Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ik moet erbij zeggen dat ik ook veel voel voor Lurkers optie om de silver-freeroll er gewoon buiten te laten. Voor spelers die geen silver kunnen spelen is het gewoon een nadeel-positie, die niet logisch is voor een interne competitie.De beloning voor die punten zit al verpakt in die freeroll en is op onze onderlinge competitie niet van toepassing.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar zijn standpunt, met die van Leo als goede tweede.
Overigens zou ik liever zien dat per gespeelde wedstrijd een aantal punten worden toegekend en het prijzengeld eveneens wordt omgezet in punten. Zo heb je meer voordeel bij vaker meedoen dan alleen bij gelijkspel.
Je zou bijvoorbeeld punten kunnen geven voor elke $ cent en per gespeelde wedstrijd.
Voorbeeld:
1 wedstrijd gespeeld = 10 pnt
2 wedstrijden gespeeld = 25 pnt
3 wedstrijden gespeeld = 50 pnt
4 wedstrijden gespeeld = 100 pnt.Per dollarcent 1 punt, dus $4,50 = 450 punten
Ook zou je eventueel of in plaats daarvan b.v. 5 punten kunnen geven per plaats in de dag-ranglijst.
Bij 20 deelnemers krijgt dan nr 1 20x5 punten extra, nr 2 19x 5 punten extra etc....
Zo krijg je meer een competitie-idee.
Toen ik net het nieuws las, dacht ik meteen aan het voordeel waar Leo het al over had, dus daar kan ik me geheel in vinden. Nu moet ik zeggen dat ik in Zeezout zijn verhaal ook wel een heleboel zie. Lijkt me het nog leuker maken!!!