Ga naar het forum
Finale Tafel ??

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Finale Tafel ??

28 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
1,083 Weergaven
bobm78

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$1.00+$0.10

Stacks:
UTG Luftpumpe90 (272k)
CO Hero (1,122k)
BTN runejack (648k)
SB jek187 (1,796k)
BB Nestorkicker (69k)

Blinds: 30k/57k Ante 12k

Pre-Flop: (147k, 5 players) Hero is CO Q♥ A♥
1 fold, Hero calls 60k, 1 fold, jek187 goes all-in 1,784k

Dit is de situatie, 1$ Turbo-Rebuy toernooi, 2200 man, er is nog 10 man over, dus FT bubble. Ik sta 3e of 4e stack op dat moment (chipleader staat redelijk stukje voor op nr. 2, 2e tot 6e plek is iedereen erg close. Wisselt dus elke hand met deze killerblinds), Nestor de BB is automatisch all in, ik limp mee in verwachting hem samen uit te checken en zo naar FT te gaan. De chipleader besluit echter anders, en zoals hij eigenlijk al continu doet, shovt ie all in. Dit deed hij zo goed als elke hand ( en terecht) want er zaten 2 super shorties aan tafel, dus niemand speelde terug naar hem. Maar ik heb wel AQs hier, 5 handed supersterke hand natuurlijk, verlies ik de hand ga ik eraf als 9e, win ik de hand sta ik zwaar chipleader als FT begint..
De simpele vraag is, what to do?
9e plek is nog maar 70$ waard, maare 1e plek is 1200$ en 2e plek is 900$.

27 reacties

raisen preflop denk ik en folden best. denk dat je hier vaak zal flippen en niet supervaak zal voorstaan.
als hij live is heeft hij ng n vrij veel kans te winnen.

MIT010

Fold i guess.

bobm78 Topicstarter
bobm78

Dan fold je dus uit angst, aangezien je zeer waarschijnlijk voorstaat op zijn range? Hij shovt van afgelopen 10 handen er denk ik 9. Hij weet natuurlijk dat ik eigenlijk amper kan callen... dus zal ie daar zeker misbruik van maken, zoals hij afgelopen 9 handen al deed.

ja ik zou hier folden gwn omdat je geen druk meer kan uitoefenen en als de andere spelers zo tight zijn kan je je focussen op hun blinds stelen zonder zelf in gevaar te zijn. ik zou da all in wel callen met 88+ fzo.
je kan makkelijk nog 2 3 plaatsen opschuiven in het geld zonder veel moeite denk ik.

bobm78 Topicstarter
bobm78

Oorspronkelijk gepost door BillClinton
ja ik zou hier folden gwn omdat je geen druk meer kan uitoefenen en als de andere spelers zo tight zijn kan je je focussen op hun blinds stelen zonder zelf in gevaar te zijn. ik zou da all in wel callen met 88+ fzo.
je kan makkelijk nog 2 3 plaatsen opschuiven in het geld zonder veel moeite denk ik.

Op zich heb je wel gelijk, mits ik hun blinds kan stelen.. die kans kreeg ik nooit van hem. Hij shovde alles. Op die manier bloed ik zelf ook dood.

Roodbaars1986

Raisen PF, ik denk dat je met AQ suit ver voor ligt op zijn range ook al shoved die na je all in.
Sterker nog ik zal het eventueel nog best callen ook.

Play for the win he
Soms zit je in dat soort pakketen voor moeilijke situaties omdat je al zover komt, maar wat je zelf zegt.. als je hier flipt ben je dikke ++ @ Finale tafel, wat een hele hoop kan schelen op je game.

Tight in begin van de FT, looser worden op het einde, dit geeft je met stack toch meer edge op de rest.

Wel supermooie prestatie man.... damn nice

bobm78 Topicstarter
bobm78

Oorspronkelijk gepost door Roodbaars1986
Raisen PF, ik denk dat je met AQ suit ver voor ligt op zijn range ook al shoved die na je all in.
Sterker nog ik zal het eventueel nog best callen ook.

Play for the win he
Soms zit je in dat soort pakketen voor moeilijke situaties omdat je al zover komt, maar wat je zelf zegt.. als je hier flipt ben je dikke ++ @ Finale tafel, wat een hele hoop kan schelen op je game.

Tight in begin van de FT, looser worden op het einde, dit geeft je met stack toch meer edge op de rest.

Wel supermooie prestatie man.... damn nice

Niks mooi's aan, goffer de goffer, ik heb dus de call wel gemaakt, limpte om uit te checken ( vrij standaard play lijkt me op FT bubble), maar was al wel min of meer van plan zijn 100e raise op rij te callen als dat ervan zou komen. Vooral eigenlijk met idee dat hij dit met elke Ax zou doen, die ik dus domineer, en met handen als QJs KQs etc, die ik ook domineer. Hij had dus 9's en ik kreeg geen hulp, waardoor ik 9e werd zonder de FT te hebben gezien, hahaha.
Best wel balen eigenlijk, ik had idd kunnen kiezen om te folden, in ieder geval FT halen, en dan maar verder zien, maar ja, tis een turbo toernooi, blinds en antes zijn moordend, al haal ik FT, dan nog kan ik er elke hand uitvliegen aangezien elke hand die je speelt, zo goed als all in betekend.
Fold ik 4 handen op rij sta ik nog meer 7e of 8e ofzo.. gaat natuurlijk superhard.....

Roodbaars1986

Zelfde schuitje dus als mijn negens vs zijn queens..

You gotta make a stand somewhere, just to get somewhere.

En wat je zegt, hij opende loose, en blinds ++, dan heb je hier alleen maar een goede move gemaakt.

bobm78 Topicstarter
bobm78

Oorspronkelijk gepost door Roodbaars1986
Zelfde schuitje dus als mijn negens vs zijn queens..

You gotta make a stand somewhere, just to get somewhere.

En wat je zegt, hij opende loose, en blinds ++, dan heb je hier alleen maar een goede move gemaakt.

Bill en Mito vinden van niet, en wij van wel.. hmm. Twijfel twijfel twijfel..... :f_confused:

DeLau

Ik zou deze ook folden. Zonder veel twijfel eigenlijk. Je hebt zelf nog een schitterende stack waar je nog een tijdje mee verder kan. En zelfs al lig je voor, als hij echt zo veel pusht, is de kans op een 60-40flip reëel. De money-jumps zijn hier gewoon te groot om te callen...

Raise preflop, bij reraise all-in wel folden.

Moderator
pcbeem

Ik zou ook de lijn raisen fold volgen, maar ik ben een scheiterd dat weet je inmiddels wel!!! Mede door de stacksizes, je staat nu confortabel 2e en en als niks raars gebeurd kom je HU en dan kun je zulke calls wel maken. Als hij dat risico wil nemen voor de 'paar' blinds zou ik zeggen vooral laten doen, maar het toont zo zwak en te vaak winnen zulke gasten nog ook.

De vraag die ik vaak aan mezelf stel wat zou je willen bereiken (ok je hebt een massive chiplead), maar is dat het in deze fase wel waard? En of je nou 2e of 5e wordt zal heel veel $ schelen toch?

EDIT: had niet helemaal goed gelezen, dacht dat er nog maar 5 over waren. Dat veranderd de zaak toch aardig. Met 10 man zou ik eerder geneigd zijn om te callen denk ik.

macomacoNL

Met AQs zou ik het er op dit punt ingooien. Bij zo'n agressieve CL sta je 9 van 10 keer voor, hij maakt uitstekend gebruik van zijn stack en probeert te squeezen.

Gaan voor die 1e plaats!

brulaap

Ik denk ook wel dat je preflop moet raisen, hierdoor zorg je dat je headsup komt met de shortstack. Indien je gewoon callt gaat de bigstack zeker raisen. Als jij al geraisd hebt zal hij de slechtste handen van zijn range wel al folden. Maar in dit geval denk ik dat je niet van de AQ weggeraakt is supersterk 5 handed.

dustje

limpen om uit te checken is helemaal niet standaard daar, afleren die zooi en gewoon raisen, das et belangrijkste in deze hand.

wow, jammer bob, maar je play is helemaal terecht, afgezien van het limpen PF.

Omdat je heir nog maar 4 handed zit (shorty die standaard allin is reken ik niet mee) kun je onmogelijk AQs folden imo.
Je gaat toch FTW en als de stacks zo dicht bij elkaar liggen wil je toch een keertje dubbelen om daarna druk uit te kunnen oefenen op de midstacks.

Indien je hier PF had geraised naar 2.5x had de chipleader mss zelfs nog 99 kunnen folden, al denk ik van niet in een $1 toernooi, maar goed. Als de chipleader nagenoeg elke hand shoved dan loop je echt wel voor.

Probleem is gewoon dat je limp PF heel zwak staat, waardoor de chipleader auto shoved.

Aan de andere kant heb je nog wel een redelijke stack over indien je fold. Nadeel is wel dat eens je aan de FT zit, en je gaat druk uitoefenen op de andere midstacks met een gelijke stack, je veel vaker een flip zal hebben indien je gecalled wordt, terwijl je nu vrij zeker bent dat je voorligt.
Dat je hier dan ook een flip hebt is gewoon pech hebben. De range waar je de chipleader op zet is juist imo en je hebt hem in deze spot te vaak dominated om nog te kunnen folden.

Indien je hier kan dubbelen heb je zelfs nog de mogelijkheid om aan de FT nog een flippie te verliezen, zonder er meteen uit te vliegen.

Always play FTW, not just to cash!

mja het is op de bubble vr de final table dus ze zijn nog met 10.
ja inderdad aq flatten is helemaal niet standaard daar, je wil zen chips zelf pakken en niet delen met iemand die met een slechtere hand called vr odds.
ja als hij 99 had was de hand wss net hetzeflde verlopen of je nu raised of niet.

ik weet niet of je al de vorige keren dat hij ineens pushte of je dan ook in de hand zat? want denk wel dat je daar rekening mee moet houden. ik speel in toernooien dicht bij ft ook heel agressief tegen alles wat me niet superveel pijn kan doen en veel te tight speelt, maar ik let er wel op als er een andere bigstack mee in de hand gaat dat ik wel een hand heb.

ik begrijp dat je gecalled hebt, je ligt inderdaad in de meeste gevallen voor op zen range en als je de hand wint dan lig je wss ver voor in de chiplead, maar je moet je dan alleen afvragen of je ermee akkoord bent om ook gwn met 90 dollar tevreden te zijn. ik zou nog gewacht hebben omdat je toch een pack meer chips hebt dan de shorties aan je tafel, waar je wel gerust een 60 40 tege kan verliezen en er ng steeds inzitten.

maar als je zoals tuneboy zegt voor de eerste plaats enkel gaat is dit wel een all natuurlijk.

Pinowww
Pinowww

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
standaard raise call

serieus, nevertenimmernooit ga ik hier ooit mn AQs wegleggen tegen 1 reraise. En nevertenimmernooit limp ik hier om down te checken