Na gedeeltelijke overstap van NH naar FL - puur omdat ik het lekker vind afwisselen, merk ik gelijk dat de sessie swings veel groter zijn. Bij hoeveel BB down stoppen jullie? Ik merk dat ik vaak (SH) een 20BB op en neer ga, en stopte de laatste paar keer als ik tegen de 40BB verloor. Limit frustreert mij af en toe meer dan NLH als ik 40 BI verlies omdat het dan vaak weer ge 2-outerd is dan bij NLH, waar het mij weinig doet als ik 2 BI's verlies... Geef ik hier al antwoord op mijn eigen vraag, of hanteren jullie hier een vuistregel voor?
Ik kijk tijdens spelen niet naar mijn BR. Je moet het niet op die ene sessie bekijken en tijdens het spelen niet kijken helpt me daar veel in. Speel gewoon standaard sessies van 2 uur en zie aan einde wel wat resultaat is. Maar wat bedoel je met BB -> big bets of big blinds. Big bet zijn de bedragen die je op turn / river minimaal moeten betalen. Een BB is daar echter te helft van (wat je betaald als je in de BB zit).
Qua tellen en BRM gebruik je de big bets, ergste geval hierbij voor mij was 85 bb down (grote uitschieter) echter heb meerdere sessies met zelfde uitschieters in de plus.
Maar is het als "beginner" wel verstandig om al met SH te beginnen? Dit is vaak lastigere keuzes maken vooral postflop.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken is FL winsten goede handen maximaliseren en als je achter ligt je verlies zo klein mogelijk houden. Zolang je dat in je achterhoofd houdt kom je een heel eind. Kan je dus niet echt een richtlijn geven, denk dat dit wat persoonlijks is en ook met ervaring te maken heeft.
Bedoelde inderdaad bij limit BB als in Big Bets. Sorry voor de verwarring, aangezien ik ook NLH besprak in mijn threat. Thx voor je reply