Ga naar het forum
2010 -6bb/100h

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 2010 -6bb/100h

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
872 Weergaven
Jevath

Pff
ga poker even opzij zetten denk ik. Ben onafgebroken aan het pokeren gegaan van maart vorig jaar. Een week of vier-zes geleden stond ik op 350 euro, nu schiet er nog 160 en een beetje over. Het jaar 2010 verlies ik gemiddeld 6bb/100 handen. Plus zit ik nu in de grootste downswing die ik al ooit heb gehad.
Heb echt geen zin om te pokeren op nl5, maar zal toch moeten. Kzie het allemaal even niet meer zitten! Iem met silver status zou toch normaal al een bankrollmanagement van tien keer mijn BRM moeten hebben?

Ik heb nochtans superveel bijgeleerd, weet overal ongeveer wel wat de juiste beslissing zou moeten zijn, maar toch gaat het dit jaar steil omlaag, ik begrijp er niks van! Het lijkt alsof ik nog slechter poker dan toen ik de eerste keer de artikelen las. Is het omdat ik te weinig geduld opbreng of het pokeren niet meer aanzie als een spelletje? Probleem is wss dat ik teveel wil..

Ik ga dus poker een week opzij zetten, gedachten verleggen, wat aan sport doen,
en volgende week met een nieuwe lei herbeginnen.

Hopelijk zit ik morgen niet weer aan een tafel lol

10 reacties
Arjon

Hey Jevath,

Vervelend dat je op dit moment de variance tegen hebt en te maken hebt met een downswing. Het is trouwens niet zo dat je met silver status inmiddels al een veel hogere BR zou moeten hebben. Sommige mensen stoten inderdaad snel door, soms moet je ook tevreden zijn met veel minder of zelfs met break-even draaien. Neemt niet weg dat poker een spel blijft waar je dus helaas ook langere tijd wat pech kunt hebben en ondanks alles verlies blijft maken. Vergeet trouwens niet dat je op een forum als dit regelmatig de succesverhalen te lezen krijgt, terwijl de mensen bij wie het slecht gaat veel minder vaak iets van zich laten horen. Dat kan dus een vertekend beeld geven, terwijl verlies maken in een downswing helaas heel normaal is bij poker. Ik denk dan ook niet dat je slechter bent gaan pokeren, maar het is voor een mens nu eenmaal lastig om te accepteren dat je geld verliest. Het is dan oppassen dat je niet ongeduldig wordt waardoor je nog meer geld verliest.

Op zo'n moment moet je psychisch erg sterk in je schoenen staan om je aan BRM te houden, eventueel een limiet terug te gaan, je weer te herpakken en terug te vechten. Misschien goed om inderdaad even een rustpauze in te lassen en wellicht heb je in de tussentijd nog iets aan onze psychologie artikelen. Deze artikelen hebben mij in zware tijden soms ook verhelderende inzichten gegeven waardoor je weer met goede moed kunt proberen een herstart te maken.

Heb je overigens naast het lezen van artikelen ook regelmatig handen gepost? Het kan bijvoorbeeld best zijn dat je op sommige punten kleine beetjes aan value laat liggen die over een lange periode een groot verschil kunnen maken, waardoor het verlies wellicht wat kleiner had kunnen zijn.

Hopelijk kun je nog wat met mijn verhaal, ik wens je in ieder geval veel succes bij je komende herstart! :)

NLDPeter

Als je op de micro's over zo een sample -6bb/100 draait is er een goede kans dat je een losing player bent. Ik zou proberen veel handen te posten en aan je spel te werken voordat je het afschuift op variance.

P1v0BE

Even wat afstand nemen lijkt me niet slecht. Misschien even een limiet lager spelen?

Jevath Topicstarter
Jevath

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Als je op de micro's over zo een sample -6bb/100 draait is er een goede kans dat je een losing player bent. Ik zou proberen veel handen te posten en aan je spel te werken voordat je het afschuift op variance.

ja dat ik atm een losing player ben, had ik nu ook wel door. Maar het feit dat ik de limiet beatte in 2009 (ja ik heb wel een paar serieuze downswings gehad ook, maar niet zoals nu) is toch raar?

@Almighty: thx voor uw bericht!

Jevath Topicstarter
Jevath

Oorspronkelijk gepost door P1v0BE
Even wat afstand nemen lijkt me niet slecht. Misschien even een limiet lager spelen?

Ga ik zeker doen! Vanaf vrijdag ga ik weer spelen, en dan op NL5 tot als ik 250$ bereik.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door Jevath

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

ja dat ik atm een losing player ben, had ik nu ook wel door. Maar het feit dat ik de limiet beatte in 2009 (ja ik heb wel een paar serieuze downswings gehad ook, maar niet zoals nu) is toch raar?

@Almighty: thx voor uw bericht!

weet je zeker dat je hetzelfde speelt op het moment dat je in een downswing zit(nu) als wanneer het goed gaat (2009)?

Jevath Topicstarter
Jevath

Nee, ik denk meer een je m'en fou mentaliteit de laatste tijd. Als je begrijpt wat ik bedoel. Een soort vermoeidheid van te lang te spelen, denk ik, waardoor de discipline weg is.
Maar kheb nog altijd niet gespeeld, en ben er zeker van dat deze pauze zal lonen om mijn spel weer op peil te krijgen

Jevath Topicstarter
Jevath

Eventjes melden dat ik terug ben on top of my game met een bankroll van 960 dollar. Dus veel meer dan de 160$ ongeveer bij mn vorige post in dit topic. En dit te danken aan pokerstrategy voor de feedback en support! En door de Pokerstrategy 20.000$ freeroll die op verschillende pokersites werd georganiseerd, waar ik een mooie 200$ gewonnen heb.

raymond20001

graph plz

Jevath Topicstarter
Jevath

ik heb er geen graph van. Ik speelde toen op Full tilt, maar nu op Pacific Poker waar Elephant niet mee samenwerkt. ik ben ook benieuwd eigenlijk naar die graph, eerlijk gezegd!
edit: is er een manier om mijn handhistory op te vragen bij Pacific poker? Bv door de support te mailen? Aangezien er bij pacific poker geen handhistory opgeslaan word..