Ga naar het forum
Schaaktoernooi numm...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Schaaktoernooi nummer 2: win coaching van DeKuip!

218 Berichten
31 Gebruikers
0 Reacties
6,789 Weergaven

Bedankt, ik ben reeds aan het oefenen op www.instantchess.com. Wellicht een tip voor anderen, je hoeft geen software te downloaden dus het is ideaal voor in de pauzes op school/werk.

zazizo Topicstarter
zazizo
Oldschool Grinder

POULE 1:
1 RealPecunia
2 Sander92
3 Jonkie76
4 PieterT4
5 Lanfear81

POULE 2:
1 delorre
2 Ownerizor
3 PrimaMike
4 peerkeo1
5 Xpload1989

POULE 3:
1 raymond20001
2 Miwest
3 Torodeboro
4 Berings
5 tobiasdekker

POULE4:
1 jarusso
2 wiola01
3 TychovE
4 Antie
5 Sjors777

Het komt net niet uit met de poules, dus heb mijzelf eerst aan de kant gezet.
Als er iemand niet thuis geeft, neem ik die plek in.

Speelschema:
Ronde 1) 1 - vrij 2 - 5 3 - 4
Ronde 2) vrij - 4 5 - 3 1 - 2
Ronde 3) 2 - vrij 3 - 1 4 - 5
Ronde 4) vrij - 5 1 - 4 2 - 3
Ronde 5) 3 - vrij 4 - 2 5 - 1

De nummers 1 uit de verschillende poules zijn dus vrij in de eerste ronde.
Nummer 2 speelt tegen nummer 5, enzovoort.

Timer: 10 minuten plus 5 seconden increment (iedere zet 5 seconden erbij).
De eerstgenoemde heeft wit.
Mocht de partij in remise eindigen, dan wordt er uiteraard gewisseld van kleur.

Spelers mogen samen overeenkomen een andere timer te gebruiken, of meerdere partijen te spelen.
Kom je er samen niet uit, dan gelden de regels zoals hierboven vermeld.

Zorg er voor dat je te vinden bent in de skypelijst. (waar vind ik die eigenlijk? :D)
Zo kunnen je tegenstanders makkelijk een afspraak met je maken.
Jullie hebben een week de tijd, per ronde.

Succes allemaal!

Nou Ownerizor, kom maar op! :D

jarusso
Oldschool Grinder

Wie wat waar schaken we

Of moet ik topic no 1 x doorlezen :D

gedaan niks wijzer ?(

Miwest kom maar op!Kan iedereen uit mijn poole even tobias.dekker toevoegen op skype! Dan kunnen we snel beginnnen!

Heb even de vorige thread opgezocht, waar dit in stond:

Wat betreft de plek waar we spelen zullen we Chess Assistant Club gebruiken. Je kan de download-link vinden in de 1e post en de interface is vaak even zoeken, maar niet heel ingewikkeld. In het kort hoe je de partij opstart: Je zorgt ervoor dat je allebei een account aanmaak en gaat online. Vervolgens klikt één van de spelers bovenin op het driehoekje naast "Match" en je klikt op "Edit...". Vervolgens klik je op "New" en vul je de volgende dingen in:
Name: De naam van je tegenstander
Stars with color: De kleur die jij die wedstrijd hebt
Time control: Time 10, Increment 5
Rated game: Je mag zelf weten of je dat aanvinkt of niet.
Als je dat gedaan hebt klik je op "Send" en zal je tegenstander de uitdaging ontvangen.
Vervolgens hoeft hij het alleen maar te accepteren en zal de partij automatisch starten.

Dus ik vermoed dat we weer spelen op Chess Assistant Club?

DeKuip
Elite Grinder

Heb even de inleiding uit het vorige topic opgedoken en het relevante stuk eruit gehaald:

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
We zullen spelen op deze(gratis) schaak site. Je moet wel even de client installeren op jouw computer. (met dank aan DeKuip)

Daarnaast weet ik niet of het speeltempo van 10 minuten + 5 seconden per zet voor iedereen even ideaal is. Vorige editie hebben we daar wat discussies over gehad (die ook hier terug te vinden zijn).

Dus denk dat het handig is om dit inderdaad als basistempo te houden, maar mochten beide spelers het met elkaar over eens zijn dat ze meer bedenktijd willen, is dat ook geen probleem lijkt me. Maar dat laat ik aan zazizo als competitieleider om definitief te beslissen :)

Pre-post edit: zie dat Xpload me voor was, maar vind dat mijn post ook nog relevant is aangezien daar een coole link in staat naar de schaaksite :D

jarusso
Oldschool Grinder

@wiola dus jij word me 1 ste match

Arjon
Oldschool Grinder

Jeej, er is een indeling! Veel succes allemaal :D

Mocht er ergens plekje openvallen door een uitvaller, dan neem ik die graag in (wel buiten mededinging om die fantastische prijs :P)

Misschien is het handig om de eerste post even up te daten met de poules en achter iedereen's naam de naam op Skype?

Mijn skype: willem.berings

Ik heb er zin. Maar waarom zou je bij remise nog een keer moeten spelen en hoe werkt het poule systeem?

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Torodeboro
Ik heb er zin. Maar waarom zou je bij remise nog een keer moeten spelen en hoe werkt het poule systeem?

Inderdaad, je zou denken dat remise gewoon kan in de poules. Als je kwartfinales en dergelijke hebt zou je wel nog een potje moeten spelen denk ik zo.

Zazizo? :)

zazizo Topicstarter
zazizo
Oldschool Grinder

Prima. :D

Schaken kan op deze site: http://chessok.com/?page_id=145

Maar mag in overleg ook elders.
Net zoals alles, in overleg tussen de spelers, aangepast mag worden.

Zullen we trouwens de standaard timer 10 min plus 10 increment maken?

Oh ja: Gooit allen uw skype in deze thread, dan verzamel ik ze in de beginpost.

Eerste wedstrijd tobiasdekker wint. Mooie partij voor mensen die hem ff na willen kijken:P

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Zullen we trouwens de standaard timer 10 min plus 10 increment maken?

Oh ja: Gooit allen uw skype in deze thread, dan verzamel ik ze in de beginpost.

10 seconden increment lijkt me wel fijn. Dan kun je nog net enigszins fatsoenlijke zetten doen als je 'gewone' tijd op is.

Ik heb geen skype, maar kan het niet gewoon via dit forum of de mail? Ik zit BTW op playchess. Ik weet niet of nog meer mensen zitten, anders download ik wel zo'n server.

jarusso
Oldschool Grinder

Sjee wat heb jij hem tegen de muur aangedrukt zeg ziet er benauwd uit :facepalm:

Mijn Skype: sander.g1337

Ik speel dus de eerste match tegen lanfear ?

Arjon
Oldschool Grinder

Grats alvast Tobias met het winnen van de allereerste partij van de competitie ^^

zazizo Topicstarter
zazizo
Oldschool Grinder

Klopt Sander.