Hey allemaal,
Wat een leuke actie, zo'n koffer zou zeker wel eens van pas kunnen komen.
Wat zal Xpload1989 (aka Dominique, Albino, etc.) met $65k doen?
Allereerst wil ik zeggen dat ik liever geld spaar dan uitgeef. Ik wil daarom het grootste deel gewoon op de bank zetten, rentenieren.
Ik denk dat ik $5k gebruik om een goed doel te steunen. Waarschijnlijk verdeel ik het zelfs over 2 goede doelen: Ten eerste het kankerfonds hier in Nederland (2,5k), omdat ik dat een erg belangrijke taak van onderzoek vind, mede door mijn medische achtergrond. Daarnaast zal het andere deel (2,5k) naar een goed doel gaan dat zich bezighoudt met derde wereld landen. Deze landen kunnen nog altijd veel hulp gebruiken, want er zijn nog teveel landen waar geen schoon drinkwater is of waar nog teveel ziekten rondgaan die met een betere economie zeker te voorkomen zijn.
Ook wil ik een deel gebruiken om onderzoek te gaan doen in een van m'n latere jaren van Geneeskunde. Ik weet nog niet hoe of waar, mogelijk het buitenland.
Wat ik ook zeker wil proberen te doen is een jaartje stoppen met m'n studie, of mogelijk na mijn opleiding Geneeskunde, om een jaartje naar Curacao te verhuizen en daar bij SeaAquarium te werken / stage te lopen. Ik wil al van kleins af aan dolfijnentrainer worden, heb altijd geroepen dat ik eens met ze wil zwemmen, maar als trainer zou dit nog beter gerealiseerd worden. Dit jaar ga ik ook op vakantie naar Curacao, zoals sommigen misschien al wel in m'n blog hebben gelezen, en zal ik zeker de kans benutten om ten minste met dolfijnen te zwemmen of snorkelen. Maar om er te werken voor een jaartje, dat zou zeker een droom van mij zijn.
En dan blijft er waarschijnlijk nog wel aardig wat over. Ik heb m'n rijbewijs nog niet, dus zou ik zeker een beetje gebruiken om die te halen, en dan een bescheiden autootje, om niet meer met het openbaar vervoer elke week naar Nijmegen te hoeven rijden (zou me een hoop tijd schelen).
En zoals ik al gezegd had, gaat de rest naar de bank
Misschien een deel beleggen, maar heb daar zelf niet zo veel verstand van. De bank lijkt me dan een veiligere optie.
Dat is wat ik met m'n geld zou willen doen, mocht ik $65k winnen/krijgen.
PS: Sorry voor de lange tekst. Ik weet dat er een aantal mensen zijn die liever niet al te lange teksten lezen, maarja, sorry dus