Ga naar het forum
Foutje in het artik...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Foutje in het artikel SSS: Odds en Outs?

15 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,147 Weergaven

Hallo allemaal. Ben net begonnen hier op pokerstrategy en ik was wat artikelen aan het doorlezen. Tijdens het lezen kwam ik het volgende tegen in het artikel over SSS: Odds en Outs.

Vraag 8:
De pot is $2. Op de turn bet een tegenstander $1. Je hebt nog $1 over en je zou dus allin moeten gaan om in de hand te blijven. Je hebt een flushdraw. Is het in deze situatie winstgevend om te callen?

Het antwoord op deze vraag is: a) ja

Als ik dit even nareken dan kom ik op het volgende uit:
Flushdraw is 4:1 dus je verliest 4x 1 dollar en je wint 1x 3 dollar. Dit lijkt
mij niet erg winstgevend?

en

Vraag 9:
De pot is $2. Op de flop bet een tegenstander $1. Je hebt nog $1 en je zou dus allin moeten gaan om in de hand te blijven. Je hebt een open ended straightdraw. Is het in deze situatie winstgevend om te callen?

Het antwoord op deze vraag is: b) nee

Als ik deze even nareken dan kom ik op: je heb hier 2:1 voor een OESD, omdat er nog 2 kaarten komen. Je zal hier dus 2x 1 dollar verliezen en 1x 3 dollar winnen.

Maak ik nu ergens een rekenfout, of staat het verkeerd in het artikel?Hieronder btw een link naar het artikel.

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/993/7/

14 reacties
EliasVeritas
Oldschool Grinder

Volgens mij heb je hier een heel goed punt...

elrio
PokerStrategist

Ik ben dus fout :D

DeKuip
Elite Grinder

Je kan ook beter dit artikel lezen voor odds en outs. Dit is voor BSS, maar hier staat wel echt alles in!!

Daarnaast klopt het wat je zegt, 't artikel gaat op die twee plekken de fout in, scherp opgemerkt! :)

Sharkking89
PokerStrategist

Vraag 8:
Pot 3$
Reststack 1$
Pot odds 3:1

Flushdraw = 9 outs * 2 + 1% = 19% kans om te winnen
Wat gelijk staat aan 4:1

Je krijgt 3:1, dus je callt hier verliesgevend.

Vraag 20:
Pot 3$
Reststack 1$
Pot odds 3:1

OESD = 8 outs * 4(komen nog 2 kaarten) + 1% = 33% kans om te winnen
wat gelijk staat aan 2:1

Je krijgt 3:1, dus je callt hier winstgevend.

Goed opgemerkt!

elrio
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door elrio
Ik ben dus fout :D

Wat ben ik toch een n00b :D

Hey Boelah,

Allereerst welkom op het forum natuurlijk!

We proberen al onze strategie artikelen foutloos aan te bieden. Helaas slipt er af en toe wel eens een foutje doorheen. Dit lijkt er ook een te zijn en wordt daarom nu nagekeken en aangepast.

Mocht je weer tegen zoiets aanlopen, dan kun je altijd via het feedback formulier aan de rechterkant van het artikel fouten doorgeven. Hopelijk heb je het echter niet nodig. ;)

Groeten,
Leo

elrio
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Leo258
Hey Boelah,

Allereerst welkom op het forum natuurlijk!

We proberen al onze strategie artikelen foutloos aan te bieden. Helaas slipt er af en toe wel eens een foutje doorheen. Dit lijkt er ook een te zijn en wordt daarom nu nagekeken en aangepast.

Mocht je weer tegen zoiets aanlopen, dan kun je altijd via het feedback formulier aan de rechterkant van het artikel fouten doorgeven. Hopelijk heb je het echter niet nodig. ;)

Groeten,
Leo

Nice picture leo :D

RobbieV
Oldschool Grinder

Hartstikke bedankt dat je dit opmerkt. Dit waarderen we heel erg en helpt enorm bij het verbeteren van ons materiaal.

QuidProQuo
PokerStrategist

Een hoofdadmin van een website die les geeft aan beginnende spelers moet dat toch weten Robbie. FOEI! Terug naar Harrington voor jou!

RobbieV
Oldschool Grinder

Ook ik maak welles foutjes en ik geef de schuld aan mijn co admin die denkt dat iedereen net zo goed tegen wodka kan als hij :P

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
Ook ik maak welles foutjes en ik geef de schuld aan mijn co admin die denkt dat iedereen net zo goed tegen wodka kan als hij :P

Smoesjes smoesjes...
Geef nou maar toe, je kan eigenlijk helemaal niet pokeren :D

RobbieV
Oldschool Grinder

dat ontken ik ook helemaal niet:D

QuidProQuo
PokerStrategist

Hey dit is flauw. RobbieV's post en mijn post zijn verwijderd. Was het zo erg dat je maar meteen Communistische praktijken moet gaan ondernemen? Zucht :P

RobbieV
Oldschool Grinder

lol nee, maar ik heb op de pabo gezeten en daar zeiden ze me dat je nooit wat niet goed is moet opschrijven omdat ze het dan herhalen :D