Heeft iemand de beginnersserie voor FL van Benido al gekeken?
Wat denken jullie van deze video's? Wat heb je er uit opgepikt en wat zijn de sterke punten en mindere punten van deze vids?
Ik ga ze maandag kijken naw.
Ciao
Heeft iemand de beginnersserie voor FL van Benido al gekeken?
Wat denken jullie van deze video's? Wat heb je er uit opgepikt en wat zijn de sterke punten en mindere punten van deze vids?
Ik ga ze maandag kijken naw.
Ciao
Heb gisteravond het eerste deel bekeken, maar niet zoveel geleerd. Is echt de basis. Dit is wat ik er van genoteerd heb, als korte samenvatting:
Part 1: Basic preflop play
Preflop bepaal je al een belangrijk deel van de hand. Met name positie en initiatief. Hoe vroeger je positie, des te sterker moet je hand zijn. Dit heeft twee belangrijke redenen: 1) De kans dat er iemand met een betere hand achter je zit is groter dan in latere posities, en 2) Je zit vaker uit positie postflop.
Microlimits: het spel is erg passief, dus als iemand actie geeft wil dat vaak zeggen dat ze echt wat hebben.
Als er na jou geraised wordt speel je verder met ALLE handen waarmee je al actie hebt ondernomen (callen of raisen/cappen, afh. van de hand). Als je besluit mee te limpen kun je niet meer folden op 1 raise achter je. Bij meerdere raises achter je is het een ander verhaal.
Nooit openlimpen! Altijd raisen of folden.
Nooit coldcallen na een raise! Altijd raisen of folden (uitzondering: Blinddefense)
Hmm, je zou meelimpen vanuit de SB kunnen zien als passief je blind verdedigen? Je geeft hem iig niet zomaar weg. Maar inderdaad, met name Big Blind Defense.
Inmiddels 4/5 video's samengevat (en daarbij gebruik gemaakt van de Duitse video's, aangezien de Engelse serie nog niet verder is dan deel 2). Het laatste deel moet in het Duits nog komen, en zodra die er is zal ik ook die samenvatten ![]()
Je vindt de samenvattingen op deze pagina.
Have fun!