Ga naar het forum
gisteravond tooerno...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] gisteravond tooernooitje kampen (dicht bij zwolle)

20 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,910 Weergaven
marcelhermus
Oldschool Grinder

gisteravond voor de tweede keer een live toernooitje gespeeld. natuurlijk speel ik regelmatig homegames, maar die zijn inmiddels financieel te aantrekkelijk oftewel te makkelijk.
dus maar naar kampen getrokken samen met een vriend voor een toernooitje.
de buy in was 25+0,25 en er waren zo`n 30 man op komen dagen.

de beginstack was 5000 en blinds begonnen bij 25/50 en gingen in het begin volgens een goede rustige structuur omhoog om de 20 minuten.
ik zal nu proberen een aantal handen die interessant waren te vertellen.

ik kreeg redelijk vroeg AK. er waren een aantal limpers dus ik raise. krijg 1 caller
ik zet hem op een pocket paartje. flop met k en nog 2 lage kaarten. hij maakt 400 ik raise naar 1200 en hij fold. ik zat te denken om te callen, maar zoals gezegd zette ik hem op een pocket paar en wou hem niet de odds geven om die te hitten. hij zei later dat hij 10 10 had.

poosje later een hele zieke hand. iemand in early position maakt een miniraise naar 200 ik zat in de BB met 100 en had 76 dat gooien we dan natuurlijk niet weg. flop komt 677. ik flop dus full house. ik zet hem op dat moment op een overpair. ik check hij bet ik raise. hij reraiset mij weer ik ga all in.
hij draait zijn kaarten open 66. allebei full house geflopt, had hij er meer van gemaakt dan had ik ze waarschijnlijk wel weggegooid.

daarna krijg ik alleen nog maar slechte handen of handen waarme je de flop wilt zien zoals J10. er wordt op die momenten alleen flink geraised. waardoor ik ze maar weggooi.
ik wordt dus een beetje weggeblind en kom als redelijke shortstack aan de finaletafel.

daarvoor heeft de buurman links van mij in 4 of 5 handen wel AA KK en QQ gehad en daarme een flinke stack opgebouwd. das mooi want pokeren kan die niet echt en hij bloed op de finaletafel dan ook langzaam dood.

aan de finaletafel begin ik als shorty. en die positie bereik ik nog wel een keer of 5. ik heb echt nog nooit zo`n rollercoaster meegemaakt. de buurman rechts van mij heeft mij ook wel 5x gedubbeld :D.

maar goed ik begin dus als shorty. ik ben redelijk tevreden met mijn spel en zeg dan ook vrolijk dat ik ga bubblen (eerste 5 krijgen betaald zaten nog 9 man). ik had echt zoiets van ik vind het leuk om in het geld te komen maar als het niet lukt pech.

ik ga dus best wel aardig wat handjes all in en meestal krijg ik dan de blinds wel.
op een gegeven moment vind ik KQ in de BB, SB pusht nadat iedereen gefold heeft ik call. hij heeft 24 en ik dubbel.
een moment later doet hij dit weer. ik weet dus dat hij dit met veel handen doet en ik was nog steeds best wel short en call dus met QJ. hij laat QK zien en met een onvervalste suckoout bubble ik niet.

ondertussen verlies ik af en toe weer een handje omdat een supertighte speler JJ vind tegen mijn A3 die ik gepushet had. en een andere speler 88 blijven staan tegen mijn AK.

maar die buurman rechts van mij verliest nog een aantal handen tegen mij. hij pusht met AQ en ik vind AK, AK blijven staan.
even later pusht hij weer ik vind 99 hij heeft 88. negens blijven staan.
en er was nog een handje waarbij ik AK raise hij callt.
flop AKK ik flop dus een fullhouse. ik check hij checkt ook, turn blank ik bet 4000 op een geraisede pot. hij reraiset mij. ik zet hem daarop all in. waarop hij fold.

handje wat ik wel lastig vond was deze. ik raise met 7000 of zo met K10. ik heb de chipleader er nog achter zitten en ik had 22000 dus ik dacht als hij eroverheen gaat kan ik nog weg gooien.
ik krijg alleen een push van een redelijke tighte speler van 14000. ik moet dus 7000 bij leggen en als ik verlies dan kan ik nog steeds meedoen. ik heb uiteindelijk gecalled en zat tegen A2 maar dit was wel een lastige beslissing.

de laaste hand was misschien wat te snel gespeeld door mij ik vind 22 en push. er zat alleen nu een massive chipleader aan tafel en die callde mij met K9. en op de river viel de 9. misschien had ik wat langer moeten nadenken en wachten op een betere spot.

maar toch mooi 3e geworden en 125 euries mee naar huis genomen.

als ik die laatste pot had gewonnen had ik een hele goede kans gemaakt om de 1e plek 300 euro mee naar huis te nemen. ik had op de laaste 2 spelers namelijk een goede read. zo tight als een aap.

maar was voor mij en mijn rechterbuurman een flinke achtbaanervaring.

19 reacties
HoofdVogel
Oldschool Grinder

nice1, zaten er weer veel met zonnebril zeker?

is altijd lachen 'they've got the looks but not the skill'

vind het ook altijd leuk zo'n livetornooitje,

alleen jammer dat ik er telkens de grens voor over moet,

in België vind ik er nooit geen, en in Nederland is er elke week wel 1

marcelhermus Topicstarter
marcelhermus
Oldschool Grinder

nee heb eigenlijk maar 1 zonnebril bij mij aan tafel gezien.

noord/oosterlingen he. over het algemeen wat te nuchter misschien?

is ook pas mijn tweede live toernooitje. hoop wel aan wat meer mee te doen, en dan natuurlijk in de prijzen te vallen. anders is de lol er natuurlijk op een gegeven moment wel af.

als ik live speel draag ik ook vaak een zonnebril hoor, behalve als met vrienden ga spelen.
Vind het gewoon comfortabeler mensen de kunnen bekijken zonder dat ze weten dat je hen bekijkt.

guy fox masker!

Nee maar ff serieus QJ is een push hand geen call hand....!!! Ik bedoel hoe groot zijn range ook mag zijn.. Er zitten heel veel KX AX tussen. Reken je equity maar uit....

Maar leuk resultaat!

Hey Marcel,

Is wel een leuk toernooi daar in Kampen ik kom daar regelmatig met een vriend van me.
Beide hebben we het toernooi in totaal al 8 keer geshipped ofzo.
Moet je de volgende keer even zeggen als je gaat dan kom ik ook wel.
Het is namelijk 10 minuten rijden voor mij :).

Het deepstack wat ze eens in de zoveel tijd doen is vooral echt lekker om te spelen 12k beginstack met 25/25 of 25/50 begin blinds met 30 min levels.
Heerlijk om te spelen en eten & drinken is ook prima geregeld daar.

3de .. niet slecht goed gespeeld :D

Groetje's

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

er is in leuven een pokerwinkel die maandelijks live freerolls organiseert :)
1e prijs is meestal pokertafel, 2e is een dikke chipcase ofzo
er wordt ook met een ranking gewerkt dus als je continu goede resultaten behaalt maak je kans op een heel mooie prijs te winnen
op fulltilt is er af en toe ook een freeroll/gtd toernooi van te vinden ;)

elrio
PokerStrategist

Nice om alweer een live tornooitje te spelen. Hier in west-vlaanderen heb ik er geen beself van als er tornooitjes worden georganiseerd. Denk dit niet. Als ik zou willen meedoen met een tornooitje zou ik niet weten waar gegaan.
Mooie uitslag en hopelijk gaat het live verder zeer goed :D

viewer88
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Tjoez

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

er is in leuven een pokerwinkel die maandelijks live freerolls organiseert :)
1e prijs is meestal pokertafel, 2e is een dikke chipcase ofzo
er wordt ook met een ranking gewerkt dus als je continu goede resultaten behaalt maak je kans op een heel mooie prijs te winnen
op fulltilt is er af en toe ook een freeroll/gtd toernooi van te vinden ;)

Dat is die pokerkings winkel? Ik zit in leuven op kot en wil wel wat live-ervaring opdoen, please tell me more :heart:

neenee, pokerkings moet je niet gaan, trust me on this one :)

pokerlifestyle noemt de winkel
hebben een website maar die is nog niet helemaal in orde, zijn net grote veranderingen aan gebeurd

ik ben admin op het forum van de winkel, waar de aankondigingen van nieuwe toernooien etc. worden gepost

kom eens een kijkje nemen zou ik zeggen :)

viewer88
Oldschool Grinder

tjah.. ik heb het nu vrij druk met de examens, maar volgend jaar of tijdens de zomervakantie wil ik wel eens een NL holdem toernooi komen meespelen.

Ik vind op de site niet direct de toernooien terug.. kan je hier anders iets laten weten wanneer er nog eens een toernooi is?

grt

ik zal het zeker laten weten

deze zomer komt de Summer Showdown, een groot toernooi op verschillende locaties met veel punten te halen, en ook héél mooie prijzen :)

wat studeer je en waar zit je op kot?
ik zit in de naamsestraat (met timothy) en studeer lichamelijke opvoeding
doe anders even over PM ofzo, is aangenamer voor deze thread

my apologies voor dit leuke topic te hijacken :heart:

viewer88
Oldschool Grinder

2e bach fysica, ik zit in de hoveniersdreef (zijstraat van een zijstraat van de naamsesteenweg).
Vlakbij dus, ik zal je kot al wel regelmatig bezopen voorbij zijn gewaggeld :)

ps: PM gaat niet op dit forum denk ik..

ohja, ik zie het net..

als je inlogt op het forum van de winkel zie je regelmatig wel uitnodigingen voor cashgames verschijnen ook, tis maar dat je het weet, kan je eens meedoen ;)

greetz

viewer88
Oldschool Grinder

Laat maar iets weten wanneer er iets NLH te doen is, ik ben hier de fish, jij moet me lokken :tongue:

Hey Tjoez en viewer :)
ben ook een leuvenste student die altijd geïnteresseerd is in een goeie pokergame :D

spijtig dat ik er nu pas van hoor, anders had ik dit schooljaar wel eens komen mee doen denk ik :)
die freerolls/cashgames, zijn dat beperkte plaatsen en op voorhand inschrijven?

freerolls zijn allemaal te vinden op de site/forum
cashgames staan meestal voor korte tijd op het forum ;)

leuven een beetje in de buurt van friesland? :P :rolleyes: :tongue:

Hey Marcel,

Kampen is ook een 15 / 20 min rijden voor mij...

heb graag eens wat meer info over dat toernooitje...
Zal dit weekend toch mn skype eens rapareren haha

Zie trouwens op andere sites dat er in zwolle ook regelmatig wat te doen is?

marcelhermus Topicstarter
marcelhermus
Oldschool Grinder

ja dat was in kampen en is nu altijd in zwolle.

ik krijg er mailtjes van.

alleen vind de buy in redelijk hoog.

en die cashgames zijn me ook wat too much. dat speel ik online zelfs niet.

en nee leuven is volgens mij iets te ver weg :D