Ga naar het forum
Bad luck? Of slecht...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Bad luck? Of slechte speler?

20 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,102 Weergaven
P1v0BE
PokerStrategist

Heb even een dipje op dit moment, wss best dat ik even poker afsluit.

Korte situatie schets. Begonnen met mijn $50 startkapitaal. Eerst wat SSS gedaan tot zo'n $13 winst, zonder echt grote verliezen. Maar dan toch besloten om over te schakelen naar BSS omdat SSS aan het uitsterven is. Maar na traagjes zo'n $2 winst gemaakt te hebben, zo goed als alles verspeeld waardoor er nu slechts iets meer dan $50 overblijft .... En ik zou het wel heel klote vinden om onder die 50 te vallen.

Vind ik persoonlijk wel moeilijk te verwerken op dit moment. Dacht niet dat ik zo slecht was ... Heb al veel gelezen over poker, boekje van Phil Gordon, basic en bronzen artikelen hier. Ook al een coaching bijgewoond en video's bekeken.

Dan is er natuurlijk wel dat ik meerdere keren All-in bleek te zijn gegaan met AK tegen AA, of met KK tegen AA. Maarja, het gewoon daarop steken is wel een beetje heel simpel he?

Iemand tips voor hoe ik nu verder moet? :(

19 reacties
Gangstahhh
PokerStrategist

Op nl2 moet je het toch leren

en idd coachings en vids kijken, misschien iemand vragen mee te kijken met je spel

welke site zit je als ik vragen mag?

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE
PokerStrategist

op het ipoker netwerk. Ik vind het daar ook lastig spelen op die laagste stakes.

als we de tablefinder van PTR mogen geloven zijn de tafels daar ook bijzonder droog. En dit kan ik eigenlijk wel beamen. Vrij veel nits.

Misschien moet je overschakelen op shorthanded, aangezien volgens mij alle loose-fish op ipoker naar daar trekken.

Boki1988
PokerStrategist

Handen op het hand judgings forum plaatsen kan ook helpen.

Zelf heb ik ook een roll staan op bet365. En die staat daar goed.

Maar op andere sites is het zoveel gemakkelijker om de donks hun geld te ontfutselen. Dus als je kan: verhuis je bankroll.

Als het nog niet gaat (bvb. omdat de roll nog niet is vrijgfespeeld), speel dan shorthanded. Of sit en go's.

Poker hoort in de eerste plaats leuk te zijn en als dat niet het geval is, moet je iets veranderen.

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Boki1988
Handen op het hand judgings forum plaatsen kan ook helpen.

Ga ik vanaf nu zeker beginnen doen.

@Raikaclaws: Mijn geld staat nog vast. Ik moet geloof ik 5k points hebben ofzo voordat ik het kan verplaatsen. Heb er nog maar een 135 ofzo ... Zou Full Tilt dan een goeie room zijn voor mij? Dat zou nog 1 zijn die ik kan aanmaken en aan PS koppelen.

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou gaan.

Het belangrijkste in begin is meer focus op leren dan op BR. Als je stapje voor stapje in de keuzes vooruitgaat is dit ook belangrijk (misschien wel belangrijker dan geld winnen). Gewoon blijven volhouden en leren zou ik zeggen.

Weet niet of ik deze serie al aan je heb voorgesteld. Maar de Crushing NL50 serie van hasenbrat is een echte aanrader als je cashgamen wilt leren.

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Het belangrijkste in begin is meer focus op leren dan op BR. Als je stapje voor stapje in de keuzes vooruitgaat is dit ook belangrijk (misschien wel belangrijker dan geld winnen). Gewoon blijven volhouden en leren zou ik zeggen.

Weet niet of ik deze serie al aan je heb voorgesteld. Maar de Crushing NL50 serie van hasenbrat is een echte aanrader als je cashgamen wilt leren.

Ik denk idd dat ik iets minder resultaargericht moet leren denken.

Ik zal die reeks zeker eens doornemen!

Samwise90
PokerStrategist

anders instaleer eens mikogo en laat eens iemand meekijken of dat hij je kan helpen. En variance kan natuurlijk altijd.

Ik beweer niet dat door van room te veranderen alle problemen opgelost zullen zijn. Ik stel alleen vast dat Ipoker vrij droge fullring tafels heeft op de laagste stakes.

Wat ook een goeie tip is: Kijk niet naar je bankroll tijdens het spelen. Ik bedoel niet dat je geen bankrollmanagement moet toepassen, maar gewoon dat je niet kan zien tijdens een sessie hoeveel je up of down bent. En probeer er zo weinig mogelijk naar te kijken tout court. Anders word je nogal gemakkelijk te zeer geld-gericht.

Een boek dat ik kan aanraden is the pokermindset. Dat gaat over de psychologie achter poker en is zeer vlot geschreven.

Oorspronkelijk gepost door Raikaclaws
op het ipoker netwerk. Ik vind het daar ook lastig spelen op die laagste stakes.

als we de tablefinder van PTR mogen geloven zijn de tafels daar ook bijzonder droog. En dit kan ik eigenlijk wel beamen. Vrij veel nits.

Misschien moet je overschakelen op shorthanded, aangezien volgens mij alle loose-fish op ipoker naar daar trekken.

nits op NL2 ? :D

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door P1v0BE

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Ik denk idd dat ik iets minder resultaargericht moet leren denken.

Ik zal die reeks zeker eens doornemen!

Als je dat gedaan hebt zou wat feedback zeer fijn zijn!!!

cash1985
PokerStrategist

spelen,spelen,spelen!
en vooral blijven spelen..

Oorspronkelijk gepost door Rienk

Er zijn daar zeker genoeg ubertighte spelers (al dan niet rakeback-hoeren).

boekje van Phil Gordon

ik denk dat we het probleem gevonden hebben

Kidpoker777
PokerStrategist

Op 2NL is het echt niet de moeite om al naar SH over te schakelen imo. De spelers op de FR tafels zijn al meer dan loose genoeg. Je kan ook makkelijker meer FR tafels draaien dan SH. Ik heb mijn BR al 12 tafelend opgebouwd op 2NL FR, spelende als een nupernit (zo kan je niet blijven spelen als je opschuift in de limieten, maar op 2NL is het gewoon super profitabel).

Op 5NL beginnen de FR tafels al iets meer nitty te worden en dan kan je mss overwegen om naar SH over te stappen.

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere

boekje van Phil Gordon

ik denk dat we het probleem gevonden hebben

whahaha

rakebackhoeren spelen niet op nL2

nickvdb1990
PokerStrategist

rakebackhoeren spelen niet op nL2

nog nooit op iPoker gespeeld zeker? ?(