De laatste tijd joinen 5BB fish regelmatig mijn tafel, en ik heb het gevoel dat ik niet optimaal tegen ze speel. Ik speel zeker wel winnend tegen ze omdat ze echt heel slecht zijn, maar toch moet ik er beter tegen kunnen spelen.
Algemene kenmerken:
- Ze joinen de tafel met 5BB, en leaven meestal wanneer ze een paar BB up zijn, vooral wanneer ze een grote pot winnen.
- Ze zijn onvoorspelbaar, kunnen J2o 3-betten, en AA callen bijvoorbeeld.
- Gaan vaak broke met any pair, draws meestal passief om dan te c/ren als ze hitten zodat je eigenlijk niet kunt folden.
- Ze spelen heel vaak tricky, met sterke handen c/c c/r enzo. Door hun stacksizes en random dingen ben je dan eigenlijk verplicht te callen en verlies je vaak de eerste grote pot en zijn ze weg.
- Handreaden kunnen ze niet, ze weten wat hun hand is, wat er op het board ligt en wat ze hebben. Dus een 76 of T6 op 89TTJ is de nuts.
Dit is eigenlijk alles waar ik nu op kan komen...
Ik was er dus net over aan het nadenken over hoe ik beter tegen ze zou kunnen spelen. Het beste wat in me opkwam was een stuk tighter preflop spelen, omdat ze licht afstacken postflop wil ik de beste hand hebben wanneer het geld er in gaat, dat gaat moeilijker als ik 90% open en 90% defend. Daarom denk ik dat misschien een range als 22+,A2s+,K2s+,Q2s+,J2s+,T2s+,94s+,84s+,74s+,64s+,53s+,43s,A2o+,K2o+,Q4o+,J6o+,T7o+,97o+,86o+,76o (65%) beter is. Wanneer je in een pot zit zul je vaker de beste hand hebben dan je tegenstander die wel 90% speelt. Wanneer je een pair hit heb je veel meer de beste kicker en zijn je implied odds dus veel groter wanneer je minder speelt. Nog minder kan misschien wel als tegenstanders echt "tough" spelen postflop (veel donken, check/raisen enzo) waardoor de variance hoger wordt.
Ook postflop zal ik anders moeten spelen denk ik. Draws hebben minder waarde omdat de implied odds nooit zo groot zijn (2SB postflop en 1 voor cbet laat nog maar 3.5BB over). Daarom denk ik dat het beter is om draws passief te spelen tot je hit, en dan alles erin gooien dan dat je agressief speelt en met je flushdraw tegen bottom pair aanzit en maar 35% equity hebt ofzo. Aan de andere kant zal ik middle pair enzo heel zwaar moeten overplayen omdat je zo vaak voor ligt.
Als jullie nog meer ideeën hebben, of commentaar hebben op wat ik hier gezegd heb zou ik het leuk vinden als je hierop reageert
Het maakt niet uit wat je speelt of op welke limiet, elke input is goed ook al klopt er niks van