Jij bent in positie
In deze situatie zul je moeten folden als je niets hebt. Blufs zijn hier vrijwel zinloos. Als je een mooie, speelbare, hand hebt, speel je hetzelfde als in de voorgaande situatie: je callt de flopbet met de bedoeling op de turn te raisen.
Maar let op: je tegenstander heeft al flink wat sterkte laten zien door te raisen voor de flop, waarschijnlijk wetende dat hij in latere biedrondes uit positie zal zijn. Dus onze made hands moeten een stuk sterker zijn dan die in de allereerste situatie (er was geen raise en jij was uit positie).
Met middelmatige draws en made hands kunnen we enkel callen op basis van de mogelijke odds & outs, omdat de kans dat we de tegenstander op de turn uit de hand kunnen bluffen drastisch afgenomen is. Zijn hand is eenvoudigweg te goed om vaak genoeg te folden, om zo onze bluffbets voldoende op te laten leveren.
Vraag over de voorbeeld hand. AhTh en de SB 3-bets en de flop = Tc-6c-2s
SB bets en wij callen dus om de turn te raisen. Turn=Jc...SB bets en wij raisen, kan ik goed inkomen en ik vind dit een erg mooie lijn.
Dus in weze raisen we elke turn zolang er geen Q of K komt op de turn.
Mijn vraag is: als we de tegenstander op deze range zetten. (99+ en AQ+) moeten we dan nog spelen voor call down als er een Q or K op de turn aankomt?
Als mijn range niet goed is hoor ik dat ook graag.