Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] This blows...

14 Berichten
11 Gebruikers
0 Reactions
1,632 Bekeken
samni

Had ik hier dan toch moeten folden? Eén speler op zit uit... Top 3 itm... Of hebben we daarvoor ons BRM? :P

No Limit Holdem Tournament
FullTiltPoker
4 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$2 + $0.25 Sit & Go

Stacks:
CO calm ajax (290)
BTN Hero (525)
SB juvi234 (8,310)
BB Caino79 (4,375)

Blinds: 60/120

Pre-Flop: (180, 4 players) Hero is BTN K♥ K♠
1 fold, Hero goes all-in 525, 1 fold, Caino79 calls 405

Flop: J♥ 8♥ 5♦ (1,110, 2 players, 1 all-in)

Turn: 2♦ (1,110, 2 players, 1 all-in)

River: J♦ (1,110, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 1,110
Hero shows two pair, Kings and Jacks
K♥ K♠
Caino79 shows two pair, Aces and Jacks
A♦ A♥

Caino79 wins 1,110 (net +585)

Hero lost 525

13 replies
blowkonijn

Never nooit niet KK preflop folden in een 2$ sng. :D :D

Super Moderator
Zeezout

Op Titan wel hoor :D

De 6 DONs die ik daar speelde allemaal eruit met een gruwelijke suckout tegen :P

Gelukkig ken ik Titan en heb ik er maar het minimum in gedouwd.

Had gewoon ff zin om geld te verspillen en dan is Titan DA THING!!!!!

:)

is het een sng of qualifier?

heb geen verstand van sng maar zou hier wel altijd broke gaan hoor lol laat ze maar die A chasen of dominated zijn.

samni

Regular SNG met top 3 itm :) Enige wat mij wringt is dat die kerel op sit out zat :P Maja, met 200 BI kan je al eens eentje verliezen hé :)

Zeker niet preflop folden met KK
Zeker zeker niet op de button
Zeker zeker zeker niet als je first-in bent
Zeker zeker zeker zeker niet als je M = 3
Pure pech ;)

HannesNL

PFF!

Lijkt mij een easy, standard fold.

Seriously...

Blijf folden en je bent verzekerd van ITM

Bij reguliere SNG's probeer je natuurlijk altijd voor die 1e plaats te spelen, niet persé om ITM te komen. Je hebt hier niet zoveel chips meer, en ondanks dat er iemand met wat minder chips op sitout zit en die er mogelijk eerder uit gaat als je blijft folden (kan soms heel raar lopen, omdat hij bij een gedwongen all-in nog wel eens kan winnen en nog een rondje langt overleeft) zou ik hier gewoon KK met gemak er in gooien. Je speelt niet voor ITM, je speelt voor die eerste plaats. Houd dat altijd in gedachten. :)

raymond20001

fold or push, kans op 3de worden is ong evengroot

Boki1988

Zit CO op sit out? Zoja kun je hier wel folden omdat zelf als je gecalt word en de hand wint je waarschijnlijk toch maar 3de wordt maar er ook een kans is dat je vierde wordt, en als je fold wordt je bijna zeker derde.

Thormtos91

Het is niet zo'n makkelijke hand als het lijkt.

Als je fold wordt je ind bijna zeker 3e.

En de afstand met de stacks van de andere twee spelers is groot.

Toch denk ik dat je hier wel moet pushen.

ps aangenomen dat de shortstack op sit out zit, anders is het een easy push

samni

Dat bedacht ik me ook na mijn push. Zelfs al double ik daar, zal ik waarschijnlijk nog maar derde worden.
Langs de andere kant is er dan idd de afweging dat die met zijn 1.5 bb nog een allin kan winnen en dan word ik mss uitgeblind... Zoals gezegd, geen ez decision als je het mij vraagt.

HannesNL

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Bij reguliere SNG's probeer je natuurlijk altijd voor die 1e plaats te spelen, niet persé om ITM te komen. Je hebt hier niet zoveel chips meer, en ondanks dat er iemand met wat minder chips op sitout zit en die er mogelijk eerder uit gaat als je blijft folden (kan soms heel raar lopen, omdat hij bij een gedwongen all-in nog wel eens kan winnen en nog een rondje langt overleeft) zou ik hier gewoon KK met gemak er in gooien. Je speelt niet voor ITM, je speelt voor die eerste plaats. Houd dat altijd in gedachten. :)

Je speelt niet voor de eerste plaats, je speelt om zoveel mogelijk geld te verdienen. Als je hier pushed zal villain altijd callen, misschien beide villains en heb je denk ik ongeveer 80-85% equity tegen een 100% calling range? En ongeveer 65% equity tegen 2 callers? De precieze ev calculaties kan je zelf doen. Als je de $ev berekent denk ik dat fold hier beter is dan push, denk ik met grote zekerheid :D

Pairdrawer65

Je bent als je voor een fold gaat en voor een sure 3e plek, wel 180 kwijt(maar verzekerd van 20% van de prizepool). Waarna je bijna niks meer over hebt.

Als je hier pusht en dubbelt heb je zo'n 1200. Nu heb je 10% van de chips in handen en heb je van de resterende prijzenpool (50%) recht op 10%. Dus is je stack 25% (20%+5%) van de prizepool waard.
Als je wordt gecallt heb je ongeveer 75% equity dus hou je 19% over. Met het feit dat je hier wat fold equity hebt denk ik dat een push de beste optie is.

Het is allemaal erg close, dus folden en voor minder variance kiezen is geen slechte optie.