Ga naar het forum
Last van een downsw...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Last van een downswing?

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
742 Weergaven
raymond20001
PokerStrategist

Afgelopen loopt van geen kanten, ik speel nogal op de automatische piloot, wat op lagere limieten goed kan grinden. Ik speel niet opeens heel aggressief of bluf teveel of steel te vaak.

Continue loop tegen setjes of rivert iemand zijn flush of straight of er wordt tegen mij ingebeukt, daarnaast 3 keer een serverfout gehad. Bij de 1 ste serverfout was ik op 3 tafels in itm, maar hierdoor onvoldoende profijt gehad. Bij de tweede serverfout gebeurde aan het begin.

Bij de derde keer had ik me op drie tafels gedubbeld, maar bij de laatste dubbel had ik anders gespeeld dan normaal. Ik had A8 en op de bord viel A7J, ik maakte postsize bet, kijken waar ik sta (doe ik normaal ook), villiant ging allin, (vette overbet) Normaal respecteer ik dit en de pot was niet groot genoeg om het risico te nemen, maar dit keer callde ik hem omdat ik spuugzat was dat er op me ingebeukt werd, hij had A5 en ik won. Nog geen minuut later was er een serverfout.

Al met al het klinkt misschien dat ik op tilt ben, maar ik geloof niet in downswings, eerlijk gezegd geloof ik nergens in, ik heb ook niet het gevoel dat ik anders speel dan normaal en sinds deze serverfouten gaat het mij (veel) minder af dan normaal. Ik speel voor de lol, jammer dat het zo bederft moet worden, ben nu aan het overwegen of ik met dit soort triviale zaken mijn tijd nog wel wil insteken.

13 reacties

Serverfouten van wat ?
Ligt dan aan je eigen verbinding denk ik .. ?

iamthedanger
BlackMember

Je gelooft niet in downswings? :D

succes met poker verder dan :)

raymond20001 Topicstarter
raymond20001
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door HTFTW
Serverfouten van wat ?

Met serverfout bedoel ik, dat ik er opeens eruit gegooid wordt, en niet meer kan inloggen, ik krijg dan een bericht dat ik al ingelogd ben (op het Ipoker netwerk) Dus kan niet meer verder spelen.

raymond20001
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door raymond20001

Oorspronkelijk gepost door HTFTW
Serverfouten van wat ?

Met serverfout bedoel ik, dat ik er opeens eruit gegooid wordt, en niet meer kan inloggen, ik krijg dan een bericht dat ik al ingelogd ben (op het Ipoker netwerk) Dus kan niet meer verder spelen.

Ik kan weer inloggen, mijn geld netjes teruggekregen. top

raymond20001
PokerStrategist

Ik ga mijn speelstijl aanpassen, mijn voornemen is wat meer reraisen. eerst ff wat literatuur over het beuken en post flop spel doornemen, en ga binnenkort mijn eigen blog starten.

NLDPeter
PokerStrategist

tenzij je op NL100+ speelt lijkt het me geen goed idee om losser te spelen. op de micros word je veel te vaak downgecalled om profitabel LAG te kunnen spelen.

raymond20001
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
tenzij je op NL100+ speelt lijkt het me geen goed idee om losser te spelen. op de micros word je veel te vaak downgecalled om profitabel LAG te kunnen spelen.

Ik speel voornamelijk sng`s en mtt, cash games is niet zo mijn spelletje, omdat er op lagere limieten vaak multiway pots zijn, en lijkt mij als iemand die sss speelt vaak tegen flush of straatjes aanloopt. (Poker unlimited, hfdstk 5), daarom speel ik nauwelijks cashgames.

Zo nu en dan speel ik LAG, maar wel er beter in verdiepen, dus wat meer inzicht kweken in LAG vs. TAG situaties.

raymond20001
PokerStrategist

Vandaag in 4 sessies van 4 sng`s 10 buy-ins teruggewonnen, gaat weer lekker, hoewel ik niet iedere heads-up me volledig had ingezet, beetje een zwakte van me, ook hier ga ik meer aandacht aan besteden, welke strategien tegen tegenstanders moet gebruiken.

Maarten84
PokerStrategist

Handen posten, video's bekijken, coachings volgen.. doe je dit allemaal?

raymond20001
PokerStrategist

De meeste videos op de site heb ik bekeken, handen posten heb ik nog niet gedaan, maar ik weet wat mijn leak is, vaak heb ik de neiging om te aggressief te spelen, terwijl bijvoorbeeld op een tafel dan vrij veel respekt voor elkaar is, of vind ik als low stack dat er van mij uit het initiatief moet komen. In dit soort situaties zal ik mij beter in moeten verdiepen, door ff wat artikeltjes sng end games te lezen.

raymond20001
PokerStrategist

Vandaag wederom vier sessies van 4 gespeeld, iets van twee buy-ins gewonnen, als ik terugkijk, heb ik ene kant veel geluk gehad maar ook pech. Geluk in de zin dat ik twee keer een sng winnend wist afsluiten, terwijl in de heads up qua stack ver achterstond, maar nu het SAGE systeem had toegepast, en pech door een paar keer in een situatie waarin ik iets moest ondernemen tegen een premium paar had aan te lopen.
Al met al was de `variance`sterk vandaag, misschien weet iemand op dit forum meer over dit fenomeen, en kan hij/zij mij verwijzen naar een interessant artikeltje, reakties zijn uiteraard welkom.

NLDPeter
PokerStrategist

Handen posten is waarschijnlijk de beste manier om je spel te verbeteren. Zelfs als je 1 leak weet aan te wijzen wil dat nog niet zeggen dat je perfect speelt als je die leak weet te dichten. De meeste mensen maken enorm veel fouten, Zelfs de betere spelers. Door zo veel mogelijk van die fouten te ontdekken kan je betrekkelijk snel beter worden.

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
eerst ff wat literatuur over het beuken

:heart: Literatuur over het beuken!

ontopic: Komt wel goed: gewoon goed blijven spelen en dan zit het allemaal goed. ze riveren hun flush ongeveer maar 1/4de van de tijd! 3 van de 4 keren ga je dus met hun geld lopen!
Succes!