Ga naar het forum
OOP met draw tegen ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] OOP met draw tegen 1 tegenstander

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
831 Weergaven
Yoghurt1973

Situatie: Voor de flop heeft niemand geraised en je bent uit positie tegen één tegenstander. (FR)

Volgens de strategie moet je met een sterke draw een raise van je tegenstander OOP reraisen, maar wat nu als de tegenstander capped op de flop, wat overduidelijk een teken van sterkte is. Hoe ga je dan de turn spelen? De strategie zegt namelijk, met een draw uitbetten.

Als villain namelijk capped op de flop is het dan nog verstandig om je draw uit te betten op de turn (er van uitgaande dat er geen draws aankomen op de turn), want wegleggen doet ie niet en je riskeert eigenlijk alleen maar een extra bigbet als hij een sterke hand reraised.

Aan de andere kant zal hij een met toppair een donkbet slechts alleen maar callen een monster niet vaak hebben en in sommige vallen wel op een draw zitten en dan ook slechts callen, waarbij je met een 3rd barrel als je gemist hebt de pot nog kan oppakken.

Vind het lastig om te bepalen wat nu optimaal is.
Als je uitbet op de turn en villain heeft toppair dan callt villain de turn en river en kost het 2bb
Heeft ie een monster en je maakt je draw niet dan kost het 2bb.
Bet je niet maar speel je c/c dan kost het 1 bb als je je draw niet maakt.
Je maakt je draw ongeveer 1 op de 4 keer. (straight en flushdraws samen).

Ik neig toch om op de turn uit te betten, want we hebben zelf ook sterkte getoond op de flop en als we nu de draw heavy board de turn gaan checken dan is het voor villain wel heel duidelijk dat we op een draw zitten en als ie zelf ook op een draw zit dan kan hij optimaal spelen en door een bet op de river wanneer er geen draw aankomt de pot van ons afpakken.

Zijn mijn gedachten correct of niet?

5 reacties
Creoboter

Ik zou de turn dan niet uitbetten omdat het dan idd waarschijnlijk is dat villain een made hand of een sterke draw heeft. In beide gevallen zal hij dus niet opgeven op een bet op de turn. Het betten van een draw op de turn doe je alleen maar als je voldoende fold equity hebt. Die heb je hier niet vanwege de sterkte die villain laat zien op de flop.

Voor villain kan het natuurlijk ook overkomen dat jij met een low pair zit en verder voor een call down gaat of van plan bent c/r te spelen op de turn. Dus zo overduidelijk is het niet dat je met een draw zit als je c/c turn speelt.

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973

Ja ik ben het met je eens dat je zo ook een paar kan spelen en dan ga je bij een goede turn kaart voor de call down gaan en dat villain dit ook zo ziet.

Maar zal villain nu op de turn als we naar hem toe checken niet alleen voor value gaan betten en bij een draw soms behind checken?

Als hij ook met een draw zit dan zal die vaak wel beter zijn als jij capped op de flop, dus dan moeten wij een stab maken als de draw niet aankomt op de river lijkt me wanneer villain behind heeft gecheckt op de turn.

Nu ik er vandaag nog een keer tegen aankijk denk ik inderdaad dat het beter is om naar de capper toe te checken op de turn.

Bedankt voor je reactie.

Iemand anders nog die er anders over denkt en veel speelervaring heeft?

Creoboter

Oorspronkelijk gepost door Yoghurt1973
Iemand anders nog die er anders over denkt en veel speelervaring heeft?

DukeFreedom wacht tegenwoordig een dag of 2 om iedereen zijn visie te laten spuien en komt dan met het verlossende woord ;)

DukeFreedom

Om te beginnen is het niet echt mogelijk om standaardlines helemaal in algemene termen vast te leggen. In de praktijk komt het regelmatig voor dat het toch verstandig is om af te wijken vanwege de specifieke boardstructuur danwel vanwege de eigenaardigheden van je tegenstander.

In het algemeen is het wel zelden verstandig om de turn met alleen een draw tegen een cap van de tegenstander op de flop te gaan donken. Ondanks het feit dat TAG/LAGs vrij regelmatig cap flop IP voor freecard spelen (soms zelfs zo ongebalanceerd dat cap flop IP altijd een draw is), is die freecard ook niet zo erg, want je zit zelf tenslotte ook op een draw. Daarnaast duidt cap flop toch op een sterke hand (draw danwel made hand). Om de ander dan van de hand af te helpen moet je dus sowieso turn + river betten en dat maakt het veel te duur meestal.

PS: Ik ben de komende 1.5 maand op vakantie. Weet niet in hoeverre ik wel/geen tijd/internet heb om hier af en toe handjes te beoordelen, maar dan weten jullie dat alvast. :)

Yoghurt1973 Topicstarter
Yoghurt1973

Bedankt Duke voor de bevestiging van de standaard lijn.
Heb een mooie vakantie!