook een optie zijn, dan valt er nog eens wat uit te cashen ;).

TobinqBe
Oldschool Grinder

Andere: niet, heb het niet nodig in het 'echte leven' en speel uber overrolled (een van die nits ja :() dus bankrolleke bouwen is eigenlijk niet meer nodig om up te moven (tenzij ik limiet of 4 zou skippen)

Voor mijn gevoel cash ik altijd bij een room uit, als het enorm slecht gaat.
Gaat het heel goed speel ik liever door en stel ik het cashen uit :)

Dat uitcashen als het heel slecht gaat doe ik om een paar redenen.

Bijgelovig dat met een uitcash je run minder slecht wordt, omdat je anders sowieso geen rake meer verdient, mocht je broke gaan. En dat weet de room ook :) Lach mij maar uit, maar het gaat bij mij echt zo zover en geloof er echt in. :)

Je een boost kan krijgen als je dat virtuele geld toch een keer kan uitgeven aan iets leuks.

Eventueel voor bijvoorbeeld voor HEM of een pokerboek
Mijn laptop waar op ik poker eigenlijk alles wat voor poker is met pokergeld gekocht.

Ik denk als je er ff mee wil stoppen met pokeren, dat als je je geld(resterende BR) anders er in een keer doorheen donkt, het beter gewoon kan uitcashen.

Cash al mijn BR's uit als ik 3000 posts op pokerstrategy heb :D

Oorspronkelijk gepost door TobinqBe
Andere: niet, heb het niet nodig in het 'echte leven' en speel uber overrolled (een van die nits ja :() dus bankrolleke bouwen is eigenlijk niet meer nodig om up te moven (tenzij ik limiet of 4 zou skippen)

Nouja, niks mis met overrolled spelen. Je moet spelen waar jij je goed bij voelt, en als jij daar een leuke winst kunt binnenhalen is dat mooi. Maar dan zou je toch denken dat je af en toe wel eens wat wil uitcashen, als je nog niet echt verder in de limieten stijgt. ;)

@Diana: Almost there! Go go go! :)

Gangstahhh
PokerStrategist

als ik een 1k + ship heb gemaakt want ik kan toch niet echt hoger spelen dan 5/6 dollar per mtt dus dan haal ik het er van af

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
als ik een 1k + ship heb gemaakt want ik kan toch niet echt hoger spelen dan 5/6 dollar per mtt dus dan haal ik het er van af

Verstandig! D'r zijn helaas genoeg voorbeelden van spelers die flink shippen en dan even op 5/10 gaan spelen en het zo weer kwijt zijn :(

Ik miste de optie: 'als de wisselkoers dollar -> euro gunstig is'. In de afgelopen vijf jaar heeft de euro/dollar-koers een paar slingers gemaakt en momenteel lijkt de koers weer op een dalend stuk te zitten. Als die koers voldoende laag wordt dan ga ik wat dollars van FTP naar euro's op MB verplaatsen, want ik speel ook redelijk overrolled de laatste tijd.

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Ik miste de optie: 'als de wisselkoers dollar -> euro gunstig is'. In de afgelopen vijf jaar heeft de euro/dollar-koers een paar slingers gemaakt en momenteel lijkt de koers weer op een dalend stuk te zitten. Als die koers voldoende laag wordt dan ga ik wat dollars van FTP naar euro's op MB verplaatsen, want ik speel ook redelijk overrolled de laatste tijd.

mja idd ook interessante optie die ik s in de gaten moet houden.

cash zelf bijna nooit uit overigens, tenzij ik geld nodig heb. kan echter al vrij ruim leven zonder poker, dus t is meer een "zo goed als nooit"

caroline29632
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Rogier

mja idd ook interessante optie die ik s in de gaten moet houden.

cash zelf bijna nooit uit overigens, tenzij ik geld nodig heb. kan echter al vrij ruim leven zonder poker, dus t is meer een "zo goed als nooit"

Baller

Ja idd ik had beter ff een maandje kunnen wachten met FT uitcashen.

Thormtos91
Oldschool Grinder

Volgens de een staat de dollar nu op zijn hoogst, en de ander zegt dat de dollar nog wel ff gaat stijgen tov euro, ?(

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Baller

nah, baller is yoghi ;( I wish i'd be half as baller :P

heb gewoon stuk minder kosten gezien ik alleen huur en eten heb + 2 dagen in de week stappen oid

Oorspronkelijk gepost door Thormtos91

Volgens de een staat de dollar nu op zijn hoogst, en de ander zegt dat de dollar nog wel ff gaat stijgen tov euro, ?(

Kijk maar eens op http://www.nuzakelijk.nl/beurs. Daar kun je koers zien over een periode van 5 jaar. De koers is sinds december al aan het dalen.

Joenaes
BlackMember

Ik cash gewoon regelmatig uit zodat je het wisselkoersrisico, dat je ondervindt van de dollar, erg klein houdt.

Uitcashen omdat de dollar hoog staat is hetzelfde als geloven in een downswing.

Joenaes
BlackMember

Tenzij je natuurlijk denkt te weten hoe de koers zal evolueren.

Tjoeny
PokerStrategist

Ik denk eerder dat 't dan tactisch is om uit te cashen als de dollar juist hoog staat....
Dan krijg je meer eurotjes voor je $

DukeFreedom
BlackMember

Of gewoon je saldo in euro's zetten als dat bij de pokersite kan. Met al het geld dat je in $ hebt ben je eigenlijk gewoon aan het speculeren op de euro/dollar wisselkoers...

Overigens is die sterkere dollar sowieso fijn. Meer verdienen in euro's op dezelfde $ limieten.

Cash zelf out wat ik niet als buffer nodig heb, waarbij ik nogal een BR nit ben.

Is er iets mis met speculeren op de dollarkoers? Als je er verstand van denkt te hebben en goed in dat soort handel denkt te zijn dan is het +EV en hou je er extra geld aan over.

Maar ik kan wel snappen wel dat als je je er niet voor interesseert, dat je je er dan geen geklier met die 'extra variance' wilt hebben.

NLDPeter
PokerStrategist

Elke keer als ik een groot toernooi ship voor meer dan 100k. met andere woorden. nooit.