Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $0,25/$0,50 FR - 66 op BU, 3bet tegen CO

14 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
724 Weergaven

Grabbed by Holdem Manager
Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
SB ($6.35)
BB ($8.30)
UTG ($10.05)
UTG+1 ($9.15)
UTG+2 ($10.20)
MP1 ($14.40)
MP2 ($11.10)
CO ($22.80) - 27/24/12.0/60 over 41 handen [VPIP/PFR/AF/WTS]
Hero ($11.30)

Dealt to Hero 6♣ 6♦

fold, fold, fold, fold, fold, CO raises to $0.50, Hero raises to $0.75, fold, fold, CO raises to $1, Hero calls $0.25

FLOP ($2.35) Q♦ A♦ T♦

CO bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.85) Q♦ A♦ T♦ 4♣

CO bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($3.85) Q♦ A♦ T♦ 4♣ 7♠

CO bets $0.50, Hero folds

Ik heb 66 op de Button en ik 3bet de openraise van een agressieve speler op de CO. Hij capt, en ik call.
De flop is een monoboard met hoge kaarten, maar ik krijg 10,4:1. Ik heb 2 Outs voor een set en een 6-High flushdraw. Hoeveel Discounted Outs mag ik hier in totaal voor rekenen? Stuk of 8? (set is niet altijd goed tegen mogelijke flushes, en mijn FD is slechts 6-high).
Op de turn krijg ik 6.7:1. Kan ik met mijn 6-high FD nog een keer callen?
Op de river heb ik nog niks gehit, dus ik fold.

13 reacties

Preflop lijkt me std.

Op de flop muck ik dit gelijk. Wat je hier investeren gaat is nooit rendabel denk ik.

Eigenlijk weet je niet OF je hier uberhaupt nog enige equity hebt ;)

Na een cap zitten er 3 sets in zijn range en een hele berg aan :diamond: die jou gaan verslaan. Het kost teveel om er achter te gaan komen of je 6 hihg flush daar goed is, maar de kans is gewoon te klein ;)

Imo zit zit enkel de K :diamond: in zijn range, wss ook wel de J :diamond:, maar dat is zeker niet het grootste deel van zijn range. Je hebt zeker genoeg outs voor een call op de flop. Als je de flop callt moet je ook de turn callen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het lijkt een vrij agressieve en loose speler zo op het eerste oog (na 40 handen).

Maar wat capt hij hier?

Als ik bijv. een 5% capping range pak van TT+, AJs+ en AQo+ ofzo, dan heb ik met mijn 6 :diamond:6 :club: nog 31,3% equity op de flop, en nog 19,5% op de turn. Lijken me dus twee +EV calls, aangezien zijn range ook veel handen bevat zonder :diamond:, want er liggen al 3 :diamond:-highcards op het board.

DukeFreedom
BlackMember

Preflop standaard.

Flop kan je dit nooit, nooit, nooit mucken!! Het feit dat je een flushdraw hebt geeft je hier al genoeg equity om de flop + turn te callen. Je moet nagaan dat hij gewoon een random hand heeft kwa kleur van de hand en daarom sowieso <50% van de tijd uberhaupt een heeft. Daar komt in dit geval bij dat hij door de A,Q,T op het board nog veel minder vaak een zal hebben, maar dat wordt gecompenseerd door het feit dat hij nu wel af en toe een set zal hebben met AA,QQ,TT.

Zelfs al zet je hem hier op de range TT+, AK dan heb je hier op de flop met een equity van 29% een easy call. Op een board 2:d3:dK:d zou je equity ook 29% zijn.

Turn is je equity tegen TT+, AK 17.5%, wat een call nog steeds goed maakt.

River moet je kunnen folden omdat je niks uit zijn range verslaat.

Ok, weer wat geleerd :D Thx!

Creoboter
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Preflop standaard.

Flop kan je dit nooit, nooit, nooit mucken!! Het feit dat je een flushdraw hebt geeft je hier al genoeg equity om de flop + turn te callen. Je moet nagaan dat hij gewoon een random hand heeft kwa kleur van de hand en daarom sowieso <50% van de tijd uberhaupt een heeft. Daar komt in dit geval bij dat hij door de A,Q,T op het board nog veel minder vaak een zal hebben, maar dat wordt gecompenseerd door het feit dat hij nu wel af en toe een set zal hebben met AA,QQ,TT.

Zelfs al zet je hem hier op de range TT+, AK dan heb je hier op de flop met een equity van 29% een easy call. Op een board 2:d3:dK:d zou je equity ook 29% zijn.

Turn is je equity tegen TT+, AK 17.5%, wat een call nog steeds goed maakt.

Ik had deze ook op de flop al in de muck gegooid omdat het er naar uit ziet dat je in ieder geval door een high card verslagen bent en ik mezelf voor een 6-high flush geen outs geef. Equity op de flop is volgens mij wel net voldoende dus ik zat er ook naast.

De call op de turn begrijp ik niet. Je zegt dat 17,5% equity voldoende is. Je hebt hier toch minimaal 4/19,5=21% nodig???

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het punt is dat je waarschijnlijk wel tegen een highcard, dus een pair, of zelfs een set zit, maar dan heb je nog je outs voor een flush. Je hebt 'slechts' een 6 high flush, maar aangezien de A, de Q en T van :diamond: al op het board liggen, blijven er weinig :diamond: s in zijn range over.

Op de turn zit er $3,35 in de pot na zijn bet, en ik moet $0,50 bijleggen. Dit is bijna 7:1, en dus hoef ik maar in ~15% goed te zitten. Als ik dus zelfs tegen TT+ en AK al 17,5% equity heb, is dat toch een +EV call? ;)

PS: Hoe kun je je voor een 6 high flush helemaal geen outs geven? ;) Je discount dus van 9 outs naar 0 outs? Lijkt me iets te pessimistisch ingeschat, vooral tegen elke hand zonder :diamond:.

Creoboter
Oldschool Grinder

@DUKE FREEDOM.

Kan je aub nog even wachten met commentaar? Ik wil graag eerst nog ff verder over de hand denken met de input die Xpload zojuist heeft gegeven maar waarschijnlijk vanavond pas weer tijd.

Creoboter
Oldschool Grinder

Toch maar ff tussendoor dan ;-)

0 outs voor de 6-high FD HU bni idd te karig. Wel altijd zo gespeelt dus many thx allen voor het dichten van deze leak. Dus neem ik aan dat jullie hem minimaal 3 outs (vind ik op zich wel weer aan de hoge kant maar er blijven idd niet veel ruiten in zijn range over) geven anders zou de call op basis van out mi niet winstgevend zijn. (Er zit op dit moment 10,5 in de pot en uitgaande dat v. doorvuurt tot de SD komen er nog 4 sB implied odds bij). Je moet dus minimaal genoeg outs hebben om 1:14,5 te krijgen en dat is bij 5 outs. Min de 2 die we hebben voor de set is het aan taal outs voor de 6d dan dus 3.

Ik denk dat ik nu zie waar ik fout ga bij mijn idee dat ik hier 4/19,5=21% equity nodig heb. Dit is als je de insteek hebt een calldown te doen naar de SD met een hand met SDvalue en weinig outs. Aangezien hier de intentie is om de hand weg te gooien op de river indien deze niet verbeterd kan dus zoals Xpload aangeeft alleen naar de benodigde equity voor de turn call gekeken worden.

Correct zo of toch nog onjuistheden?

DukeFreedom
BlackMember

Had wel gewacht hoor. :)

Ik denk zelf liever altijd in termen van equity ipv outs en deze hand is ook een goed voorbeeld waarom... Uiteindelijk zijn de twee natuurlijk wel met elkaar verweven, maar je outs inschatten op een board als dit gaat eigenlijk nergens meer over: je hebt 2, 9 of 11 outs afhankelijk van welke hand je tegenstander heeft. Uiteindelijk gaat het om het gemiddelde aantal outs tegen zijn range en dat is in feite ook wat equity min of meer aangeeft.

Een andere manier (de meest exacte en uitgebreide manier) om er naar te kijken is dat we op de flop in feite wel 11 outs hebben om naar de turn toe onze hand te verbeteren. Als je naar deze 11 outs kijkt (elke , 6), dan zie je dan onze equity op de turn in al deze gevallen ruwweg ~67% wordt.

Kort door de bocht gezegd betekent dit, dat we de flop sowieso winstgevend kunnen callen als we odds krijgen van 11/47*2/3 = 1/6.5 (in woorden: 11 outs op 47 kaarten * 2/3 equity op de turn = we kunnen callen als odds 1/6.5 zijn). Hierin zijn dan eventuele bets die op de turn en river volgen helemaal niet meegenomen (en gezien het feite dat onze equity ~67% is als we hitten zal dit dus eerdere betekenen dat we vanwege implied odds zelfs met iets slechtere odds zouden kunnen callen).

Je krijgt op de flop 1/11.5 en het is dus echt een grote fout om deze op de flop al meteen te folden.

@Turn call: Ja je ging inderdaad de fout in door aan te nemen dat we hier naar de SD gaan, wat niet het geval is. Als je niet een 6 of een op de river hit, kan je je hand gewoon weggooien omdat we niks uit zijn range verslaan. Als je wel een van je outs hit heb je wederom ~67% equity.

Als we eventuele actie op de river voor het gemak weer even negeren dan heb je wederom 11 outs om je hand te verbeteren en ruwweg 2/3 equity op de river tegen zijn range wanneer je verbetert, waardoor je net als de call op de flop 1/6.5 nodig hebt om te callen. Je krijgt 1/7.5 en dus moet je dit ook callen, al scheelt het niet meer zo veel.

Hopelijk is dit duidelijk zo, anders hoor ik het wel. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wow, mooi staaltje uitleg Duke ;) Zo lijkt het me helemaal duidelijk. Thanks!

Creoboter
Oldschool Grinder

De uitleg is duidelijk, het schort hem bij mij voornamelijk aan het inzien dat de equity ongeveer 67% is als je hit.

Was een leuke, leerzame hand waar ik nog wel vaker op terug zal kijken.

DukeFreedom
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Creoboter
De uitleg is duidelijk, het schort hem bij mij voornamelijk aan het inzien dat de equity ongeveer 67% is als je hit.

Dat zie ik hier ook niet hoor, maar dat is wat de equilator aangeeft. Helaas heb je daar tijdens het spelen natuurlijk geen tijd voor, maar je zou hier wel grofweg moeten kunnen inschatten dat je >50% equity hebt tegen zijn range wanneer je een van je outs hit. Dan gaat de redenatie hierboven al min of meer op namelijk.

Handige stelregel hiervoor is dus wat ik in m'n eerste post al aangaf, namelijk dat een random hand kwa kleur altijd <50% uberhaupt een heeft op een :D :D board. Op dit specifieke board zal hij dat zelfs nog veel minder vaak hebben, maar dat wordt dus wel weer gecompenseerd doordat hij sets kan hebben en daardoor redraw kansen heeft wanneer je hit. Al met al kan je dan dus wel concluderen dat je equity >50% gaat zijn wanneer je een van je outs hit.