Ga naar het forum
bad beats pokerstar...

Meldingen
Alles wissen

bad beats pokerstars

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
4,578 Weergaven

Beste leden,

Na een tijd afwezig te zijn geweest op dit forum en in de pokerwereld ben ik vastberaden om te overleven in een wereld vol met Fishes en Sharkes.

Zo gezegd, zo gedaan. Zou je denken. In de praktijk valt het vies tegen door voornamelijk 'bad beats'.

Na 50 euro(63 dollar) te hebben gestort op Pokerstars ben ik op de micro Sit&Go's begonnen en op de MTT micro. Als snel viel ik in de prijzen:

21 Sep 14 No Limit Hold'em HENL svilpe20 $2.50 180 2 $82
22 Sep 14 No Limit Hold'em HENL gryph.at $1 180 2 $33
22 Sep 14 No Limit Hold'em HENL Pacan_sjava $2.50 1804 $30
28 Sep 14 No Limit Hold'em HENL LaPelao $3.50 45 3 $24

In korte tijd wist ik mijn bankroll van $63 dollar op te krikken naar $169 dollar. En daardoor heb ik mijn buy-in van €50 terug te laten storten naar mijn bankrekening. En vanaf hier begon de ellende. Op mijn Pokerstarsrekening had ik nog 93 dollar over en binnen no-time wist ik dit te verspelen. De ene na de andere onmogelijke hand wist mij te verslaan op miraculeuze wijze. Terwijl ik nog altijd het zelfde spel hanteerde.

Om jezelf een beeld te geven wat voor speler ik ben zal ik dit even kort uitleggen. In S&G en MTT's speel ik in het begin gewoon tight en speel ik alleen Premium Hands. Zodra toernooien in de fases van middle en middle-late zijn speel ik al wat looser, maar nog steeds tight en alleen premium hands. In positie durf ik dan ook nog Ace-suited te spelen en Lower Pairs vanaf 9-9.

Zodra het push/fold als ik low stacked ben speel ik sowieso alleen Premium Hands. Vaak eindig ik in MTT en S&G in de fase van Middle/Middle-late.

Om jullie een idee te geven wat voor handen ik speek en heb verloren sinds 24 september 2014 kunnen jullie ze op de volgende link bekijken.

http://www.imagebam.com/gallery/uwbva2rtdi50u5yj67da0jd5jmsycvo7/

Om nog maar te zwijgen over lower pairs zoals 5-5, 7-7, of 8-8, want die worden steevast overpowered door vaak genoeg J-J of Q-Q. Note: dit soort handen speel handen speel ik door te limpen of een kleine raise te doen in positie, vaak komt er dan een re-raise en dan sta ik meestal tegenover een premium hand. In mijn ogen te vaak en zeer opvallend, maar dat terzijde.

Op dit moment ben ik even radeloos en graag zou ik hulp vanuit dit forum krijgen om mijn spel te verbeteren. De outs en pot-odds berekenen doe ik handmatig tijdens het spelen. Kan dit makkelijker? Is hier een overzicht voor?

Ik hoor heel graag van jullie leden. Nu even weer een beetje aan die Arbeit!

Beantwoorden
Citeren
10 reacties

Oorspronkelijk gepost door IscJcks
Note: dit soort handen speel handen speel ik door te limpen of een kleine raise te doen in positie

Dan laat je jezelf ook uitspelen.. Aan screenshots van de showdown hebben we niks, het gaat erom hoe de hand gespeeld wordt en niet waarmee iemand uiteindelijk wint. Als jij limpt met azen en de big blind checkt met 9Js en krijgt een straight draw op de flop, vervolgens geef je de big blind weer de odds op de flop en hij hit zijn straat op de turn en uiteindelijk gaan jullie beide all-in dan is dat gewoon een slechte play met azen en geen bad beat...

Verder moet je gewoon ongeveer de odds weten, zo precies komt dat allemaal niet. Zou me eerder gaan focussen op de range van de tegenstander, dan voorkom je ook dat je uitgespeeld wordt.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

In S&G en MTT's speel ik in het begin gewoon tight en speel ik alleen Premium Hands. Zodra toernooien in de fases van middle en middle-late zijn speel ik al wat looser, maar nog steeds tight en alleen premium hands.

Zodra het push/fold als ik low stacked ben speel ik sowieso alleen Premium Hands.

Dit snap ik niet helemaal. Je speelt wat looser, maar nog steeds alleen premium hands?
Gewoon veel video's kijken en beter worden, dan komt het met de $$ op de lange termijn wel goed.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

ah de fameuze doomswitch.... Online poker is rigged

Nu effe serieus. Post je ook even alle handen die je wel gewonnen hebt in all in situaties met je premiums?
Ok sommige beats kunnen pijnlijk zijn maar op lange termijn zijn die beats verwaarloosbaar hoor.

Werk aan je mindset en blijven doorgaan zou ik zeggen.

ps: bij sommige van die screens kun je echt niet spreken over beats want daar heb je op geen enkele street voorgestaan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ook lijkt me het niet verkeerd om aan bankroll-management (BRM) te doen.
Aangezien $63 voor de $2,50 180 mans, maar 25 buy-inns zijn en je rekening moet houden dat je swings kunt krijgen van meer dan 200 buy-inns. Dus zou toch wat lagere games gaan spelen en als je 180 mans wilt spelen raad ik je aan om met 300 buy-inns te beginnen.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Om jezelf een beeld te geven wat voor speler ik ben zal ik dit even kort uitleggen. In S&G en MTT's speel ik gewoon tight en speel ik alleen Premium Hands.

fyp

verliezen is nooit leuk, heb even paar fototjes bekeken en zitten ook gewoon paar flipjes tussen zoals A3 vs QT, AK vs TJ,...
Je overschat wat de waarde van je hand denk ik vaak, en je moet nu eenmaal af en toe door een 3-outer verliezen, die kans is er dus is niet meer als logisch dat het ook eens gebeurd.

is allemaal heel normaal wat er nu gebeurt en kan op een veel grotere schaal gebeuren, maar succes iig, blijven spelen en blijven leren.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Prutserke
ah de fameuze doomswitch.... Online poker is rigged

Nu effe serieus. Post je ook even alle handen die je wel gewonnen hebt in all in situaties met je premiums?
Ok sommige beats kunnen pijnlijk zijn maar op lange termijn zijn die beats verwaarloosbaar hoor.

Werk aan je mindset en blijven doorgaan zou ik zeggen.

ps: bij sommige van die screens kun je echt niet spreken over beats want daar heb je op geen enkele street voorgestaan.

Nee nee dat online poker rigged is zeg ik zeker niet, maar ik ondervind er nu meer last van dan in het begin. Maargoed, ik waardeer je reactie zeer en ik zal nu ook per premium hand gaan bijhouden welke winst oplevert en welke niet. Op de lange termijn zou dit inderdaad winstgevend moeten zijn. Zowel in cash, mtt en s&g's. Ik hou je er op de hoogte van:)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Ook lijkt me het niet verkeerd om aan bankroll-management (BRM) te doen.
Aangezien $63 voor de $2,50 180 mans, maar 25 buy-inns zijn en je rekening moet houden dat je swings kunt krijgen van meer dan 200 buy-inns. Dus zou toch wat lagere games gaan spelen en als je 180 mans wilt spelen raad ik je aan om met 300 buy-inns te beginnen.

Een BRM zou inderdaad geschikt zijn, omdat ik vaak op te hoge buy-inns speel. Vanaf heden zal ik ook op lagere buy-inns spelen. Bedankt voor je tip(y)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zojuist op een buy-in van $2,20 krijg ik de allereerste hand dit gedeeld. En alweer op de river een beat.

Mijn AK was suited

Transcript voor hand #122370714382 op verzoek van XXXXXXXXX

******** # 1 ********
PokerStarshand #122370714382: Toernooi #978286360, $2.00+$0.20 USD Hold'em No Limit - Wedstrijdronde I, Level I (10/20) - 01/10/2014 21:45:12 CET [01/10/2014 15:45:12 ET]
Tafel '978286360 13' 4-max Plaats #2 is de button
Plaats 2: XXXXXXXX (1500 in chips)
Plaats 3: C.J_UKROP (1500 in chips)
Plaats 4: fkynin (1500 in chips)
C.J_UKROP: zet small blind 10
fkynin: zet big blind 20
GESLOTEN KAARTEN
Gedeeld aan XXXXXXXXX [Kh Ah]
XXXXXXX: raiset 40 naar 60
C.J_UKROP: foldt
fkynin: raiset 40 naar 100
XXXXXXX: raiset 1400 naar 1500 en is all-in
fkynin: callt 1400 en is all-in
FLOP [Ac 5c 9d]
TURN [Ac 5c 9d] [3c]
RIVER [Ac 5c 9d 3c] [6h]
SHOWDOWN
fkynin: toont [As 6c] (twee pair, Azen en Zessen)
XXXXXXXX: toont [Kh Ah] (een pair Azen)
fkynin won 3010 van pot
XXXXXXXX is op de 172e plaats in het toernooi geëindigd
SAMENVATTING ***
Totale pot 3010 | Rake 0
Board [Ac 5c 9d 3c 6h]
Plaats 2: xxxxxxxx (button) toonde [Kh Ah] en verloor met een pair Azen
Plaats 3: C.J_UKROP (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 4: fkynin (big blind) toonde [As 6c] en won (3010) met twee pair, Azen en Zessen

Wat doe ik hier verkeerd?

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

Zojuist op een buy-in van $2,20 krijg ik de allereerste hand dit gedeeld. En alweer op de river een beat.

Mijn AK was suited

Transcript voor hand #122370714382 op verzoek van XXXXXXXXX

******** # 1 ********
PokerStarshand #122370714382: Toernooi #978286360, $2.00+$0.20 USD Hold'em No Limit - Wedstrijdronde I, Level I (10/20) - 01/10/2014 21:45:12 CET [01/10/2014 15:45:12 ET]
Tafel '978286360 13' 4-max Plaats #2 is de button
Plaats 2: XXXXXXXX (1500 in chips)
Plaats 3: C.J_UKROP (1500 in chips)
Plaats 4: fkynin (1500 in chips)
C.J_UKROP: zet small blind 10
fkynin: zet big blind 20
GESLOTEN KAARTEN
Gedeeld aan XXXXXXXXX [Kh Ah]
XXXXXXX: raiset 40 naar 60
C.J_UKROP: foldt
fkynin: raiset 40 naar 100
XXXXXXX: raiset 1400 naar 1500 en is all-in
fkynin: callt 1400 en is all-in
FLOP [Ac 5c 9d]
TURN [Ac 5c 9d] [3c]
RIVER [Ac 5c 9d 3c] [6h]
SHOWDOWN
fkynin: toont [As 6c] (twee pair, Azen en Zessen)
XXXXXXXX: toont [Kh Ah] (een pair Azen)
fkynin won 3010 van pot
XXXXXXXX is op de 172e plaats in het toernooi geëindigd
SAMENVATTING ***
Totale pot 3010 | Rake 0
Board [Ac 5c 9d 3c 6h]
Plaats 2: xxxxxxxx (button) toonde [Kh Ah] en verloor met een pair Azen
Plaats 3: C.J_UKROP (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 4: fkynin (big blind) toonde [As 6c] en won (3010) met twee pair, Azen en Zessen

Wat doe ik hier verkeerd?

:coolface:

Dit soort handen zijn kut maar focus je daar niet teveel op.
Wees zelfs blij dat het de eerste hand is en niet net voor de bubble of zo.

Door je te focussen op je bad beats ga je volgens mij gewoon slechter gaan spelen.
Draai die knop om en focus je enkel op de manier waarop de hand gespeeld is.

Eerste hand van toernooi met AK pre all in gaan... ben geen toernooispeler maar lijkt me nu niet echt de meest optimale strategie.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dit was waarschijnlijk de 4 max shoot-out MTT en dan vind ik het niet heel raar om 3 handed met AKs af te stacken, want dan is het een winner-take all situatie en je krijgt genoeg actie van minder. Al zou ik in een andere 3 handed situatie ook met AK afstacken.
Al had ik zelf een 4 bet geplaatst naar zo'n 250 en gecalled op een shove.
Verder geld voor MTT's natuurlijk een vergelijkbaar BRM t.o.v. 180 mans ;)

Beantwoorden
Citeren