Ga naar het forum
Feedback NL-coachin...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Feedback NL-coaching DeKuip; win een coaching!!

56 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
7,976 Weergaven

meende gelezen te hebben dat het te maken had met tentamens ed dattie niet helemaal fit was donderdagavond oid?
maar idd, snel beterschap en volgende coaching dubbelhard crushen!!

Ik wil het ook maar even vragen ivm dat coldcallen van AJ/AQ/AT type handen op de blinds. Ik doe het zelf ook vanuit het idee altijd ver genoeg voor te liggen op CO en BU ranges en omdat ik met zulke handen gaan restealen om 2 redenen minder interessant vind: 1) je mist value omdat je postflop als je hit vaak minstens een cbet oppakt en bovendien op veel flops nog wel es een c/r kan maken om de pot op te pikken als bluff en 2) het isoleert tegen een callingrange die meestal sterker gaat zijn dan je AJ type hand.

maar is dat inderdaad wel een goed plan want OOP spelen is gewoon niet leuk maar dat soort handen folden is aan de andere kant dan ook weer te weak in mijn ogen?

Nox

DeKuip
Elite Grinder

Als je met AJ besluit te 3betten kom je inderdaad tegen een sterke calling range te zitten en dat ook nog eens OOP. Villain leek ook wel een redelijke speler dus dan is dat zeker niet handig. Misschien kán je wel 3betten in die spot, maar gewoon callen lijkt me veel meer +EV en maakt je spel wat eenvoudiger OOP. Je wil gewoon niet het grootste deel van zijn matige handen direct wegjagen.

Deze speler opende volgens mij zo'n 25% vanaf de CO, dus dan ga je AJ inderdaad niet folden omdat die range wel erg groot is.

nickvdb1990
PokerStrategist

Ik zie het voordeel er echt niet van in om die AJs te gaan spelen :P Ik heb wat ingetypt in stove. Villains range is ongeveer 25%

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 58.028% 55.30% 02.72% 1056833140 52051516.00 { AJs }

Hand 1: 41.972% 39.25% 02.72% 749995092 52051516.00 { 22+, A2s+, K9s+, Q9s+, J9s+, T9s, 98s, 87s, 76s, A7o+, KTo+, QTo+, JTo }

58% equity dus...en je moet toegeven dat de hand op zich niet lekker speelt. En dan zit je nog eens OOP, dus ik zou hem echt folden tegen moeilijke tegenstanders :P
Maar ja ik ben een nit natuurlijk. Zeg gerust als ik wat over het hoofd zie ofzo...

dat villain er redelijk uitziet wil nog niet zeggen dat je er geen edge over hebt en 58% equity tegen zijn range + edge lijkt mij genoeg om de hand te spelen...

AJs folden op de blinds, pfffff, ga toch FR spelen Nick :D

Nox

DeKuip
Elite Grinder

Als ik niderdaad 58% equity hebt lijkt me dat een hele goede reden om te callen. Mocht $1.25 bijleggen voor een pot van $3.50. Dat wil zeggen dat ik maar 36% equity nodig heb om het profitabel te maken.

Dus AJ is zeker weten een call daar OOP, folden is veel te nitty.

DeKuip
Elite Grinder

Het lijkt me leuk om de coachings iets interactiever te maken en bijvoorbeeld wat voorbeeldhanden te laten zien waar we over kunnen discussiëren. Zat te denken dat ik dat op 2 manieren kan doen:

1) De hand een paar dagen voor de coaching in deze thread zetten zodat iedereen er alvast over na kan denken en dus wat dieper ingegaan kan worden op de hand. Ook kun je na het delen van je gedachten over die hand dan beter feedback krijgen in wat er misschien fout of juist heel goed gaat.

2) De hand tijdens de coaching pas te laten zien en er dan vrij over discussiëren met zijn alleen samen.

Zouden jullie willen laten weten of je het überhaupt een leuk idee vindt en welke manier je dan het leukste lijkt?

Thanks!

nickvdb1990
PokerStrategist

misschien ben ik gewoon een totale fish postflop?
iig, alleen de equityberekening telt niet hé
implieds (more like reverse implieds tegen AQ+,QQ+)
position
initiative

ik kan de coachings niet volgen, maar ik heb me toch bedenkingen bij het nut ervan. Discussieren over handen gaat in het handbeoordelingsforum, of de speciale engelse coaching van hasenbraten. En als discussies over handen lang worden...dus als je er ECHT diep op ingaat, maakt het al lang nix meer uit omdat het verschil tussen de twee beslissingen zo klein is. Soms heb je gewoon dat een bluffraise of een call of een fold allemaal dezelfde EV hebben, op cijfers na de komma na...

De coachings zijn er om het spel gewoon in de praktijk te zien gespeeld worden door iemand die het beheerst hé...

DeKuip
Elite Grinder

Natuurlijk telt alleen de equity-berekening niet. En ook heb je reverse implied odds tegen AQ,AK en misschien een QQ+ in het geval je TPTK met je J hit. Maar je hebt ook goede implied odds tegen zwakkere azen, tegen zwakkere jacks en tegen bijvoorbeeld lagere SC die dezelfde flush aan het chasen zijn. Een hand als AJs tegen een loose opener kan ik echt niet folden.

Natuurlijk ook bedankt voor je feedback. Het is ook niet mijn bedoeling dat ik er een live handbeoordeling van ga maken, maar meer één hand om tijdens een dood moment in de coaching (zijn er vaak zat) wat dieper in te gaan op een bepaalde situatie. En dan gaat het me niet eens zozeer om de juiste beslissing maken in de hand, maar de gedachtegang erachter. Maar zal je feedback zeker in gedachte houden!

Zal even afwachten tot er meer hebben gereageerd, dan maak ik wel een besluit of ik zoiets toe kan voegen.

Ik vind het geen slecht idee om er een paar van de interessante handjes uit te halen en deze achteraf dan in een topic volledig te gaan analyseren met diegenen die er intresse in hebben...

lijkt me erg nuttig om te weten te komen welke factoren verschillende spelers in beslissingen laten meewerken aan hun eindbeslissing!!

@Nick: zoals DK al aangeeft: implieds werken in 2 richtingen en initiative kan je vaak al op de flop overnemen met ofwel een donkbet of een c/r.
Jij weet bv ook wel dat als je AJs called vs een 35% BU range van een villain die 80% cbet, dat je enorm veel flops gaat kunnen bluffraisen om de pot direct op te pakken.
als je AJs altijd maar gaat folden vs CO en BU raises denk ik echt dat je enorm veel value laat liggen omdat je gewoon in het merendeel van de gevallen gewoon voorligt en je vaak nog een edge hebt postflop...

wat zijn jou stats dan eigelijk op SB en BB? (VPIP, PFR, 3bet?)

Nox

DeKuip
Elite Grinder

Zoals ik in de coaching al zei, het was een erg gezellige en ook leuke coaching. Veel mensen die waren komen kijken, dus dank daarvoor. Maar er waren ook erg veel interessante spots waar ik er even een tweetal van wil laten zien:

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
Hero ($50)
BB ($50.75)
UTG ($37.90)
UTG+1 ($59.50)
CO ($99.05)
BTN ($57.80)

Dealt to Hero K♣ A♣

UTG calls $0.50, fold, fold, BTN raises to $2, Hero raises to $6.50, fold, fold, BTN raises to $13, Hero raises to $50 (AI), BTN calls $37

FLOP ($101) 9♥ T♣ 3♠

TURN ($101) 9♥ T♣ 3♠ J♦

RIVER ($101) 9♥ T♣ 3♠ J♦ 6♦

Hero shows K♣ A♣
(Pre 75%, Flop 20.1%, Turn 15.9%)

BTN shows 3♥ A♠
(Pre 25%, Flop 79.9%, Turn 84.1%)

BTN wins $98

Kan het natuurlijk niet laten om deze even te posten. Nadat we een fraai 3bet% van rond de 25% hadden opgebouwd na zo'n 150 handen werd deze regular er een beetje gek van.

Voordat hij de call maakte liet hij in de chat nog even weten enorm op tilt te zijn door mij en te denken nog wel equity te hebben. Helaas hitte hij zn 3 en was hij direct van zn tilt af :(

Maar ik zie nu net op PTR dat hij 4bb/100 wint over ruim 700k handen, dus kennelijk kan hij wel pokeren. Maar misschien is dat meer een teken hoe slecht de spelers op NL50 zijn, aangezien deze regular erg makkelijk te exploiten was door hem non-stop te 3betten. Ook is op PTR te zien dat hij het op NL100 wat minder goed doet, waarschijnlijk omdat ze hem daar non-stop exploiten :D

-----

Verder was de volgende hand nog wel leuk, vooral vanwege de interessante river:

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
Hero ($96.70)
BB ($50)
UTG ($69.25)
CO ($87.25)
BTN ($52.60)

Dealt to Hero K♦ Q♠

fold, CO raises to $2, fold, Hero calls $1.75, fold

FLOP ($4.50) J♦ 7♣ Q♣

Hero checks, CO bets $3, Hero calls $3

TURN ($10.50) J♦ 7♣ Q♣ K♠

Hero checks, CO bets $3, Hero raises to $9.50, CO calls $6.50

RIVER ($29.50) J♦ 7♣ Q♣ K♠ T♠

Hero bets $12, CO calls $12

CO shows J♥ T♦
(Pre 35%, Flop 20.0%, Turn 22.7%)

Hero shows K♦ Q♠
(Pre 65%, Flop 80.0%, Turn 77.3%)

Hero wins $51.50

CO was vrij fishy en speelde 29/15.

De flop c/c is vrij standaard. De turn overwoog ik om zelf uit te betten of om te check/raisen. Twijfelde een beetje en ben achteraf niet echt tevreden over mijn wat slordige play. Waarschijnlijk is dit een betere board om te donkbetten omdat hij deze turn-kaart vaak als scarecard ziet en ik zo nog wel value krijg van veel handen die anders de turn waarschijnlijk behind checken. Toen besloot ik toch maar te check/raisen om tegen hem wat value te pakken, al c/r ik misschien wat aan de kleine kant.

De river is op het oog een tamelijk slechte kaart, maar als je wat beter kijkt niet heel erg ongunstig. Na de flop- en turnplay is het niet heel waarschijnlijk meer dat hij een A heeft. Misschien nog wel AK, AQ of AcXc, maar verder zie ik hem niet heel veel azer hebben daar. Daarnaast zijn er al 2 K's en 2 Q's uit het deck, dus is die kans nog kleiner. Ook zijn 9x handen zijn behoorlijk beperkt en misschien alleen een K9 of T9, al zou hij de laatste waarschijnlijk op de turn wel geraised hebben.

Verder zorgt deze kaart wel voor wat extra 2pair combinaties. Hij kan makkelijk een KT, QT, JT hebben, maar daarnaast ook nog wel KJ, QJ en wat meer van zulke 2pair combinaties. Dus zijn range bestaat hier voor een groter deel uit 2pair combos dan uit straights. Met andere woorden, er is nog wat value te halen in deze hand door de juiste bet te plaatsen.

Als hij een A high straight heeft zal hij ons raisen en hebben wij een eenvoudige fold. Een straight met een 9 raist hij misschien, maar zal hij denk ik callen omdat hij misschien bang is voor de A high straight. Dan heb je nog een boel 2pair combinaties die hij niet zo makkelijk weg zal leggen. Maar omdat hij bang is voor de straight, zal hij er geen grote bet meer mee callen.

Vandaar de $12 bet op de river. Als hij een A heeft raist hij en kunnen wij nog vrij goedkoop folden. Verder zal hij eerder geneigd zijn om zijn 2pair combos te gaan callen omdat hij verwacht dat wij met een A waarschijnlijk groter zullen betten. Op die manier kunnen we hem in de pot houden met zijn 2pair combinaties die toch het grootste deel van zijn range beslaan.

Het nadeel van checken is dus ook dat je ten eerste geen value meer haalt uit 2pair, maar daarnaast ook nog eens voor een enorm lastige beslissing komt te staan als hij besluit een ~$20 bet te maken op de river.

-----

Hopelijk zien we jullie volgende week ook weer terug, waar we met Melvin mee kijken en hem wat op weg helpen naar de wat hogere stakes!

Eindelijk weer een sessie met winst:D Was zeker een leuke leerzame coaching!

Rogier
Oldschool Grinder

als jij villain bent, shove je daar dan niet met whatever je hebt omdat jij superweinig kan callen? je hebt vrij weinig Ax handen in je range, same met 9x

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
als jij villain bent, shove je daar dan niet met whatever je hebt omdat jij superweinig kan callen? je hebt vrij weinig Ax handen in je range, same met 9x

Met Ax gaat hij zeker wel shoven (nuts!?), dus weet niet precies wat je wel bedoelt. De bet was ook niet bedoeld om een bluff te inducen, maar om gewoon value te halen van zijn zwakkere 2pair handen. Tegen een fish ga ik denk ik veel value verliezen door groot te betten, omdat hij niet nadenkt zoals jij of ik dat zou doen in zijn situatie.

zazizo
Oldschool Grinder

Hij bedoelt dat je een bluf uitlokt.

Ik heb ook nog een vraagje, hoe groot bet je met de A daar?

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Hij bedoelt dat je een bluf uitlokt.

Ik heb ook nog een vraagje, hoe groot bet je met de A daar?

Ah, nu snap ik hem inderdaad ^.^

Waarschijnlijk is dat voor Villain wel een goede move hier, maar ik weet niet of je heel snel je 2pair in een bluf gaat veranderen (deze speler in ieder geval niet). Weet niet of ik zelf vaak shove daar, omdat ik betwijfel of er genoeg spelers zijn die daar de river nog voor value betten. Zal dus echt heel erg tegenstander afhankelijk zijn.

Verder denk ik dat ik met een A ongeveer dezelfde betsize maak, misschien nog wel ietsje meer omdat ik nu niet bang hoef te zijn voor een shove en sowieso de nuts heb. Maar er zal echt niet heel veel verschil zitten in die betsizes.

DeKuip
Elite Grinder

Er zal als het goed is ook nog een nieuwsbericht over verschijnen, maar voor de zekerheid alvast:

De coaching van donderdag 2 december wordt verplaatst naar maandag 29 november! De tijd blijft hetzelfde, namelijk van 20:00-21:30.

DeKuip
Elite Grinder

In tegenstelling tot eerdere berichten van mij (voornamelijk in de vorige coaching), gaat de coaching van vanavond gewoon door!!

Dus vanaf 20:00 is iedereen weer welkom :)

EmmaDauwe
PokerStrategist

Check. Eindelijk nog eens een coaching volgen.

Oke mensen, ik kom ook weer eens langs, dus van coachen zal weer weinig komen. Iedereen die zin heeft om Kuip te laten stationen moet langskomen. :D

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Oke mensen, ik kom ook weer eens langs, dus van coachen zal weer weinig komen. Iedereen die zin heeft om Kuip te laten stationen moet langskomen. :D

Pas op hoor, anders krijg je een "stadionverbod" :evil: