Zoals ik in de coaching al zei, het was een erg gezellige en ook leuke coaching. Veel mensen die waren komen kijken, dus dank daarvoor. Maar er waren ook erg veel interessante spots waar ik er even een tweetal van wil laten zien:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
Hero ($50)
BB ($50.75)
UTG ($37.90)
UTG+1 ($59.50)
CO ($99.05)
BTN ($57.80)
Dealt to Hero K♣ A♣
UTG calls $0.50, fold, fold, BTN raises to $2, Hero raises to $6.50, fold, fold, BTN raises to $13, Hero raises to $50 (AI), BTN calls $37
FLOP ($101) 9♥ T♣ 3♠
TURN ($101) 9♥ T♣ 3♠ J♦
RIVER ($101) 9♥ T♣ 3♠ J♦ 6♦
Hero shows K♣ A♣
(Pre 75%, Flop 20.1%, Turn 15.9%)
BTN shows 3♥ A♠
(Pre 25%, Flop 79.9%, Turn 84.1%)
BTN wins $98
Kan het natuurlijk niet laten om deze even te posten. Nadat we een fraai 3bet% van rond de 25% hadden opgebouwd na zo'n 150 handen werd deze regular er een beetje gek van.
Voordat hij de call maakte liet hij in de chat nog even weten enorm op tilt te zijn door mij en te denken nog wel equity te hebben. Helaas hitte hij zn 3 en was hij direct van zn tilt af
Maar ik zie nu net op PTR dat hij 4bb/100 wint over ruim 700k handen, dus kennelijk kan hij wel pokeren. Maar misschien is dat meer een teken hoe slecht de spelers op NL50 zijn, aangezien deze regular erg makkelijk te exploiten was door hem non-stop te 3betten. Ook is op PTR te zien dat hij het op NL100 wat minder goed doet, waarschijnlijk omdat ze hem daar non-stop exploiten
-----
Verder was de volgende hand nog wel leuk, vooral vanwege de interessante river:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
Hero ($96.70)
BB ($50)
UTG ($69.25)
CO ($87.25)
BTN ($52.60)
Dealt to Hero K♦ Q♠
fold, CO raises to $2, fold, Hero calls $1.75, fold
FLOP ($4.50) J♦ 7♣ Q♣
Hero checks, CO bets $3, Hero calls $3
TURN ($10.50) J♦ 7♣ Q♣ K♠
Hero checks, CO bets $3, Hero raises to $9.50, CO calls $6.50
RIVER ($29.50) J♦ 7♣ Q♣ K♠ T♠
Hero bets $12, CO calls $12
CO shows J♥ T♦
(Pre 35%, Flop 20.0%, Turn 22.7%)
Hero shows K♦ Q♠
(Pre 65%, Flop 80.0%, Turn 77.3%)
Hero wins $51.50
CO was vrij fishy en speelde 29/15.
De flop c/c is vrij standaard. De turn overwoog ik om zelf uit te betten of om te check/raisen. Twijfelde een beetje en ben achteraf niet echt tevreden over mijn wat slordige play. Waarschijnlijk is dit een betere board om te donkbetten omdat hij deze turn-kaart vaak als scarecard ziet en ik zo nog wel value krijg van veel handen die anders de turn waarschijnlijk behind checken. Toen besloot ik toch maar te check/raisen om tegen hem wat value te pakken, al c/r ik misschien wat aan de kleine kant.
De river is op het oog een tamelijk slechte kaart, maar als je wat beter kijkt niet heel erg ongunstig. Na de flop- en turnplay is het niet heel waarschijnlijk meer dat hij een A heeft. Misschien nog wel AK, AQ of AcXc, maar verder zie ik hem niet heel veel azer hebben daar. Daarnaast zijn er al 2 K's en 2 Q's uit het deck, dus is die kans nog kleiner. Ook zijn 9x handen zijn behoorlijk beperkt en misschien alleen een K9 of T9, al zou hij de laatste waarschijnlijk op de turn wel geraised hebben.
Verder zorgt deze kaart wel voor wat extra 2pair combinaties. Hij kan makkelijk een KT, QT, JT hebben, maar daarnaast ook nog wel KJ, QJ en wat meer van zulke 2pair combinaties. Dus zijn range bestaat hier voor een groter deel uit 2pair combos dan uit straights. Met andere woorden, er is nog wat value te halen in deze hand door de juiste bet te plaatsen.
Als hij een A high straight heeft zal hij ons raisen en hebben wij een eenvoudige fold. Een straight met een 9 raist hij misschien, maar zal hij denk ik callen omdat hij misschien bang is voor de A high straight. Dan heb je nog een boel 2pair combinaties die hij niet zo makkelijk weg zal leggen. Maar omdat hij bang is voor de straight, zal hij er geen grote bet meer mee callen.
Vandaar de $12 bet op de river. Als hij een A heeft raist hij en kunnen wij nog vrij goedkoop folden. Verder zal hij eerder geneigd zijn om zijn 2pair combos te gaan callen omdat hij verwacht dat wij met een A waarschijnlijk groter zullen betten. Op die manier kunnen we hem in de pot houden met zijn 2pair combinaties die toch het grootste deel van zijn range beslaan.
Het nadeel van checken is dus ook dat je ten eerste geen value meer haalt uit 2pair, maar daarnaast ook nog eens voor een enorm lastige beslissing komt te staan als hij besluit een ~$20 bet te maken op de river.
-----
Hopelijk zien we jullie volgende week ook weer terug, waar we met Melvin mee kijken en hem wat op weg helpen naar de wat hogere stakes!