Oorspronkelijk gepost door Pstrats
He Michael,Als ik zo naar je laatste post kijk dan zitten er inderdaad wat handen tussen die ongelukkig vallen. Dit zal altijd gebeuren. Variance is onderdeel van het spel. Gelukkig speel je volgens BRM en ga je dus niet meteen broke. Goede zaak dat je je hieraan weet te houden.
Er zitten ook een aantal handen tussen die je imo niet helemaal goed gespeeld hebt en waardoor je onnodig geld verliest.
Hand 1: AQo
Preflop: Jij raiset, je tegenstander callt. Zou je tegenstander hier AA, KK, QQ of AK hebben dan zou hij je moeten re-raisen. Dit doet hij niet. Hierdoor wordt het aannemelijk dat hij AQ of een laag pockerpair heeft. Op de flop raise jij en je wordt keihard ge-reraised. Iemand met een flushdraw zou hier niet gaan re-raisen. Die wil of first in tegen je betten (semi-bluffen) of jouw bet callen om de turn kaart te kunnen zien. Dat hij hier reraiset is voor mij een teken dat jouw Q beat is.
Hand 2: KTs
De re-raise op de turn zegt mij dat villain AQ, AK, AT of een J heeft. Gewoon folden.Hand 3: AJo
Om deze te raisen vanuit MP met een limper voor je is aan de loose kant. Als je nog niet zo zeker bent van je post-flop spel zou ik deze hand niet spelen.Hand 6: KK
Een dergelijke slowplay kan heel gevaarlijk zijn. Je hebt echt geen idee wat voor hand je tegenstanders hebben. Zeker met meerdere tegenstanders in de hand (in dit geval 2) is dit niet wenselijk. Ze kunnen op de flop 2 pair hitten of de één een flushdraw en de ander een straightdraw. Er zijn te veel situaties die je onnodig geld kunnen gaan kosten. Hoe frustrerend het ook is als je goede handen niet gecalled worden, tegen meer dan één tegenstander is een slowplay niet aan te raden.Mijn ervaring op de limiet waar jij op speelt is dat er amper tot niet gebluft wordt. Doet jouw tegenstander een re-raise, kijk dan nog eens goed naar je hand, het board en wat er in de voorgaande stappen gebeurd is.
Heel veel succes! May the poker-force be with you
![]()
Heb je dit eigenlijk wel gelezen?
Want je post direct al weer een lading handen.
Hij geeft je nog al wat hulp hier namelijk door die handen voor je uit te leggen. Zo kan je zien dat het ook leaks in je game zijn.
Werk daar een beetje mee en post je handen wat meer in het handjudge forum btw daar krijg je ook wat meer uitleg.