Ga naar het forum
Calling/Raising wit...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Calling/Raising with raises and callers in front of you

13 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,310 Weergaven
Yoghurt1973
PokerStrategist

Duke,

Laatste vraag denk ik, m.b.t. de pre flop lijstjes.

Het betreft:
Calling/Raising with raises and callers in front of you.

Het gaat tegen het gevoel in en ook andere lijstjes om hier in bepaalde gevallen te raisen. Als het nu om 1 raise ging dan kon ik helmaal leven met dit tabelletje.

Stel: We hebben in het exstreemste geval TT of AQ op MP1.
UTG limpt, UTG+1 raist, UTG+2 reraist, nu zegt die chart dus raisen, aangezien je voor deze tabel de raisers niet meetelt (beter negeert).

12 reacties
DukeFreedom
BlackMember

Die chart geldt alleen bij 1 raiser en niet meerdere raises (de kop klopt dus niet). Bij een preflop 3-bet moet je alleen de premium hands spelen (QQ+, AK) en die moet je dan cappen.

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973
PokerStrategist

Precies. Thx.

Positie maakt bij deze chart dus niet uit (dus je hoeft geen rekening te houden met de first-in chart), right?

DukeFreedom
BlackMember

Ja positie maakt bij die chart niet uit.

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973
PokerStrategist

Oké.

Er moet dus 1 raiser zijn + 1/2/3+ callers, neem ik nu aan.

O ja, en ik moet de deze chart dus niet gebruiken voor als ik in de big blind zit, want daarvoor heb ik een aparte chart? Anders zit ik weer met die TT.

Oorspronkelijk gepost door Yoghurt1973
Oké.

Er moet dus 1 raiser zijn + 1/2/3+ callers, neem ik nu aan.

Yup ;)

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973
PokerStrategist

of small blind?

Utg raist, utg+1 callt en wij raisen met TT vanuit de small blind?

of idem en dan callen met T9s?

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973
PokerStrategist

Ik vind het al een stuk minder lastig om met meerdere callers en 1 raiser met de opgegeven handen te callen, maar ik voel me een beetje ongemakkelijk met 1 raiser en 1 caller OOP, met de eerder genoemde handen.

Btw. 1 kolom van dat tabelletje KQs en QJs zou niet onder suited moeten staan maar onder suited connectors (kleinigheidje).

DukeFreedom
BlackMember

of small blind?

Utg raist, utg+1 callt en wij raisen met TT vanuit de small blind?

of idem en dan callen met T9s?

Ja.

De reden waarom je T9s en dergelijke handen moet callen is dat ze goede implied odds hebben postflop en relatief makkelijk te spelen zijn. Ze hebben de potentie om grote potten mee te winnen, terwijl je vaak op de flop al kan folden als je niks hit.

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973
PokerStrategist

Tja, niet helemaal zo simpel vrees ik.

Toppair hard spelen en bij weerstand check/callen? Middel pair, folden,? Met backdoors, raisen?

TT in de SB dus gaan 3-betten vind ik wederom niet lekker.

Ik neig die toch te schrappen. Ach dat zijn dan maar 1 of 2 handjes, dus dat is niet echt een big deal.

Overtuig me :)

DukeFreedom
BlackMember

Tja, niet helemaal zo simpel vrees ik.

Toppair hard spelen en bij weerstand check/callen? Middel pair, folden,? Met backdoors, raisen?

Postflop hangt zoals altijd heel erg van het aantal tegenstanders af, hoe het board er exact ziet en de exacte acties die de andere spelers nemen. Ik kan daar niet zomaar een standaard advies voor geven helaas. Post gewoon handen als je achteraf niet zeker bent! :)

TT in de SB dus gaan 3-betten vind ik wederom niet lekker.

Ik neig die toch te schrappen. Ach dat zijn dan maar 1 of 2 handjes, dus dat is niet echt een big deal.

JIJ speelt he, niet ik. Als je veel moeite hebt met bepaalde situaties, kan je ze beter omzeilen, dus dan moet je TT op de SB gewoon callen. De preflop charts proberen ervoor te zorgen dat je preflop acties op zich al +EV zijn (bewezen op basis van onderzoek van vele handen), maar daarbij wordt er wel van uit gegaan dat je postflop spel in ieder geval redelijk goed is.

Overtuig me :)

Ik kan overigens ook nog opmerken dat het specifieke (wel extreme scenario) dat je noemt eerder suggereert dat je zou moeten callen trouwens.

Utg raises, utg+1 calls, 6 folds, Hero ???

Volgens de bronze charts mag je namelijk pas met JJ+, AK een UTG of UTG+1 open raise 3-betten. Nou is dit met een caller wel iets anders natuurlijk, maar toch lijkt het niet erg consistent om dan te 3-betten.

Maar om de charts (enigszins?) beknopt te houden, hebben ze ook niet met alle situaties rekening gehouden en als je in deze situatie dus gewoon called lijkt me daar ook helemaal niks mis mee.

Het 3-betten doe je vooral om de blinds, of als je in de SB zit, de BB er nog uit te jagen. Met zoveel mensen in de hand kunnen die anders gemakkelijk heel veel handen winstgeven callen, waardoor jouw hand ook weer waarde verliest.

Als bijvoorbeeld MP2 openraised en CO called, dan zou ik toch aanraden om wel te 3-betten dus.

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973
PokerStrategist

Overtuigd!
Ik ga gewoon lekker proberen om die charts aan te houden. Het was ook wel het meest slechte senario, maar ja daar moet je ook vanuit gaan.

Naast het uit de pot jagen van de big blind kan je ook een caller uit de pot jagen (als het call, raise, raise (sb) was) en ben je gewoon HU en dat is prima natuurlijk.

Bedankt voor de tijd die je genomen hebt voor je uitgebreide uitleg.

DukeFreedom
BlackMember

Naast het uit de pot jagen van de big blind kan je ook een caller uit de pot jagen (als het call, raise, raise (sb) was) en ben je gewoon HU en dat is prima natuurlijk.

Inderdaad, als de caller voor de raiser zit doe je het ook om die reden.