Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $0,10/$0,20 AJo, donkbet op river

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
301 Weergaven
P1v0BE
PokerStrategist

Villain speelt passief, ik word mooi afbetaald met mijn top pair, redelijke kicker. Maar welke handen callen mij hij down? Op het eerste zicht zou ik denken Ax handen en 2nd pair handen zie je ook nog vaak passief downcallen. De river maakt trips voor de 2nd pair hand en passieve villain donkt plots. Pcbeem zei me al dat ik teveel geïnvesteerd had om nog te folden. Villain was een passieve fish, maar als hij agressief was had ie wel iets. Ik denk dat ik hier toch te vaak beat ben door een Tx hand ...

Stats villain over 120 handen:
50/12/1
WTSD: 32%

$0.10/$0.20 Limit Holdem
FullTiltPoker
9 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG AlCatraZka ($2.40)
UTG+1 untergwichter ($3.45)
MP1 pcbeem ($3.54)
MP2 Uromastix69 ($4.43)
MP3 Hero ($3.40)
CO Blackmore752 ($6.18)
BTN kgal79 ($11.30)
SB maricicz ($1.25)
BB hammer1271 ($1.77)

Pre-Flop: (1.5 SB, 9 players) Hero is MP3 J♥ A♣
4 folds, Hero raises, 3 folds, hammer1271 calls

Flop: 3♣ 10:spade: A♥ (4.5 SB, 2 players)
hammer1271 checks, Hero bets, hammer1271 calls

Turn: 7♣ (3.2 BB, 2 players)
hammer1271 checks, Hero bets, hammer1271 calls

River: 10:diamond: (5.2 BB, 2 players)
hammer1271 bets, Hero folds

4 reacties
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik had het op Skype ook al gezegd het lijkt me dat je gewoon te veel geinvesteerd hebt om nu nog te folden. Je hoeft maar 20 cent in te leggen voor een pot van $1,40 (als je meegaat althans) dus denk dat je hier AJ niet snel weg kan leggen.

Hey, tot de river is het goed, je kan niet anders dan valuebetten met top pair en een goede kicker.
Op de river kan je echter niet folden. Je krijgt 6.2:1 wat betekent dat je 16% van de keren dat je callt moet winnen. Ik denk dat hij hier (op deze limiet) wel 16% van de gevallen met een slechtere hand donkt, en hij bluft eigenlijk en probeert de T te representen. Of hij heeft een (slechtere) Ax en wil niet dat je behind checkt, zo spelen ze soms (raisen doen ze niet maar ze donken dan de river)
Over het algemeen wil je met toppair in een HU pot heel vaak naar de showdown, behalve als het bord echt slecht is.

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE
PokerStrategist

Maar is handreading niet belangrijker dan odds/outs? Als passieve fish plots wakker worden hebben ze op de limiet meestal wel iets. Met een paartje gaan ze nog passief downcallen, maar als ze plots zelf gaan uitbetten ...

Je gaat hem nooit op 1 specifieke hand kunnen zetten. Als je hier villain enkel op een T zet, en je bent daar echt 100% zeker van, dan is het uiteraard een goede fold want dan heb je hem in 0% van de gevallen beat.

Maar je bent niet 100% zeker, er zijn altijd spazzplays, pureblufs of gewoon slechtere made hands. Als je 84% zeker bent dat hij de T heeft is de call toch profitabel juist door die 16% waar je de pot wint... Handreading en odds en outs gaan samen, je kan het niet van elkaar losmaken.

Daarbij komt dat een AF van 1 niet superpassive is. In dit geval denk ik dat je nooit mag folden, ook al verlies je bijvoorbeeld 3 op 4 keer ofzo, die 1 keer dat je wint maakt het +ev, terwijl je door te folden al het eerder geïnvesteerde geld altijd kwijt bent.