Ga naar het forum
Welk $215 (Step 4) ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Welk $215 (Step 4) tornooi op PokerStars??

22 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,755 Weergaven
Maarten84
PokerStrategist

Ik zal eerst even kort de situatie schetsen.

In mijn normale spel, 12$ sng's op Full Tilt lukt de laatste dagen niets... om een beetje mijn gedachten te verzetten besloot ik enkele dagen terug wat satellites te spelen met mijn FPP's op PokerStars, aangezien ik hier toch niet meer speel.

Eén van deze satellites was een 60 fpp tornooi van 100 man waar de eerste plaats recht gaf op een Step 2 ticket. Ik ben totaal geen fan van steps, maar ik had nu éénmaal zin in een groter tornooitje en had niet veel fpp's meer.

Ik won deze satellite, waardoor ik dus een Step 2 ticket kreeg.

Vandaag begon ik vol goede moed aan Step 2.. en ik moet zeggen, deze zijn echt wel heel soft. Ik heb gewoon gewacht op degelijke handen en deze laten afbetalen door villains. Deze won ik dan ook vrij vlot. Direct aan Step 3 begonnen en eigenlijk hetzelfde verhaal. 3-handed hebben we allemaal ongeveer even veel chips, pakweg 15 big blinds. Villain 1 in de sb pusht zijn A9s, villain 2 in de bb callt met KQs en we winnen wederom.

Nu heb ik dus een Step 4 ticket, verder 'steppen' lijkt me niet aangewezen, ik heb nu éénmaal zwakke enkels. Hurray voor de domste mop van de week.

Ik zou dan ook graag een $215 tornooi spelen, ik vroeg me enkel af welke het beste is voor een beginnend tornooispeler. Mijn tornooiskills zijn quasi nihil, maar mijn sng-ervaring en wat geluk zorgen ervoor dat ik meestal wel cash als ik eens een tornooi meedoe. De mensen welke meespeelden aan de PS-league weten wsch wel dat ik geen complete donk ben.

Voila dat was het :)...

21 reacties

je kan die step4 $215 niet inwisselen voor $T ? dat is jammer, want nu moet je een $215 toernooi spelen

de SWU of de SM zijn de enige echt interesante toernooien dan

elrio
PokerStrategist

Nee je kunt geen step tickets inruilen voor T$. Ikzelf ook eens een step 1 gespeelt voor 7.5$ en hier 3de geindigd dus opnieuw een step 1 ticket. Toen ik keek of ik hem kon cashen kon ik geen optie vinden.
Grtz

Maarten84 Topicstarter
Maarten84
PokerStrategist

Thx, sorry..... maar hier heb ik niks aan :).

Ik zou de sunday million spelen. Groot toernooi met en ideale opbouw voor tighte spelers door de grote stacks en de trage blindstructuur.....

Hou er alleen wel rekening mee dat dit toernooi ff kan gaan duren, zeker als je ver komt. Voordat het normaal gesproken klaar is toch wel een uurtje of 10.....

Je kan natuurlijk het toernooi spelen, en % verkopen, zo hou je zeker er echt $ aan over , (dus minder risico vol)

ik zou wel 5% willen kopen ($10,75)

hoor het wel van je

pmania
PokerStrategist

Je kan ook de second chance spelen

quote:

Steps have been combined into one system. Tickets from the previous Steps are valid for entry into the Steps at the appopiate level. Step 4 tickets may also be used for entry into the Sunday Million, Sunday Warm-Up, Sunday Second Chance, or any other $215 MTT - see the Tourney/Special tab!

Kun je dan niet een of ander $215 MTT spelen even een sat en die itm en dan lekker tournament dollars eraan overhouden ?

Oorspronkelijk gepost door pmania
Je kan ook de second chance spelen

quote:

Kun je dan niet een of ander $215 MTT spelen even een sat en die itm en dan lekker tournament dollars eraan overhouden ?

die snap ik ff niet.

pmania
PokerStrategist

Ik bedoelde een satellite van $215 naar een nog duurder tournooi maar die zijn er jammergenoeg niet.

Je kan zeker geen normale sit en go van 215 9 of 18 man spelen ?

HannesNL
Elite Grinder

Kan je je neit inschrijven voor de SM en dan uitschrijven???

Want ik vind dat stars verplicht is om dat kleine beetje service te geven.

@pmania: ja ofcourse lol, step 5... Als je die wint kan je dan wel uitschrijven voor T$

nee met die step tickets kan je niet uitschrijven voor T$ je krijgt dan weer zelfde soort ticket terug.

enige wat je kan doen is een $215 toernooi gaan spelen.... en % verkopen zodat je toch wat $$ overhoudt aan dit avontuur

Oorspronkelijk gepost door timkroes
Kan je je neit inschrijven voor de SM en dan uitschrijven???

Want ik vind dat stars verplicht is om dat kleine beetje service te geven.

@pmania: ja ofcourse lol, step 5... Als je die wint kan je dan wel uitschrijven voor T$

stars geeft duidelijk aan dat deze tickets niet zijn in te wisselen voor T$.

dus ze zijn niets verplicht...

pmania
PokerStrategist

Je kan het toch allicht even proberen om een 18 man sit en go te doen, dus geen steps. 18 man sit en go is toch MTT Meerdere Tafels Tournooi ? Of geld dit pas bij 45 man ?

Maarten84 Topicstarter
Maarten84
PokerStrategist

Dat maakt niet uit omdat het een ticket is wat 215$ waard is, niet meer of niet minder... Je kan het dus gebruiken voor een 215$ mtt of Step 4.

Jin's idee zegt me wel iets, ik zou dan 50% laten backen als ik hiervoor kandidaten vind... maar meer hierover later :).

Thanks allemaal, het gaat de sunday million worden.

Bump

En wat ga je doen?

Pinowww
Elite Grinder

je hebt eigenlijk maar 2 echte keuzes als je NLHE wilt spelen (er lopen genoeg andere 215$ toernooien, maar dat zijn toernooien van allemaal andere varianten):

Dat zijn de sunday warmup en de sunday million. Op zondagavond.
Het zal allebei ver boven het niveau liggen van wat je gewend bent, maar het is wel een leuke ervaring om mee te doen.

De warmup begint om 7 uur en de SM om 10:30. Qua structuur hetzelfde, alleen zijn er bij de SM wel iets meer donks aanwezig. Maar zelfs deze donks zijn niet veel slechter als een gemiddelde toernooispeler van een 10$ buyin toernooi.

Qua tijd lijkt het me gezonder als je de WU pakt :).

Maarten84 Topicstarter
Maarten84
PokerStrategist

Thx Pinowww voor je post.

De warmup kan ik nooit spelen omdat ik meestal rond dat uur vergadering heb waar ik niet onderuit kan. Verder ben ik een nachtmens, dus het tijdstip van de SM is geen probleem.

Heb je trouwens geen interesse om me te 'coachen' in de SM één van de komende weken (morgen kan ik bijvoorbeeld al)?

Pinowww
Elite Grinder

ja dat vind ik wel leuk, maar dan wil ik me wel voor een groot deel inkopen in de 215$ om het voor mezelf interessant te maken.

Ik weet niet of je mn skype heb, maar anders kun je me wel ff toevoegen:
Pinowwwtje

Maarten84 Topicstarter
Maarten84
PokerStrategist

Morgen probeer ik skype te installeren en voeg ik je toe, heb vandaag helaas geen tijd meer. Dat je jezelf inkocht hoopte ik al een beetje aangezien dit een beetje ver boven mijn roll is :). 50/50 lijkt me het meest logische?

Pinowww
Elite Grinder

ik kan me tot de volle 100% inkopen mocht je dat willen (dat wil je natuurlijk niet :P), maar we kijken morgen wel ff

Mocht ik niet online zijn kun je gewoon offline bericht typen en dan lees ik het vanzelf wel.

PS, morgen spelen zou voor mij ook gelijk het beste uitkomen