Ik zal eerst even kort de situatie schetsen.
In mijn normale spel, 12$ sng's op Full Tilt lukt de laatste dagen niets... om een beetje mijn gedachten te verzetten besloot ik enkele dagen terug wat satellites te spelen met mijn FPP's op PokerStars, aangezien ik hier toch niet meer speel.
Eén van deze satellites was een 60 fpp tornooi van 100 man waar de eerste plaats recht gaf op een Step 2 ticket. Ik ben totaal geen fan van steps, maar ik had nu éénmaal zin in een groter tornooitje en had niet veel fpp's meer.
Ik won deze satellite, waardoor ik dus een Step 2 ticket kreeg.
Vandaag begon ik vol goede moed aan Step 2.. en ik moet zeggen, deze zijn echt wel heel soft. Ik heb gewoon gewacht op degelijke handen en deze laten afbetalen door villains. Deze won ik dan ook vrij vlot. Direct aan Step 3 begonnen en eigenlijk hetzelfde verhaal. 3-handed hebben we allemaal ongeveer even veel chips, pakweg 15 big blinds. Villain 1 in de sb pusht zijn A9s, villain 2 in de bb callt met KQs en we winnen wederom.
Nu heb ik dus een Step 4 ticket, verder 'steppen' lijkt me niet aangewezen, ik heb nu éénmaal zwakke enkels. Hurray voor de domste mop van de week.
Ik zou dan ook graag een $215 tornooi spelen, ik vroeg me enkel af welke het beste is voor een beginnend tornooispeler. Mijn tornooiskills zijn quasi nihil, maar mijn sng-ervaring en wat geluk zorgen ervoor dat ik meestal wel cash als ik eens een tornooi meedoe. De mensen welke meespeelden aan de PS-league weten wsch wel dat ik geen complete donk ben.
Voila dat was het :)...