Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] FL winrate?

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,144 Bekeken
PieterT4

Ik speel nu een tijdje FL en kom erachter dat de winrates hier echt wel anders zijn dan bij NL.

Voornaamste vraag; is het wel zinvol om FL te spelen? Ik heb een zitten kijken en over 12,5k handen heb ik 3,2BB aan rake betaald.

Break even spelen is dus al een hele kunst volgens mij! Of zit ik er volledig naast en is dit wel beatable met een redelijke winrate van meer dan bijvoorbeeld 1 BB/100?

4 replies
DukeFreedom

Breakeven spelen voor *rakeback is voor mij helaas ook al een hele kunst, al komt dat ook door te veel tafels spelen in mijn geval (en weliswaar iets hogere limieten).

*rakeback in de breedste zin van het woord: dus punten die je verdient door te spelen die je voor cash kunt omwisselen en promo's zijn ook rakeback

Rake op de micro limieten is inderdaad erg hoog. Tot $0.50/$1.00 vaak wel iets van 4 BB/100 (en soms nog (veel) hoger op nog wat lagere limieten). Desondanks zijn deze limieten over het algemeen wel te verslaan. Zo lang je 2 duidelijke vissen aan tafel heb, is een winrate voor rakeback van 1 BB/100 wel haalbaar.

Desondanks is rakeback een niet te onderschatten factor bij FL (verschilt ook een beetje per site, sommige sites betaal je meer rake, krijg je ook meer rakeback, andere sites betaal je minder rake maar krijg je ook veel minder rakeback). Het beste kan je dus naar je resultaat na rakeback kijken.

Tot $2.00/$4.00 betaal je vaak nog boven de 3 BB/100. Daar boven neemt het wel steeds verder af.

Zelf heb ik over een grote database op $1/2 een winrate van -0.15 BB / 100 en op $2/4 een winrate van -0.5 BB /100. Na rakeback zijn dit voor mij resp. iets van +1.5 BB / 100 en +0.9 BB / 100.

Onderschat tafel selectie in ieder geval niet in FL. Ga niet aan een tafel zitten met alleen TAGs!

Moderator
pcbeem

Heb mijn eigen graph incl bonussen eens uit HEM gehaald. Winst uit puur spelen valt in verhouding wat tegen met maar $80 echter tel hier zo een $160 aan bonussen op Stars bij op en dan wordt het wel een leuk bedrag ;). Mijn HEM geeft aan dat ik 1BB per 100 win dus ook niet al te hoog, maar bonussen maken winst zoals eerder gezegd leuk. Volume draaien is bij FL erg belangrijk zeker om deze bonussen binnen te halen. Voor zover ik weet leven veel van de top FL spelers van volume en rakeback, maar op de limiet waar jij speelt is het ook zeker mogelijk om winst te halen.

Jij speelt toch op William Hill, hoe is het aanbod aan bonussen daaro?

PieterT4

Ik speel nu op FT, veel meer actie daar op FL tafels. Jammer genoeg niet tracked dus vandaar mijn status hier :(

Moderator
pcbeem

Even ander vraagje heb je toevallig Skype? Zo ja voeg me dan ff toe denk dat wij wel wat van elkaar kunnen leren ;).