Ga naar het forum
De weg naar 1000

Meldingen
Alles wissen

De weg naar 1000

32 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
3,130 Weergaven
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door XiroN69

ur a fish:)

kk snapfold pre, je weet toch dat de aas komt

Grapjas :P
ik zat toch in the money 'zucht'

Maakte geen grapje, laatste keer dat ik met kk heb gewonnen kan ik me niet meer herrineren

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Oorspronkelijk gepost door XiroN69

ur a fish:)

kk snapfold pre, je weet toch dat de aas komt

Grapjas :P
ik zat toch in the money 'zucht'

Maakte geen grapje, laatste keer dat ik met kk heb gewonnen kan ik me niet meer herrineren

Zou ik niet kunnen folden preflop :)
Nu ITM in The Bigger 11.... nog maar 12 bigblinds

EDIT: ook eruit met 99 vs JJ ...
Is eens voor een keer geen badbeat

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

MTT gewoon huge variance, als je daar niet tegen kunt is het misschien beter om andere maingame te zoeken. Je kunt bij MTT's zo flinke runs maken waarin je niks casht.

Beantwoorden
Citeren
macomacoNL
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
MTT gewoon huge variance, als je daar niet tegen kunt is het misschien beter om andere maingame te zoeken. Je kunt bij MTT's zo flinke runs maken waarin je niks casht.

DIT wilde ik net gaan posten, pcbeem is me voor ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou ik was je bijna 2 uur voor hoor ;).

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik zou ook aanraden van te mixen met STTs. De MTT fieldsizes zijn op Pokerstars altijd enorm groot (denk niet dat ik daar ooit een MTT van minder dan 1000m gespeeld heb), waardoor de variance ook des te groter is.

Nu, je grafiek gaat zo recht naar beneden, dat er hier toch meer dan enkel variance aan de hand is. De kans dat je winstgevend speelt, lijkt met een dergelijke grafiek toch echt wel heel klein. Het zijn echt niet die bad beats die voor een dergelijke grafiek zorgen hoor.

Daarnaast is er ook nog de vraag van BRM. Wat is je huidige BR ? De grafiek lijkt te tonen dat je nog altijd dezelfde BIs speelt als 750 tornooien geleden. Met een dergelijke graph zou je echter zeker al lager aan het spelen moeten zijn. BRM dient niet enkel om niet broke te gaan (maar zonder een specifieke bankroll kan je ook niet broke gaan) maar is ook een bescherming tegen het (blijven) spelen op limieten waarop je nog niet goed genoeg bent (i.e. verliezende speler bent).

Edit: om toch maar 1 voorbeeld te geven van de mogelijkheid dat je verliezend aan het spelen bent, dit :

In de sunday storm eruit:
KK vs biggstack die cald met A 3 .... op flop natuurlijk 2 azen ...
Altijd hetzelfde ... A3 fold je normaal, maarja dat heb ik he

Eerst moet je je afvragen hoe het komt dat je uiteindelijk zo shortstack gekomen bent dat je je KK moet shoven. Want het is daar dat je de meeste value verliest, niet in die 70-30 die je verliest als het water al aan je lippen staat.
En wie zegt dat het een slechte call was met A3, want je zegt voor de rest niets over de situatie. Misschien ging jij all-in met 7 BB op de button, dan is het een easy call met A3.

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Deze persoon is:

Maar even serieus op je posts ingaan: Het heeft geen zin om je bad beats bij te houden en te posten, want daar hebben we allemaal niks aan. Die kom je nu eenmaal tegen. Ik zelf heb ook gewoon liever een bad beat dan dat ik hem aan iemand geef. Als je een bad beat krijgt is dat een bevestiging dat je het er met de goede hand in krijgt, wat ervoor zorgt dat je op lange termijn deze vaker zou winnen. Andersom zou je dus alleen maar meer verliezen.
1000 games is ook niet echt een sample.
Ik begrijp je frustratie, maar geef het de tijd en blijf vooral aan je spel werken.
Een rechter moet nieuwe jurisprudentie blijven lezen om bij te blijven op het gebied van recht.
Een pokerspeler moet ook blijven lezen en leren om zijn tegenstanders te kunnen blijven verslaan.
etc.

MOD EDIT: mooi dat je serieus in gaat op de post, plaatje was dan ook nergens voor nodig.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

1000 games is niet echt een sample als je ook effectief de variance ziet... Hier zie ik vooral een grafiek die gewoon bijna lijnrecht naar beneden gaat. Zoals iemand hierboven al aanhaalde: als ik dergelijke grafiek zie in SS of PPL, dan krijgt gij gelijk een fish icoontje.

Beantwoorden
Citeren
macomacoNL
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Nou ik was je bijna 2 uur voor hoor ;).

Klopt :D

Maar toen ik de eerste pagina van het topic las wilde ik al hetzelfde posten als jij :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
1000 games is niet echt een sample als je ook effectief de variance ziet... Hier zie ik vooral een grafiek die gewoon bijna lijnrecht naar beneden gaat. Zoals iemand hierboven al aanhaalde: als ik dergelijke grafiek zie in SS of PPL, dan krijgt gij gelijk een fish icoontje.

Helemaal gelijk in ViperPP!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Ja geef ik je gelijk in.
maar hoeveel mtt's ( door variance ) is dan wel een redelijke sample ?

- 1 mtt gespeeld vandaag
5 $ rebuy [ 15k$ Gtd ]
1400 mensen deden mee
Ik eindig 31ste( AK vs 77 )
40 $ winst
( mooi gespeeld denk ik dan, beter als eruit gaan door een badbeat )

Nu is het zo dat je dit amper ziet op mijn grafiek ^^
Heb in die 800 games nu al minstens 20 keer bij de laatste 40 mensen geraakt,
maar dat doet dus echt NIKS aan je grafiek :)

Kun jij uit die grafiek leiden dat daar ook een 10de, 12de en een 14de plaats inzitten ?
Je moet echt final table halen ... anders ben je gelabeld als fish. En maak je nooit winst

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Hoeveel je nodig hebt voor een goede sample size hangt van de variance af. En de variance hangt dan weer de grootte van de playerfields af. Daarom dat je bij Stars dus echt wel een grote sample nodig hebt.

Zoals hierboven al gezegd is 1000 games nog altijd een relatief kleine sample voor Stars MTTs, maar in jouw geval sta je op bijna $5 verlies per tornooi, terwijl je gemiddelde BI maar $6 is, ofwel een ROI van rond de -80%. Dat feit is niet meer toe te schrijven aan variance. Een winnende speler kan op 1000 games wel degelijk op verlies staan, maar dan zal hij eerder een ROI van -20% of zo hebben.

Hoeveel is je ITM% eigenlijk ? Want met dergelijke ROI verwacht ik dat die ITM ook enorm laag zal zijn.

Beantwoorden
Citeren