Ga naar het forum
Eerste verliesmaand...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Eerste verliesmaand NL10

48 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
2,510 Weergaven

Iniedergeval heb ik toch een mooie parabool...
En een nieuw record 6BI verlies in 1700 handen op 1 dag waarvan de eerste 3.5BI in de eerste 150 handen. En dat zonder te tilten. :evil:

Maar even serieus ben ik het verleerd? Was het eerste deel van de maand geluk en de tweede deel pech? _evil:

Ik dacht op mijn hoogtepunt toch echt dat ik dit nivea gebeat had. Intotaal al bijna 60k handen ervaring op NL10. En ik heb Nl5 zwaar gebeat met 18BB/100 handen...

47 reacties

mjah, het sucked idd wel om een maand op verlies af te sluiten maar bekijk het aan de positieve kant, tov vorige maand ben je maar 2BI kwijt...
Dat je het limiet beat wil niet zeggen dat een swing als dit niet mogelijk is he...

Ongetwijfeld zitten er hier en daar nog wel handjes tussen die niet goed gespeeld zijn, we maken tenslotte allemaal fouten, en combineer dat met een run of bad luck en je keldert als snel...

Probeer met goeie moed aan de nieuwe maand te beginnen, probeer je Agame terug te vinden, ga desnoods eerst even trg NL5 spelen om je vertrouwen trg op te krikken en dan komt het heus wel goed!! :)

20$ down tov vorige maand is echt zo erg ng niet hoor, heb je zo weer trg!!

Nox

NLDPeter
PokerStrategist

post je handen op het handjudge forum ldo

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tja ik begon deze maand rustig met 2 tafels tegelijk en daar won ik dik. toen ben ik naar 4 tafels gestapt bleef winnen. Uiteindelijk naar 6 tafels en nog steeds bleef ik winnen... Toen heb ik besloten niet meer van tafel te gaan als ik rond de $25 aan tafel heb wat ik eerst wel deed (want ik wou nu tenslotte naar NL25 en had alle NL25 vids op deze site bekeken :f_mad: zou had ik nog meer kunnen winnen). Toen begon ik verschikkelijk te verliezen. AA vs set omdat ik niet verwachtte dat andere deepstacks nu tegen mij aan het setminen waren. Ook eentje waar ik mijn set AA probeer te verdedigen tegen een FD door meer dan potsized te betten op de turn... en jahoor ik wordt gecalled en de flush komt aan :f_eek: dat zijn ook de lijnen recht naar beneden. Daarna weer terug gegaan naar 4 tafels maar het lukte niet meer.

NLDPeter
PokerStrategist

nogmaals, post die handen op het handjudge forum.

Als je over 23k handen NL10FR verlies draait doe je met een waarschijnlijkheid van 95% iets serieus verkeerd.

Dus ja, kijk video's, post handen, vraag eventueel iemand om je te sweaten.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb even 3 dagen pauze genomen 1 januari eindelijk weer eens wat gewonnen (2BI) en dan 2 januari in 1000 handen ongeveer -4.5 BI kwijt. De motivatie was even helemaal weg. Alle video's van NL10 heb ik al bekeken. En handen post ik ook al.

Dit zijn mijn stats zelf zie ik geen bijzonderheden, iemand anders die misschien iets vreemds ziet?

hmmm, adhv van je stats lijkt me dat je wel erg tight speelt... 10/7 ligt zelfs ng in de mogelijkheden voor een SSS'er(zou dan wel 10/10 moete zijn ongeveer obv)

Ik speel ook BSS NL10 en ik speel momenteel ongeveer 15/13 a 14/12.

Heb onlangs zelf men stats eens gepost en wat raad rond gevraagd dus ik denk dat er wel wat mensen zijn die je kunnen helpen hoor!!
Iets dat bij mij zelf wel een leak was was men fold to 3bet, hoe is die bij jouw?

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Fold to 3 bet 55%. Ik probeer wel iets looser te spelen soms haal 12/10 gemiddeld op een dag maar dat is wel echt het maximale.

njah, dat lijkt heel erg goed op wat de mijne was voor ik m'n stats postte!!

die zou echt lager moeten zijn want denk dat je daar wel vaak geld op verliest...

Waarmee heb je zoals de neiging 3bets te callen?

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoge PP doe ik soms JJ-QQ-AK ik heb ook gekeken naar de fold to 3 bet in december (ongeveer 23.5k Hands) daar is het al 64%. Ik heb dat al een beetje omhoog gekrikt. Maar bedoel je met lager hoger?

njah, bedoel idd gwn meer te folden op 3bets zodat dat percentage idd stijgt :)

call je AK,JJ en QQ in position of ook OOP?

Nox

Zeker NIET minder dan 55% folden op 3bets. Op NL10 wordt er echt niet loose ge3bet, dus 3bet = monster --> alleen voortspelen als je zelf een monster hebt.

Ik denk dat op NL10 75% echt niet verkeerd is (met 15% call en 10% 4bet of zo, dit is als je nitty 10/8 speelt obv).

Voor de rest is het gek dat je FoldSBtoSteal lager is dan je FoldBBtoSteal.

En ja, probeer ietsje looser te worden denk ik (maar niet gaan overdrijven in de andere richting obv).

jij speelt BSS FR right ?
jouw VPIP = 9 en PRF = 7 ?
dat is echt veel te tight..

en je foldtobet van 55% is veel te laag, je fold dus te weinig op 3bets.
misschien dat je wat meer moet folden op 3bets met slechtere kaarten ?
als iemand jouw 3bet, met welke range ga jij dan coldcallen/4betten ?
(bedoel ik tegen spelers die voor jouw onbekend zijn, dus gewoon je normale range)

misschien is het beter als je hier in deze thread ff je coldcall, openraise, isolate, 3bet, 3betcoldcall, en 4bet, range zet tegen spelers die unkown zijn

dan kan ik ff kijken of je wat leaks hebt, misschien dat je met de verkeerde handen fold en met verkeerde handen 3bet enz.

Ik speelde zelf 13/11 of soms zelfs 15/13op NL10 Full ring.

Haalde veel uit het isolaten van die triljoen openlimpers bijvoorbeeld.
Mja, heb eigenlijk veel te weinig handen gespeeld voordat ik overstapte naar NL25 (ongeveer een kleine 7K).

De laatste posts in mn blog staat wel iets uit HM maar dit zijn eigenlijk te weinig handen....

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Rienk
jij speelt BSS FR right ? Klopt
jouw VPIP = 9 en PRF = 7 ? afgerond 11/8
dat is echt veel te tight..

Als ik wordt ge3bet coldcall ik AK en QQ IP ik 4bet alleen maar met AA en KK. QQ OOP coldcallen heb ik afgeleerd AK had ik al een tijdje afgeleerd. waardoor ik bijna geen 3bets meer call OOP.

misschien is het beter als je hier in deze thread ff je coldcall, openraise, isolate, 3bet, 3betcoldcall, en 4bet, range zet tegen spelers die unkown zijn

Dit kan ik niet in elephant opzoeken toch? dan probeer ik het uit mijn hoofd

Coldcall doe ik niet zo vaak:
Alleen als er 2 limpers zijn wil ik 22-TT meecallen en Axs + sc 56+ in late positie.

Openraise:
UTG: 88+ AQ+
MP: AJ+ KQ+ 22+
LP: van alles nog wat ligt aan wat voor spelers in de blinds zitten.

3bet:
AK-> soms tegen regs call ik dit ook vaak omdat ze erg tight spelen.
QQ+

Isolate: 22+ AQ+ (soms AJ)

3betcoldcall: QQ en AK

4bet: AA en KK

Edit:
Hier is de hele lijst

ik heb niet alle cijfers bekeken en ken NL10 totaal niet behalve dronken poker maar op het eerste zicht lijkt het me echt dat je vanuit MP en LP je range totaal niet opentrekt.

6% UTG is misschien wat laag, maar relatief gezien best ok, maar daarna moet dat cijfer veel groter worden, waarden van rond de 35% op de button zijn absoluut niet ongewoon. Enfin daarmee wil ik niet zeggen dat je direct alle buttons moet beginnen openen, maar toch wel een pak meer

ja en voorts 3bet en 4bet je als een nit, iedereen die micros speelt zegt altijd dat er daar niet ge3bet wordt zonder een monster, dus dat is dan easy om met allerlei junk met potentieel te beginnen raisen

ook stop met limpen en limpfolden uit EP, dit is echt geen goede play

10/8 of 11/8 is echt wel tight. Je 'fold to 3bet' is inderdaad wat te laag, maar daar moet je niet aan gaan werken. Ik bedoel: leer gewoon iets losser te spelen, dan zakt je 'fold to 3bet' vanzelf omdat je vaker met een niet-monster zit als je ge3bet wordt. Je moet je gewoon richten op het looser openen vanaf de CO en de BU. Ik weet niet wat je nu allemaal opent vanaf die posities, maar als iedereen naar je toe fold of er is 1 limper, dan kun je eigenlijk alle pocket pairs en suited face cards wel openen. Een aantal suited connectors kunnen daar ook nog bij. Je hoeft niet direct 30% of meer te gaan stelen als je dat nog niet zo gewend bent, maar een openingsrange van 20% vanaf de late posities moet toch wel te doen zijn lijkt me. Gewoon mee gaan oefenen, desnoods op een limietje lager om het uit te proberen.

Succes er mee en hou ons op de hoogte.

HannesNL
Elite Grinder

Op de lage limieten kan je het beste zo loose mogelijk spelen. gewoon 20/17 oid, heel veel openen, cbetten, double barrelen, bluffen. Zo word je ook nog eens beter :)

en BTW,,,,

Je speelt met stats...als die mensen achter je van die tight nits zijn en zelfs op NL10 kom je die tegen... opende ik vanaf button bijna elke hand!

Word je gecallt pak je het met een Cbet toch op?

Fold to SB Fold to BB / Fold Cbet...die gebruik ik toch we erg veel hoor..