Ga naar het forum
1 tegenstander zond...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 1 tegenstander zonder initiatief OOP

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
663 Weergaven
Yoghurt1973

Je tegenstander heeft voor de flop geraised
Jij bent uit positie
Te zwakke handen zullen we gewoon check/fold gaan spelen. Met made hands en draws checken we eerst, omdat we mogen verwachten dat de tegenstander bet, aangezien hij de preflop agressor is. Je kunt dan vervolgens zijn bet raisen. Dit noemen we check/raise.

In de meeste gevallen zullen we hierna de turn (continuation)betten. Wel zullen we moeten inschatten hoe groot de kans is dat de tegenstander iets op het board hit. We zetten hierbij de tegenstander op een range van mogelijke handen en vergelijken deze met onze eigen hand en de gemeenschappelijke kaarten (de board).

Vraag: Hoe speel je hier mindere handen zoals middelpaar en bottompair?

3 reacties

Ik raad je aan ergens tracked te spelen. Dit staat heel goed uitgelegd in de silver artikels (en je hoeft maar 10 dagen 1 SP te halen om silver te zijn met de 10 extra SP die je krijgt per dag.

Het is nu een beetje te laat op de avond om je vraag te beantwoorden, ik zal er wss morgen nog eens naar kijken, als niemand me voor is.

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973

Ik heb dat zilver artikel wel, maar er wordt niet veel ingegaan op spel tegen één tegenstander.

Nu zou ik zeggen met middelpair kan je ook wel check/raisen als je een raise callt van een tegenstander die opent uit late positie en je moet daar voorzichtiger mee zijn als iemand uit vroege positie opent en je callt in de bigblind. (call down)

Raise je nu zelf eerst en de tegenstander 3 bet. Wat dan als je middelpair hit. Callen bij een ongevaarlijk board en raise op een drawy board?

Creoboter

Dit is helemaal afhankelijk van de range van je tegenstander en het board. Er zijn geen m.i. geen vaste regels wanneer je middel paar hebt wat precies te doen. Je zal in moeten schatten of je voor of achter staat en aan de hand daarvan je beslissing maken hoe verder te gaan.