Ga naar het forum
Als ik hot run, kan...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Als ik hot run, kan ik zelfs een two-outer winnen door...

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
777 Weergaven
RelyonLuuk
PokerStrategist

...de kaart die ik nodig heb gewoon te vragen. Het is opvallend hoe vaak deze kaart dan valt.

Dit stukje gaat over mijn worsteling met tilt en downswings.

Alweer 2 weken in de downswing. Ik run 22 buy-ins onder EV met 180 gespeelde S&G’s. Van de laatste vijf S&G’s die ik speel (12p Dirty Dozen op I-poker) vlieg ik er bij twee uit in een blind battle; 1 x met KK tegen AA, de 2de keer met AQ tegen AK. Ik verlies de meeste coinflips en heb significant teveel badbeats. Klopt het dat in de EV-grafiek van HEM verlies met KK tegen AA in de blinds als normaal wordt gezien? En dus niet als pech meeweegt in de grafiek? Terwijl er toch overduidelijk sprake is van pech als je met koningen tegen azen aanloopt als je met 2 spelers in de blinds zit? Als dit soort pech wel meegewogen zou worden zou ik waarschijnlijk meer dan 40 buy-ins onder EV runnen. :f_cry:

Hoe kan het toch dat ik zo vaak zo slecht run? ?(

Het gebeurt te vaak om nog te kunnen geloven dat het alleen maar pech is.
Ik zoek de verklaring eerder in de psychologische hoek en in fenomenen die niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden, maar volgens mij in mijn geval best een grote rol spelen.
Ik roep badbeats op, verlies vertrouwen en roep nog meer badbeats en pech over me af waardoor ik zelf een downswing veroorzaak. Meestal komt er ook nog tilt bij kijken, waardoor slechte beslissingen de neerwaartse spiraal alleen nog maar versterken. Maar ook als het me lukt gedisciplineerd en goed te blijven spelen, raak ik in een downswing.

Bijvoorbeeld: Ik raise met AK in late positie, wordt gereraised vanuit de blinds en ik ga vervolgens all-in. Villain blijkt AQ te hebben. Dit geeft bij mij eerst een gevoel van euforie – “Yes, ik lig voor!” Vervolgens krijg ik een negatieve gedachte: “Als er maar geen Q op het board komt…” Deze gedachte is zo sterk, dat ze een Q op het board veroorzaakt. Dan volgt er een 2e negatieve gedachte: “Ik heb ook altijd pech” Vervolgens ga ik met Ax met mijn crippled stack all-in en wordt gecalled, vaak door dezelfde speler, die dan AK heeft en wel stand houdt. Nu ga ik op tilt. Ik ga op een andere tafel met 22 all-in vanuit midden positie, wordt gecalled en verlies mijn hele stack in een coinflip. Ik probeer mezelf weer onder controle te krijgen, dat lukt enigszins en op een 3de tafel limp ik met een paartje en maak een set op de flop, krijg alle chips naar het midden omdat iemand een overpair heeft en villain wint deze hand door een backdoor flush met runner runner. Nu begin ik de pokersite te vervloeken. Ik denk: zoveel pech achter elkaar binnen 2 minuten is statistisch zo onwaarschijnlijk, deze site is gewoon rigged. Op de laatste tafel die ik nog open heb, donk ik al mijn chips in een staat van supertilt weg. Op een andere pokersite open ik 8 nieuwe hyperturbotoernooitjes met een buy-in die 2 tot 3 x te hoog is voor mijn bankroll en ga push/fold spelen waarbij ik 9 van de 10 coinflips en 60-40 situaties verlies en steeds nieuwe toernooitjes blijf openen totdat ik de winst van weken spelen binnen een uur kwijt ben. :f_ugly:

Zo is het meer dan eens gegaan. De laatste tijd houd ik tilt aardig onder controle door met een stop/loss systeem te werken. Maar als ik de volgende dag verder speel zit ik vaak nog steeds in de downswing.

Ik heb nu de volgende hypothese:
De gedachte/ het gevoel dat ik onevenredig veel pech heb, houdt mij in de downswing.

En de volgende oplossing:

Ik stop negatieve gedachten en ga oefenen met positieve gedachten. Want andersom werkt het ook.
Als ik hot run (wat helaas nog vrij zeldzaam is), kan ik zelfs een two-outer winnen door de kaart die ik nodig heb gewoon te vragen. Het is opvallend hoe vaak deze kaart dan valt.

Graag reacties…

9 reacties
LookAwayNow
PokerStrategist

I-poker is rigged.

zolang jij denkt dat het helpt, gewoon doen :)

Hoi,

Ik kan me me wel heel erg vinden in wat je bedoeld met AK tegen AQ. Ik zit veel met Napoooo op msn en hoe vaak ik tegen die arme jongen aan loop te zeuren dat ik met AK weeral is van A7o verlies is opvallend. Dat is behoorlijk frustrerend. Twee handen later hit ik een onwaarschijnlijke Quads op de river tegen een Full House (Ja echt!) nadat ik all-in op de turn shove en ge instacalled wordt, ik zie daar dat ik ver achter sta en zeg: Hmm, tweetje? - En godallemachtig hij valt. Miraculously, maarja, je verricht dan net zo'n erge badbeat als dat jij ze vaak om de oren geslingerd krijgt. Dit is aardig typerend, maar juist uit deze handen, waar je een soort van 'OMGWTHF' idee hebt, en ook dat gevoel, juist daar zou je er even bij stil moeten staan hoe verschrikkelijk klein de kans was dat je die hand won. Dat werkt namelijk ten gunste van je mindset, ik ben de laatste veel bezig geweest met optimistisch blijven na suckouts tegen mij, want ik weet dat ik niets fout deed, en het er met de beste kaarten naar het midden wist te brengen.

En LookAwayNow, normaal zou ik je gelijk geven wanneer mensen dit soort posts posten, maar nu vind ik je reactie een beetje flauw. Aangezien dit naar mijns inziens geen klaag Q.Q post is.

Anyways, leuk om te horen dat er iemand is die badbeats en such ongeveer net zo meemaakt als ik :'p (Ja, of niet leuk, tis vice versa)

RelyonLuuk Topicstarter
RelyonLuuk
PokerStrategist

Geloof jij dat door positieve of negatieve gedachten de kaarten die vallen beïnvloed worden?

Toen jij met die 2 quads maakte, was dat geluk? Of kwam het omdat jij het heel graag wilde en je in je geest als het ware die 2 al zag vallen?

Is het geluk of mindpower?

Krijg jij ook slechtere kaarten als je chagrijnig of moe bent?
Of is dit allemaal onzin?

En wat vind je van pokerspelers die zeggen "in the zone" te zitten en vrijwel elke hand winnen ongeacht of ze voor liggen of niet?

Kan je het trainen om "in the zone" te komen of kan het je alleen overkomen?

Nouja, het is vrij simpel. Ik zag in principe wel die 2 vallen op de river, maar dat is ook geluk. Het is beide, behalve dat, hoe hard ik het ook wil, de kaart niet zal vallen omdat ik dat zo graag wil.

Het is gewoon random number generated eigenlijk, zo moet je het zien. Het is allemaal random.

Pokerspelers die zeggen dat ze in The Zone zitten winnen eigenlijk elke hand in het begin om dat ze daar 'geluk' hebben, waarna ze gaan uitvogelen wat werkt en niet. Hierdoor zal er sneller op zo iemand gefold worden, maar mensen die dit zeggen hebben over het algemeen ook een redelijk table-image. Net zoals ze vaak ongeveer reads hebben op spelers en zodoende weten wanneer ze folden en niet.

Ik denk dat wanneer je chagrijnig bent je voornamelijk meer LET op de slechtere kaarten die je krijgt, terwijl wanneer je happy en joyfull bent je meer het idee hebt dat je vaker goede kaarten krijgt, puur en alleen omdat je niet let op de slechte kaarten.

En tsja, ik denk dat in the zone zijn je eigenlijk alleen maar kan overkomen.

Some of my thoughts.

wauss
PokerStrategist

Ik denk dat wanneer je chagrijnig bent je voornamelijk meer LET op de slechtere kaarten die je krijgt, terwijl wanneer je happy en joyfull bent je meer het idee hebt dat je vaker goede kaarten krijgt, puur en alleen omdat je niet let op de slechte kaarten.

Ik denk dat de slechte kaarten meer opvallen omdat het dan niet gaat zoals je wilt. als je 5x chips erin krijgt terwijl je 60-40 staat bijvoorbeeld. als je er dan 10 speelt en je wint er 6 en verliest er 4 dan heb je al snel van what the hell. maar de slechte vallen je meer op dan de goede.

Het is daarom belangrijk dat je je niet veel aantrekt van de slechte dingen. ze horen erbij (ja dat zegt iedereen). als je minder op de slechte dingen let vallen de goede dingen je ook ineens meer op.

verder speel je ook niet op die ene hand. krijg jij het er met een betere hand in dat betekend dat je winst hebt gemaakt ondanks dat je dit keer verloren hebt. zo moet je het maar zien.

Dat is zeg maar exact wat ik bedoel, en ook zei :P

Oorspronkelijk gepost door RelyonLuuk
Klopt het dat in de EV-grafiek van HEM verlies met KK tegen AA in de blinds als normaal wordt gezien? En dus niet als pech meeweegt in de grafiek? Terwijl er toch overduidelijk sprake is van pech als je met koningen tegen azen aanloopt als je met 2 spelers in de blinds zit? Als dit soort pech wel meegewogen zou worden zou ik waarschijnlijk meer dan 40 buy-ins onder EV runnen. :f_cry:

KK vs AA in de Blinds is idd pech maar dat heeft niets te maken met je EV. Een all-in met KK vs AA is gewoon gigantisch -EV ookal is het een cooler.

RelyonLuuk Topicstarter
RelyonLuuk
PokerStrategist

Okay, even een handje posten.
We spelen de monthly 2-3 stellar reward freeroll op William Hill gisterenavond

No Limit Holdem Tournament
iPoker
10 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Pappsayt (21k)
UTG+1 valderee1 (118k)
UTG+2 OscarWild666 (139k)
MP1 Storm1993 (65k)
MP2 Poolcue1 (133k)
MP3 RelyonLuuk (72k)
CO Zelthios (173k)
BTN ryu12bet (46k)
SB notsobrajt1 (87k)
BB guiosta888 (50k)

Blinds: 1k/2k Ante 200

Pre-Flop: (5k, 10 players) RelyonLuuk is MP3 J♣ J♥
3 folds, Storm1993 raises to 4k, 1 fold, RelyonLuuk raises to 17k, Zelthios calls 17k, 3 folds, Storm1993 folds

Flop: 9♠ K♦ K♥ (43k, 2 players)
RelyonLuuk checks, Zelthios bets 12k, RelyonLuuk goes all-in 55k, Zelthios calls 43k

Zelthios shows
K♠ A♠

Turn: 3♥ (153k, 2 players, 1 all-in)

Ok, nu concentreren en allemaal meedoen, ok, daar gaan we: JACK! JACK! JACK! JACK! JACK! JACK! JACK! JACK! JACK!

Spoiler

River: J♠ (153k, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 153k

Zonder gekheid, deze hand had ik eigenlijk moeten folden op de flop, omdat villain mijn preflop raise alleen zou kunnen callen met AA, KK, QQ, AK en misschien met AQ, AJ, 10 10, 9 9.
Dus met deze flop lig ik alleen nog voor op AQ, AJ en 10 10. Ik reraisde toch all-in omdat de pot al zo groot was en ik hoopte hem nog QQ of AA te kunnen laten folden. Achteraf denk ik dat hij, juist ook vanwege de grootte van de pot, deze handen nooit meer weggelegd zou hebben. En het was pretty obvious dat hij hier AK of AA had.

Dus, ik maakte een fout en kwam goed weg op de river. Een onwaarschijnlijk gelukkige suckout en dit bleek een cruciale hand, waardoor ik een mooie uitgangspositie voor de finaletafel kreeg en uiteindelijk één van de 5 gelukkigen was die een $109 toernooiticket won.