Ga naar het forum
bss starthandenkaar...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] bss starthandenkaart

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
644 Weergaven
gaminbenz
Legacy Member

hey,
Ik ben al een tijdje aan het spelen volgens de starthandenkaart van deze site maar soms heb ik bij bepaalde dingen mijn twijfels bv:
op de bss starthandenkaart staat er dan als iedereen fold en je zit in early position dat je met AQ AJ en AT moet folden maar je kan toch gerust de bb betalen met zo'n handen, dit zijn toch geen slechte handen? en aangezien je volgens BSS speelt kost de blind toch niet teveel om de flop te kunnen zien?
als er geraised wordt fold je natuurlijk met deze handen maar je wil toch de flop zien met deze kaarten?

grtz

6 reacties
noisecore
Oldschool Grinder

Limpen = :f_mad:

een "no go" dus.

De reden waarom deze handen een fold zijn voor beginnende spelers is omdat er vanuit Early position nog 8-7 mensen achter je zitten als je Fullring speelt en er dus veel meer mensen op je kunnen terugspelen.

Anyway ik vind zelf de SHC ook wat nitty en ik denk dat je best AQ kan openen uit Early position.

gaminbenz Topicstarter
gaminbenz
Legacy Member

feit maar toch. meestal zal ik deze handen limpen en als er geraised wordt, foldt ik wel maar je maakt volgens mij toch een aanzienlijke kans om met deze handen te winnen zeker als ze suited zijn.
Ik heb daarnet een toernooi gespeeld en ik had TJs ik heb daar mee de gelimped en ik had geluk op de flop.

Iets later had ik hetzelfde gedaan met een gelijkaardig hand maar dan had ik minder geluk. ik heb dan gefold en ik heb toch het gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt aangezien ik een mooi bedrag heb gewonnen en maar een klein bedrag (bb) heb verloren op die manier.

thx voor je mening!

Oorspronkelijk gepost door gaminbenz
feit maar toch. meestal zal ik deze handen limpen en als er geraised wordt, foldt ik wel maar je maakt volgens mij toch een aanzienlijke kans om met deze handen te winnen zeker als ze suited zijn.

je maakt al duidelijk met je limp dat je hand niet top is. met nog 7-8 man na je is de kans VEEL te groot dat er iemand achter je zit met een betere hand.
Als ik mensen UTG of UTG+1 zie limpen en ik heb een beetje een hand+positie dan isoleer ik. Na de flop heb ik iedere keer na jou een beslissing en kan ik mijn hand dus veel beter spelen dan jouw AJ.

Oorspronkelijk gepost door gaminbenz
Iets later had ik hetzelfde gedaan met een gelijkaardig hand maar dan had ik minder geluk. ik heb dan gefold en ik heb toch het gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt aangezien ik een mooi bedrag heb gewonnen en maar een klein bedrag (bb) heb verloren op die manier.

Je koppelt goede kaarten aan het resultaat van 1 keer winnen en een goede fold...

gaminbenz Topicstarter
gaminbenz
Legacy Member

hm ja nu snap ik toch waarom er foldt staat maar op het internet zitten er toch niet zoveel goede spelers (denk ik) die zo spelen want meestal denk ik "wat doet die nu?!" ookal ben ik zelf geen topspeler :P

toch weer iets bijgeleerd :D

Sebastiaa599
PokerStrategist

Je fold een A10 ook om vervolgens niet in een moeilijk situatie te komen. Stel iemand met AJ called ook alleen en de flop is iets van A-J-10. Je denkt misschien 2 pair. Maar er is sowieso een hogere 2 pair, en zelfs een kans op een straight. Overigens als je wel je 2 pair pakt zal iemand met AQ met een A op de flop zijn hand niet zo snel weg leggen. En wat als er vervolgens dan nog wel een Q komt voor hem. Weer een moeilijke situatie waar je niet in te recht wilt komen.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

hey gaminbenz,

Zoals een paar leden al hebben aangegeven zijn handen als AT-AQ uit vroege positie vaak handen waar je ook mee in de problemen kunt komen wanneer je nog niet heel veel ervaring hebt. Vandaar dat deze in de starthandenkaart voor beginners als fold worden aangeduid.

Later kun je deze handen evt wel gaan spelen, afhankelijk van de tafel, de tegenstanders etc. Ook het limpen met deze handen is niet echt aan te raden, omdat je dan vaak tegen meerdere tegenstanders speelt en dan niet weet hoe je verder moet spelen wanneer je wel je A hit, maar tegenstand krijgt. In een limped pot kan iemand dan makkelijke two pair ofzo hebben, terwijl je zelf ook niet heel makkelijk je top pair wil wegleggen, want je kunt niet limpen en alleen verder spelen met top two pair, omdat je dit niet vaak genoeg zult floppen.

Ik heb daarnet een toernooi gespeeld en ik had TJs ik heb daar mee de gelimpedp

Zorg er voor dat je niet volgens de BSS fullring chart gaat spelen in toernooien. Toernooien spelen heel anders dan cashgames omdat de blinds omhoog gaan, en je over het algemeen voor veel minder bigblinds speelt dan in een 100BB cashgame. Dit heeft een enorme invloed op je speelstijl.

Kijk voor toernooien even in de SnG/MTT sectie voor de aanbevolen strategie.

Veel succes aan de tafels en aarzel niet om verder vragen te blijven stellen!