gisteravond voor de tweede keer een live toernooitje gespeeld. natuurlijk speel ik regelmatig homegames, maar die zijn inmiddels financieel te aantrekkelijk oftewel te makkelijk.
dus maar naar kampen getrokken samen met een vriend voor een toernooitje.
de buy in was 25+0,25 en er waren zo`n 30 man op komen dagen.
de beginstack was 5000 en blinds begonnen bij 25/50 en gingen in het begin volgens een goede rustige structuur omhoog om de 20 minuten.
ik zal nu proberen een aantal handen die interessant waren te vertellen.
ik kreeg redelijk vroeg AK. er waren een aantal limpers dus ik raise. krijg 1 caller
ik zet hem op een pocket paartje. flop met k en nog 2 lage kaarten. hij maakt 400 ik raise naar 1200 en hij fold. ik zat te denken om te callen, maar zoals gezegd zette ik hem op een pocket paar en wou hem niet de odds geven om die te hitten. hij zei later dat hij 10 10 had.
poosje later een hele zieke hand. iemand in early position maakt een miniraise naar 200 ik zat in de BB met 100 en had 76 dat gooien we dan natuurlijk niet weg. flop komt 677. ik flop dus full house. ik zet hem op dat moment op een overpair. ik check hij bet ik raise. hij reraiset mij weer ik ga all in.
hij draait zijn kaarten open 66. allebei full house geflopt, had hij er meer van gemaakt dan had ik ze waarschijnlijk wel weggegooid.
daarna krijg ik alleen nog maar slechte handen of handen waarme je de flop wilt zien zoals J10. er wordt op die momenten alleen flink geraised. waardoor ik ze maar weggooi.
ik wordt dus een beetje weggeblind en kom als redelijke shortstack aan de finaletafel.
daarvoor heeft de buurman links van mij in 4 of 5 handen wel AA KK en QQ gehad en daarme een flinke stack opgebouwd. das mooi want pokeren kan die niet echt en hij bloed op de finaletafel dan ook langzaam dood.
aan de finaletafel begin ik als shorty. en die positie bereik ik nog wel een keer of 5. ik heb echt nog nooit zo`n rollercoaster meegemaakt. de buurman rechts van mij heeft mij ook wel 5x gedubbeld :D.
maar goed ik begin dus als shorty. ik ben redelijk tevreden met mijn spel en zeg dan ook vrolijk dat ik ga bubblen (eerste 5 krijgen betaald zaten nog 9 man). ik had echt zoiets van ik vind het leuk om in het geld te komen maar als het niet lukt pech.
ik ga dus best wel aardig wat handjes all in en meestal krijg ik dan de blinds wel.
op een gegeven moment vind ik KQ in de BB, SB pusht nadat iedereen gefold heeft ik call. hij heeft 24 en ik dubbel.
een moment later doet hij dit weer. ik weet dus dat hij dit met veel handen doet en ik was nog steeds best wel short en call dus met QJ. hij laat QK zien en met een onvervalste suckoout bubble ik niet.
ondertussen verlies ik af en toe weer een handje omdat een supertighte speler JJ vind tegen mijn A3 die ik gepushet had. en een andere speler 88 blijven staan tegen mijn AK.
maar die buurman rechts van mij verliest nog een aantal handen tegen mij. hij pusht met AQ en ik vind AK, AK blijven staan.
even later pusht hij weer ik vind 99 hij heeft 88. negens blijven staan.
en er was nog een handje waarbij ik AK raise hij callt.
flop AKK ik flop dus een fullhouse. ik check hij checkt ook, turn blank ik bet 4000 op een geraisede pot. hij reraiset mij. ik zet hem daarop all in. waarop hij fold.
handje wat ik wel lastig vond was deze. ik raise met 7000 of zo met K10. ik heb de chipleader er nog achter zitten en ik had 22000 dus ik dacht als hij eroverheen gaat kan ik nog weg gooien.
ik krijg alleen een push van een redelijke tighte speler van 14000. ik moet dus 7000 bij leggen en als ik verlies dan kan ik nog steeds meedoen. ik heb uiteindelijk gecalled en zat tegen A2 maar dit was wel een lastige beslissing.
de laaste hand was misschien wat te snel gespeeld door mij ik vind 22 en push. er zat alleen nu een massive chipleader aan tafel en die callde mij met K9. en op de river viel de 9. misschien had ik wat langer moeten nadenken en wachten op een betere spot.
maar toch mooi 3e geworden en 125 euries mee naar huis genomen.
als ik die laatste pot had gewonnen had ik een hele goede kans gemaakt om de 1e plek 300 euro mee naar huis te nemen. ik had op de laaste 2 spelers namelijk een goede read. zo tight als een aap.
maar was voor mij en mijn rechterbuurman een flinke achtbaanervaring.