Ga naar het forum
Suggestie nieuw sta...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Suggestie nieuw statusysteem

23 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
2,943 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Misschien een idee wat al eens vaker is voorgesteld: een systeem waarin je met een bepaald aantal punten altijd je status behoud. Zoals je nu met een bepaald aantal punten voor altjd blackmember bent en blijft.

Ik ben geen grote grinder en het is dus op het niveau waar ik speel (en ook als ik limieten omhoog ga) onmogelijk om Gold te worden. Speel maar 4 SnG's op een dag vandaar.

22 reacties
Qastorimon
PokerStrategist

Ben het helemaal met je eens, ik zit dan ook in exact dezelfde situatie. Maar ik denk niet dat het gaat veranderen. PS wil nu éénmaal zijn statussysteem gebruiken als motivatie om continu zoveel mogelijk te spelen.
Maar er zit iets oneerlijks in het feit dat iemand die in 1 maand 800 punten haalt meer content tot zijn beschikking krijgt dan iemand die in 2 jaar 6000 punten haalt.
Daarom interresseert het mij momenteel ook niet zoveel dat ik nu helemaal niet meer getracked speel.

Sta volledig achter dit voorstel! =)

ik zeg 1 ding: business model

Qastorimon
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door anunaki
ik zeg 1 ding: business model

Da's een breed begrip. Het gaat hier om de value proposition. En die is voor spelers zoals TS en mij niet bijster interressant (meer).

ik doel op de sectie op deze site waarin het businessmodel wordt uitgelegd

men heeft er belang bij dat je tracked blijft spelen

pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Maar waar hebben ze dan meer belang bij?

Iemand die één maand 800 SP scoort om zo Goud te worden en vervolgens daardoor bust of iemand die jaren speelt (wil niet zeggen dat ik doe) en daarmee 10000 SP haalt?

Mij lijkt het 2e of niet _confused:

Mstlc
Oldschool Grinder

Mjah... ze zouden wel een systeem kunnen ontwikkelen dat je permanent silver/gold ofzo blijft eens je een bepaald aantal punten haalt maar zoals reeds gezegd is dit voor hen niet zo'n goed idee omdat mensen dan zonder problemen untraced kunnen spelen.

Hoewel ik niet denk dat het veel uitmaakt als ze mensen permanent silver status geven met 5k lifetime strategy points ofzo.

Qastorimon
PokerStrategist

Er wordt in de bedrifsmodelsectie met geen woord gesproken over de keuze voor een statussysteem waarbij je iedere maand weer opnieuw moet beginnen. Sterker, het lijkt er eerder op dat er argumenten worden aangedragen voor een statussysteem met een wat meer permanente structuur:

Samenvattend:
Hoe beter ons aanbod, hoe meer je leert en dus ook hoe beter je speelt.
Hoe beter je speelt, hoe hoe groter jouw winst.
Hoe groter je winst, hoe langer je blijft pokeren.
Hoe langer je blijft pokeren, hoe meer rake je genereert.
Hoe meer rake, hoe groter ons deel is.

Maar ik denk niet dat PS de structuur gaat veranderen voordat de grote groei er een beetje uit is. Die is immers prima om nieuwe spelers binnen te halen en ze gelijk flink aan het pokeren te zetten.

als je permanent gold bent, kun je dus alle video's en coachings checken die voor gold zijn bedoeld

ook als je niet tracked speelt

ik zie niet in hoe dit met het model te verenigen is

Qastorimon
PokerStrategist

Het huidige model zorgt er ook voor dat ik niet meer zonodig tracked hoef te spelen. En het hoeft natuurlijk niet gelijk het andere uiterste te worden met echt permanente statussen. Er zijn best tussenvormen te bedenken die wat beter aansluiten bij mensen die al lange tijd regelmatig spelen, maar per maand nooit genoeg om een hogere status te halen.

pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dit kun je als balckmember bent ook dus hoeft je ook niet meer tracked te spelen.

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Dit kun je als balckmember bent ook dus hoeft je ook niet meer tracked te spelen.

Jah maar in alle eerlijkheid... 500.000 strategy points is iets waar de meeste van ons enkel van kunnen dromen :). En als je effectief die 500k punten gehaald hebt dan heb je al zoveel geld bezorgd aan PS dat het absoluut geen probleem meer vormt als je ergens anders gaat spelen denk ik.

kjells
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Jah maar in alle eerlijkheid... 500.000 strategy points is iets waar de meeste van ons enkel van kunnen dromen :). En als je effectief die 500k punten gehaald hebt dan heb je al zoveel geld bezorgd aan PS dat het absoluut geen probleem meer vormt als je ergens anders gaat spelen denk ik.

in mijn ogen zijn de blackmembers net de members die het geld in het laadje brengen. Die wil je dus juist wel tracked laten spelen. En juist daar geeft men een permanente status.

Ik sluit me ook aan bij de rest dat een iets permanentere status niet slecht zou zijn.
Heb je een bepaalde hoeveelheid SP bij elkaar gespeeld op welke tijdslimiet dan ook, dan heb je in mijn ogen recht op een bijhorende status.
Maar ik denk ook niet dat het verstandig is om nieuwkomers een eeuwigheid te laten spelen vooraleer ze permanent zilver hebben.
Daarom lijkt een tussenvorm mij het beste, behoud het huidige systeem zodat je door veel te spelen op een maand een hogere status kan behalen. En wanneer je een maand weinig speelt val je terug op je 'permanente status' de status waarvoor je op lange termijn genoeg SP hebt behaald. Deze limieten kunnen uiteraard best hoog liggen, zodat niet iedereen zomaar permanent zilver of goud wordt.

Ik denk dat er op deze manier een grotere 'drive' zal zijn bij de meeste spelers om toch tracked te blijven spelen. Want om eerlijk te zijn, bij mij is die drive er momenteel niet echt meer, omdat statussen toch zo vluchtig zijn.

Sutra1981
PokerStrategist

je kan ook het huidige systeem laten, maar de overall points laten meetellen. bvb als je x aantal lifetime punten haalt ga je gedurende beperkte tijd toch een status hoger dan je hoogst behaalde status....

Rogier
Oldschool Grinder

voor blacks heb je dus nu die topxxx promos ;).

maargoed, met dat permanente statusidee: wat heb je ongeveer als gedachten voor aantal punten om "permanent" silver te zijn?

10x de topamount om nu silver voor n maand te zijn?

(niet dat ik denk dat er iets gaat veranderen, is not in the interest van PS. artikelen/videos worden ook geupdate per status ;) dus is t zeker wel in je eigen belang om puntjes te halen )

en no way dat iemand die 4 sngs per dag speelt geen silver haalt imo

weet je wat het is, ik zit hier zelf sinds sinds november 2007 en ik ben structureel silver (1 x goud geweest), terwijl ik echt niet zoveel speel

Dit jaar speel ik alleen nog maar SnG's, dus dan gaat het sowieso al langzamer.

Maar als je brons bent, speel je echt heel erg weinig tracked waarschijnlijk

kjells
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Rogier
voor blacks heb je dus nu die topxxx promos ;).

maargoed, met dat permanente statusidee: wat heb je ongeveer als gedachten voor aantal punten om "permanent" silver te zijn?

10x de topamount om nu silver voor n maand te zijn?

(niet dat ik denk dat er iets gaat veranderen, is not in the interest van PS. artikelen/videos worden ook geupdate per status ;) dus is t zeker wel in je eigen belang om puntjes te halen )

ja 10 of 20x het benodigde om zilver te zijn op maandbasis bvb. Het kan ook hoger liggen, dat is iets dat PS zelf moet uitmaken moesten ze hier gehoor aan geven.(wat wss niet het geval zal zijn)

Oorspronkelijk gepost door Rogier

dan moet je die SnG wel op een tracked account spelen, maar dan nog... ik speel nu sng's ($5,50) op FTP(tracked) maar zet geen zoden aan de dijk qua SP....

Sutra1981
PokerStrategist

anders moeten we met een paar bronzers in shiften werken? Als we samen een nieuw account openen moeten we toch goud halen...Ik doe de late...