Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $0,10/$0,20 Donkbet op flop

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
221 Weergaven
P1v0BE
PokerStrategist

Eerst en vooral zeggen dat dit normaal wel een FR tafel was. Ze was blijkbaar wat aan het leeglopen, waarschijnlijk had ik auto blinds posten al uit en ging ik na deze hand te tafel verlaten hebben.

Preflop raise is standaard vanaf MP3. Dan op de flop krijg je een donkbet. Hoe ga je hier het beste mee om? In onderstaand voorbeeld denk ik dat ik hier nog 1x de flop call met overcards, en gewoon omdat ik de hand niet zo vlug wou opgeven. Maar achteraf gezien had ik hier niet de odds om te callen denk ik. Als we zes outs rekenen (Jx3 en Kx3) moet je odds van 7:1 hebben, het is hier maar 5,5:1.

Dus fold je hier al onmiddelijk de flop? Of is dat iets te zwakjes gespeeld? Aan de andere kant zie ik voor villain wel een vrij grote BB defend range. Dus als hij donkt zal hij wss wel vaak een 8 of 9 hebben?

$0.10/$0.20 Limit Holdem
FullTiltPoker
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Hero ($2.40)
CO Amadey87 ($3.47)
BTN Lynx_Ruffus ($4.29)
SB bizona50 ($4.33)
BB boing113 ($3.88)

Pre-Flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is UTG J♦ K♥
Hero raises, 3 folds, boing113 calls

Flop: 8♠ 3♦ 9♣ (4.5 SB, 2 players)
boing113 bets, Hero calls

Turn: 9♥ (3.2 BB, 2 players)
boing113 bets, Hero folds

4 reacties

Als FR speler kan je best je tafel verlaten als ze SH wordt en je bent niet zeker over je SH spel.

Over de hand: het is natuurlijk niet fijn om een donk tegen je te krijgen op een flop die je compleet mist. Strikt gezien krijg je niet de odds om te callen voor je 6 outs dus zou je de flop kunnen folden als je behind ligt.

Dat wordt dan wel weer expoitable en er zijn situaties waar je voorligt (bv hij donkt een OESD of iets totaal random).

Maar ik denk dat je op deze limiet wel gewoon straightforward kan spelen :)

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik zou zelf flop callen en dan op turn hand evalueren maar is dit wel goede insteek. Ok je hebt 6 outs maar op de flop kunnen verscheidene handen komen die je een goede draw geven. Of ben ik nu te los met afcallen?

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ik zou zelf flop callen en dan op turn hand evalueren maar is dit wel goede insteek. Ok je hebt 6 outs maar op de flop kunnen verscheidene handen komen die je een goede draw geven. Of ben ik nu te los met afcallen?

De flop callen kan maar stel dat je een kaart voor een backdoor hit dan zit je nog steeds met slechte odds om ook die draw te gaan chasen. Een one gap BDSD is 0.75 outs. 6.75 outs en dan heb je nog altijd 6:1 nodig :)

DukeFreedom
BlackMember

Inclusief implieds kan de flop call precies, al is het maar marginaal winstgevend en ook variance verhogend.