Ga naar het forum
Hoezo profitable sp...

Meldingen
Alles wissen

Hoezo profitable spelen op de micro limits???

89 Berichten
24 Gebruikers
0 Reacties
8,862 Weergaven
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Oorspronkelijk gepost door luca02

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Oorspronkelijk gepost door tuffnut
Deze post heeft niks met whinen te maken, dat stadium ben ik al voorbij.

Dan moet je ons even uitleggen wat dan wel de bedoeling is van je post.

Obv om te laten zien dat poker op de micro's rigged is en dat de winnende spelers gewoon random toegewezen worden. :facepalm:

Je moet goed lezen... ik vindt het niet raar dat anderen zo denken en iedereen denkt dat wel eens toch? Alsof jij dat nooit gedacht hebt? Ik wel...lang geleden........ maar ook dat stadium ben ik al lang voorbij hoor. Maak je geen zorgen. :D

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

De vraag is of je profitable cashgames kunt spelen op de microlimieten omdat je vaak tegen verschillende soorten spelers zit te spelen en kun je vaak geen echte strategie volgen

En je denkt dat je op hogere limieten geen verschillende soorten spelers hebt ? Punt is juist dat je moet adapten aan je tegenstanders. Op hogere limieten zijn die verschillen er ook, maar veel subtieler, waardoor het uitgerekend moeilijker wordt om je game te adapten aan de tegenstander, wat essentieel is om winstgevend te spelen.

of maakt het soms niets uit hoe jij speelt en wordt je regelmatig door fish gebeat waardoor het ook weer lastiger wordt om een strategie te blijven spelen.

Denk dat je toch nog een paar keer The Poker Mindset zal mogen lezen... Op hogere limieten zal je evenzeer bad beats hebben. De essentie is dat je het spel zodanig speelt dat de $EV maximaal is. Wat de daadwerkelijke uitkomst is, zou je eigenlijk geen moer mogen schelen.

Ik bedoel, zijn jullie nu allemaal winnende spelers op deze limieten?

Ware het niet dat ik momenteel niet veel tijd heb, zou ik een challenge wel zien zitten. Ik ben totaal geen cashgamer meer, maar ik ben er nog altijd vrij zeker van dat ik met gemak 2NL beat en 5NL normaliter ook nog wel.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Ik begin me nu toch echt af te vragen of de micro limieten wel uberhaupt profitable te spelen zijn.

Als je al de indruk hebt dat je 5NL niet profitabel speelt, wat zocht je dan op 25NL ? Of dacht je dat de bad beats daar minder gingen zijn ?

Ik vindt het niet zo heel raar dat spelers gaan denken dat online poker rigged is. ... Ik heb op verschillende pokerrooms gespeeld maar het is eigenlijk over hetzelfde.

Wat is het meest waarschijnlijke ? Dat je verschilllende pokerrooms allemaal onder 1 hoedje spelen en allemaal rigged zijn, of dat ze gewoon allemaal eerlijk zijn en het aan jou manier van spelen/denken ligt ?

Ik denk dat het zeeeer lastig is om fish te beaten omdat ik bijna altijd voor 100bb tegen fish verlies en zelden tegen een goede speler omdat die beter in te schatten zijn en dan vraag ik mij of de verliezen niet groter zijn dan de winsten die je kunt behalen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Je moet goed lezen... ik vindt het niet raar dat anderen zo denken en iedereen denkt dat wel eens toch? Alsof jij dat nooit gedacht hebt? Ik wel...lang geleden........

Ik denk dat je je eigen thread hier eens serieus goed moet herlezen.
Nu claim je dat de pokersites niet rigged zijn, maar tegelijk zit je wel te whinen over je bad beats tegen de grootste donks.

Er is IMHO slechts 1 valabel argument dat je kan gebruiken om te claimen/vragen of de micro's wel profitabel zijn, namelijk de rake. Op de micro's is de rake procentueel hoger, en dat zou er eventueel voor kunnen zorgen dat je normale winrate niet hoog genoeg is om die rake te overbruggen. Maar in heel je betoog spreek je hier helemaal niet over, neen, je hebt het enkel over hoe lucky die donks wel niet zijn en het daardoor niet mogelijk is profitabel te spelen.

maar ook dat stadium ben ik al lang voorbij hoor. Maak je geen zorgen. :D

Van wat ik hierboven lees, ben je dat stadium helemaal nog niet voorbij. Iedereen zegt dat het duidelijk is dat je geen geld wint omdat je niet goed genoeg speelt, ipv dat de micro's niet profitabel zijn. Maar blijkbaar ben je blind voor alle kritiek en lijkt er volgens jou niets aan de hand.

Zoals hierboven iemand al schreef is het op zich goed voor je, dat je dit alles eens postte. Maar maak er dan ook dankbaar gebruik van door even in de spiegel te kijken.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik denk dat het zeeeer lastig is om fish te beaten omdat ik bijna altijd voor 100bb tegen fish verlies en zelden tegen een goede speler omdat die beter in te schatten zijn en dan vraag ik mij of de verliezen niet groter zijn dan de winsten die je kunt behalen.

Waarom post je dan ook een hoop 25NL handen ? Wellicht omdat je daar ook geen geld wint. Of ga je nu zeggen dat het daar ook nog vol vis zit waar je meer geld aan verliest dan aan de sharks ?

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis

1 oplossing voor jou : Studeren en stort 500 a 800 euro en dan heb je geen last meer van micro's.

Ooit al nagedacht dat op micro's de grootste donks zitten ? Je zou moeten weten hoeveel x ik al verloren ben met goede hand vs een brol hand. Part of the game. Het zijn vissen voor iets , maar je kan er wel goed aan verdienen.
Fish = $$$ en soms winnen zij met onmogelijke hand. Maar op lange termijn zal je move +EV zijn. Mijn AA is ook al veel verloren , maar toch staat hij in het groen op overal.

Er is hier goede video over variance , in het begin toen ik hier op het forum kwam heeft mij dit ook iemand gestuurd. Zal je snel duidelijk worden , hoe poker in zijn werk gaat. Software rigged bla bla , allemaal zever , er zijn het die het kunnen en er zijn er die het niet kunnen. Aan wat zou dit liggen ? De site volgens jou ? Nee dat ligt aan jezelf en de variance van de game. Moest je altijd AA AK , KK , QQ winnen dan zou het maar saaie game worden.

Hup minder wenen , meer spelen , meer oefenen. Micro is trouwens de basis voor te leren , als je nog de basis moet leren op 25 Nl bv zal dit je veeeeeeeeel centjes kosten. Kijk wat minder naar de beats , en studeer gewoon en neem ze er bij.

Ben het levende voorbeeld dat ik harder moet studeren :P
Gisteren ook gesprek gehad met Qubie over poker en sommige variant , en ben begonnen op 6 max sta 17 - $ volgens hm2 maar wel BE op m'n roll ( dat ter zijde ) Heb gisteren ook calls gemaakt die totaal niet mochten !

Poker Stars, $1.32 Buy-in (75/150 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 3 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: 4,615 (30.8 bb)
SB: 2,510 (16.7 bb)
Hero (BB): 1,875 (12.5 bb)

Preflop: Hero is BB with K T
BTN folds, SB raises to 2,510 and is all-in, Hero calls 1,725 and is all-in

Flop: (3,750) T T Q (2 players, 2 are all-in)
Turn: (3,750) J (2 players, 2 are all-in)
River: (3,750) 2 (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

3,750 pot
Final Board: T T Q J 2
SB showed J J and won 3,750 (1,875 net)
Hero showed K T and lost (-1,875 net)

Zoals deze hand gewoon slecht gespeeld van me en ik verlies hem ook al komt de flop heerlijk.

Beats moet je bekijken , want soms kan je de mist in gaan dat je denkt dat die hand goed gespeeld is zoals ik dacht aan tafel.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Kleine vis toch, geld storten zodat je geen last hebt van donks op de micro's. Move up to where they respect your raises.... Oplossing is al gegeven, denk ook dat dit je kan helpen als je dit terugleest. Poker op de micro's is gewoon het beste om Abc te spelen, natuurlijk word je door de gekste handen verslagen, maar uiteindelijk zal je met de juiste moves toch winstgevend spelen. Speel anders geen cash meer, kan ook zijn dat dat je niet ligt, is nl. lastig als je tilt ook. Mss beter een DoN als je weinig tijd hebt.

Edit: Belangrijkste vergeten, werk aan je spel. Praat mee over handen, post handen, lees blogs, kijk handen terug, kijk video's. Zitten wel fouten in je handen ook. Heeft iedereen, daarom moet je leren ook :D

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Ik denk te weten wat een grote rol speelt voor de grote potten die ik verlies.

Ik zoek namelijk tafels uit met een hoog avg players en hoog avg pot gehalte.
Het avg players percentage zit vaak boven de 35% soms ook wel 50% waardoor je veel vaker acties krijgt ook al lig je preflop of postflop een straatlengte voor.

Theoretisch gezien zou dit eigenlijk nog meer profitable moeten zijn dus moet ik hier weer een vraagteken bij plaatsen?

De variance zal hierdoor ook veel groter zijn.

Zijn er eigenlijk artikelen op PS die over tafelselectie gaan?

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Je moet goed lezen... ik vindt het niet raar dat anderen zo denken en iedereen denkt dat wel eens toch? Alsof jij dat nooit gedacht hebt? Ik wel...lang geleden........

Nu claim je dat de pokersites niet rigged zijn, maar tegelijk zit je wel te whinen over je bad beats tegen de grootste donks.

Er is IMHO slechts 1 valabel argument dat je kan gebruiken om te claimen/vragen of de micro's wel profitabel zijn, namelijk de rake. Op de micro's is de rake procentueel hoger, en dat zou er eventueel voor kunnen zorgen dat je normale winrate niet hoog genoeg is om die rake te overbruggen. Maar in heel je betoog spreek je hier helemaal niet over, neen, je hebt het enkel over hoe lucky die donks wel niet zijn en het daardoor niet mogelijk is profitabel te spelen.

Ik begin mijn post o.a. met rake die je moet afdragen en ik mij afvraag of je mede daardoor wel profitabel kunt spelen op de langere termijn???

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990

Het is niet dat je er een boek over leest dat je het ook meteen goed toepast.

Nu lijkt het wel dat iedereen op je kap zit of je viseert maar men wil je helpen denk ik, van cashgames ken ik niet zooo veel dus kan ik je jammer genoeg niet zo goed helpen.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Daar ga ik ook vanuit dat men wil helpen.

Maar roepen dat ik niet goed ben in poker is echt een reactie waar ik veel aan heb. :facepalm:

Ik denk dat sommigen mijn post niet helemaal doorhebben (kan aan mijn uitleg liggen) en automatisch op flame modus staan :D

Beantwoorden
Citeren

Hey tuffnut,

Ja, het is heel herkenbaar wat je daar allemaal schrijft. Ik zag zelfs dat steamless mijn naam al noemde. :D

Poker is zeer grillig. Echt iets nieuws kan ik niet melden, dan doen anderen voor me ;)

Loeien en schelden heeft geen zin. Ik weet uit ervaring dat Full Tilt de kachel soms stevig kan aanmaken, maar....het is maar hoe je daar mee omgaat.

Gewoon rustig blijven. Je zult beslist niet alleen maar de handen hebben die je daar neergezet hebt. Anders was je allang failliet.

Winnen op micro's is een lang proces, dat veel geduld vereist. Spelen op micro's is ook eigenlijk niet het doel dat je als pokerspeler hebt. Je wilt hogerop. Dus zorg je ervoor dat je upmovet. Als micro's je einddoel zijn heb je momenteel een probleem.

Dus mindset aanpassen. Zijn de micro's niet je einddoel, dan heb je nog steeds een probleem. Mindset aanpassen, want als je zo te keer gaat zul je het op de hogere levels zeker niet halen.

Ik weet uit ervaring dat als je gaat loeien hier op het forum dat je vaak de wind van voren krijgt, maar er zijn ook mensen die je willen helpen. Feit is dat je het zelf moet doen, waarbij de community hier je toch wel goed kan helpen. Het is goed dat je je post geplaatst hebt, want zo kan men je helpen.

Ik wens je heel veel succes toe, en zorg dat je allereerst kalm wordt.

Beantwoorden
Citeren
luca02

Ik begin mijn post o.a. met rake die je moet afdragen en ik mij afvraag of je mede daardoor wel profitabel kunt spelen op de langere termijn???

Zelfs met de hoge rake is het gewoon mogelijk. :)
Kijk anders even in het blog van Jonkie. Die is vorig jaar op nl2 begonnen en shot nu af en toe nl25 geloof ik.

Beantwoorden
Citeren

Ik snap je helemaal. Speel al 3 jaar online poker soms winst maar meestal kan ik altijd bijstorten ! Ik vind van mezelf dat ik goed speel maar als je steeds genaaid wordt door de site kan je geen winst maken als je ak hebt en flop is qk4 en je gaat all in en hij heeft j9 en dan weer die 10 valt of jj is dit echt zielig en dit gebeurt niet 1x per maand maar elk uur. Ik wil hier geen boze reacties opwekken maar ik wil graag een paar bewijzen dat het mogelijk is om winst te maken niet 200$ op 1 jaar minstens 5000$ zonder een dik toernooi te winnen.

Bedankt

Beantwoorden
Citeren

Als je denk dat de micro's niet te beaten zijn kan je maar beter stoppen.

Beantwoorden
Citeren
luca02

Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
Als je denk dat de micro's niet te beaten zijn kan je maar beter stoppen.

Beter van niet, anders blijft er geen vis over. ;)

Beantwoorden
Citeren
Qubie

Oorspronkelijk gepost door ethias
Ik snap je helemaal. Speel al 3 jaar online poker soms winst maar meestal kan ik altijd bijstorten ! Ik vind van mezelf dat ik goed speel maar als je steeds genaaid wordt door de site kan je geen winst maken als je ak hebt en flop is qk4 en je gaat all in en hij heeft j9 en dan weer die 10 valt of jj is dit echt zielig en dit gebeurt niet 1x per maand maar elk uur. Ik wil hier geen boze reacties opwekken maar ik wil graag een paar bewijzen dat het mogelijk is om winst te maken niet 200$ op 1 jaar minstens 5000$ zonder een dik toernooi te winnen.

Bedankt

Vroeger begonnen op micro's met wat vallen en opstaan op de micro's met het startkapitaal van pokerstrategy. Veel gestudeerd en dan uiteindelijk ineens goed naar boven gegaan tot roll van 3k.
Tijdje gestopt.
Exact 1 jaar geleden terug 300$ gestort. Hard gewerkt om nog beter te worden. Enorme periode hard onder ev gerund (nog niet volledig recovered).
Dit is het resultaat: http://www.sharkscope.com/#Player-Statistics//networks/PokerStars/players/DJQuub

Ik geloof niet dat ik de enige ben. Dat het niet mogelijk zou zijn is gewoon bs honestly.
Gee, word een beetje lastig van reacties zoals dit.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik vind van mezelf dat ik goed speel maar als je steeds genaaid wordt door de site kan je geen winst maken ... Ik wil hier geen boze reacties opwekken maar ik wil graag een paar bewijzen dat het mogelijk is om winst te maken niet 200$ op 1 jaar minstens 5000$ zonder een dik toernooi te winnen.

'Ik vind van mezelf' is meestal al het foute uitgangspunt. Echt het grootste struikelblok in poker is je eigen niveau inschatten, want het is gewoon een feit dat je resultaten nauwelijks een weerspiegeling zijn van je eigen niveau. Zonder iemand anders' hulp is de enige manier een zeer lange grind, maar dat kan je je enkel veroorloven als je winstgevend speelt. Als je dus verliest, zul je al veel vroeger opgeven zonder noemenswaardig volume, maar weet je eigenlijk nog altijd niet of je wel winstgevend speelt of niet. Veel beginners focussen zich dan op de bad beats en concluderen dan maar dat ze slecht runnen, of dat sites rigged zijn etc... Het meeste geld wordt wellicht echter verloren door ogenschijnlijk onschuldige fouten, zoals te weinig stealen, te rap folden op steals, te weinig c-betten, etc...

En welk bewijs je juist wil is me niet duidelijk. Niemand gaat $5k winnen op de micros omdat je met dergelijke winst gewoon gaat upmoven. Als je het toch wil, ga je serieus wat mogen grinden. Stel dat je op 5NL speelt aan 10bb/100h dan win je dus $5 per duizend handen en duurt het 1 miljoen handen eer je aan $5000 winst zit. Als je bedoelt dat er op 5NL geen groot geld te rapen valt, dan lijkt me dat dus de evidentie zelf. Wie aan poker begint met de hoop van groot geld te verdienen, moet zijn geluk niet op 5NL proberen, maar sowieso speelt hij beter op de roulette want zijn $EV zal daar minder negatief zijn dan in poker. Als je bedoelt dat je je afvraagt of poker überhaupt winstgevend te spelen is, dan is :facepalm: de enige passende reactie.

Beantwoorden
Citeren
divvie

Lol van dit soort posts gaan mn handen altijd jeuken haha. Nee serieus, wat een whine post is dit. Als je je serieus afvraagt of de micros wel te beaten zijn dan kun je maar beter stoppen want dan zit het er niet in. Als je even die plank voor je hoofd had weggehaald en had rond gekeken op dit forum dan zou je genoeg mensen aantreffen die de micros beaten of hogere limieten. Het is obv dat je tegen mensen speelt met verschillende speelstijlen. Je moet niet gaan whinen dat ze zo spelen, maar jouw spel er op aanpassen.

En lol dat je opeens zegt dat het wss komt doordat je tafels selecteert met een te hoge vpip en avg pot. Redelijke bs opmerking, want iedereen wil het liefst aan die tafels zitten voor de vis.

Bedankt

Ook weer iemand die de simpele route kiest. Nog nooit moeite gedaan om zich in discussies te mengen, beter te worden of handen te posten, maar wel whinen en een lol voorbeeld geven. "Ik vind van mezelf dat ik goed speel", wel een super argument :D

Maar om maar even een antwoord te geven op je laatste zin, hier mijn graph van 2013 tot nu toe @ cashgames. Als ik het kan, kunnen veel meer mensen het. Om te beginnen moet je maar eens stoppen met whinen en accepteren dat variance part of the game is.

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Maar roepen dat ik niet goed ben in poker is echt een reactie waar ik veel aan heb. :facepalm:

Je hebt natuurlijk liever dat iedereen je gelijk geeft en zegt dat je de micro's niet kunt beaten, en dus maar beter meteen terug 25NL gaat spelen. Dan wel achteraf niet komen janken dat je op enkele weken tijd $1k er door gedraaid hebt he.

Beantwoorden
Citeren