Ga naar het forum
MicroMillion 6 - th...

Meldingen
Alles wissen

MicroMillion 6 - the worst deal I have ever seen :)

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
2,095 Weergaven
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Juist de bizarste deal ooit gezien...
hoe copy paste je uit de chatbox, dat lukt mij weer niet.

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je kunt er wel een printscreen van maken. Dat gaat het makkelijkst als je de chat los maakt van de tafel.
Printscreen kun je maken door naar bureau-accessoires te gaan en dan het 'knipprogramma' te gebruiken.
Al is inmiddels de tafel wel gesloten. Dus weet niet of je het nog voor elkaar kunt krijgen.

Verder heb ik de thread verplaatst naar Brags, beats & Railing, omdat ik deze thread daar beter vind passen.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Speler 1 "cris" - 15 Miljoen Chips
Speler 2 "roof" - 25 Miljoen Chips
Speler 3 "BigFish" - 43 Miljoen Chips

900k /1.8 Miljoen, ante 180k (denk ik, kan ook... 750K/1.5Milj)

---

Speler 3 zit al vanaf 6 handed te bedelen voor een deal omdat het toch zoveel geld is, etc etc... Hij speelt echt heel slecht maar wint elke flip... Hij zegt dat hij graag wil inleveren... Uiteindelijk zegt
Speler 2 ok, laten we de nummers bekijken
Speler 1 ok, kijken kan wel na een tijdje wachten...

Payouts zijn

1 7,85k
2 5,8k
3 4,1k

De moderator vraagt: "wat voor nummers willen jullie zien?" en de cris zegt snel ICM. ok, ok zeggen de anderen.
Verdeling wordt gemaakt. speler 1 en 2 zeggen i agree. cris zegt ik wil 800 erbij. 'Blablabla.. wow that's a lot"... speler 1 geeft 200, speler 2 geef 150. Cris:" als speler 2 200 geeft, is het een deal". ok ok.

Met 600$ om voor te spelen is de deal:
speler 1: 5,9k
speler 2: 5,56k
speler 3: 5,67k

Spel gaat door volgende hand vliegt speler 1 cris eruit vs. chipleader in een standaard spot.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tsja dan ben je wel echt briljant door als CL minder te krijgen dan de nummer laatst :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Tsja dan ben je wel echt briljant door als CL minder te krijgen dan de nummer laatst :facepalm:

Inderdaad. Al zou ik als chipleader al niet gaan bedelen om een deal, want dan weet je bij voorbaat dat je onder druk gezet wordt tijdens de onderhandelingen. Ook zou ik als speler 2 zijnde de poot stijf houden en niet 350 in totaal aan de shortie geven en het aan de chipleader over laten om meer aan speler 1 te geven.
Al is het wel apart dat speler 3 de volgende hand door de chipleader eruit gaat, want hij is zelf chipleader.
Dus dat zal denk ik speler 2 moeten zijn, omdat speler 1 uiteindelijk wint.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd
Oldschool Grinder

de shorty vloog eruit vs. de fish bigstack... sorry :D

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

:tongue: :tongue: :tongue: :tongue:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
de shorty vloog eruit vs. de fish bigstack... sorry :D

In dat geval heeft de chipleader dus wel het meeste gekregen na deze deal, want speler 1 (cris) krijgt 5,67k en de chipleader dat uiteindelijk won 5,9k+0,6k=6,5k.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dan heeft nummer 2 het niet best gedaan :coolface:

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Een beetje beschamend dat ik dit hier moet vragen - zal door de warmte zijn... Maar hoe bereken je eigenlijk een ICM deal waarbij je nog x$ overhoudt om voor te spelen ? Is dat gewoon x$ aftrekken van de remaining prize pool en daarop de ICM doen, of moet die remaining x$ toch nog ergens ook in rekening gebracht worden ?

EDIT: en als je al x$ aftrekt alvorens ICM calc te doen, is dan nog de vraag, waar je de x$ van aftrekt, 1st price ? Verdeeld... ? Dus misschien toch niet zo een straightforward vraag als ik eerst dacht.

EDIT2: na wat gegoogle toch gevonden : http://forumserver.twoplustwo.com/15/poker-theory/calculating-icm-when-money-left-aside-1278602/ . De berekening van plexiq is me heel duidelijk, maar blijkbaar komt dat dus op hetzelfde neer als x$ aftrekken van de 1st prize. Nog niet helemaal duidelijk hoe dat komt, maar zal er verder mijn hoofd niet meer op breken. Bottomline is dat het op die manier heel gemakkelijk in rekening te brengen is in een ICM calculator :).

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Dan heeft nummer 2 het niet best gedaan :coolface:

Dat valt wel mee, hij krijgt ongeveer wat verwacht was, vooral de chipleader verliest hier té veel geld... en de nr 3 krijgt echt héél erg veel tov wat er verwacht werd... dacht dat dat wel duidelijk was.

Beantwoorden
Citeren