Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AA(Flush/Flop)

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
574 Weergaven
pjerter

Ik denk Pre en flop standaard

Had ik die check op de turn ook op de flop mogen maken ivm flush draw
Na zijn 3bet op de Turn kan ik eigenlijk wel opgeven of niet???

Stats van hem zijn Vpip/58 Pfr/25 Af/2.8 3Bet/0.0
Wtsd/56 W$asd/43 handen 278
Bij het invullen van zijn stats viel me op dat hij nooit 3Bet
Dan heb je Stats dan doe je er niks mee

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)

Preflop: Hero is SB with A:h, A:c.
MP2 folds, MP3 calls, CO folds, BU raises, Hero 3-Bets, BB folds, MP3 calls, BU calls.

Flop: (10 SB) 6:d, 4:d, 9:d (3 players)
Hero bets, MP3 calls, BU calls.

Turn: (6.5 BB) 2:c (3 players)
Hero checks, MP3 checks, BU bets, Hero raises, MP3 calls, BU 3-Bets, Hero calls, MP3 calls.

River: (15.5 BB) 7:s (3 players)
Hero checks, MP3 checks, BU bets, Hero calls, MP3 folds.

Spoiler

Final Pot: 17.5 BB.Results follow:BU shows a flush, king high(K:d T:d).Hero shows a pair of aces(A:h A:c).BU wins with a flush, king high(K:d T:d).

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Moderator
pcbeem

Ik heb een andere vraag waarom maak je de check, je geeft zo misschien gratis kaart weg en dat is wel het laatste wat je wilt op dit bord.

Ik zeg b/c turn en daarna evt. c/c river.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Op zich snap ik je lijn wel - ze tonen geen agressie op de mono flop, je hebt een mooie AA en kan misschien een (semi)bluff / zwakke valuebet van 9x of zwakke pocket pair uitlokken door de turn te checken waarop je dan voor value kan raisen.

Samenvattend heb je dan

+ BU is agro en zal dus meestal wel betten ook als hij enkel een draw / zwakke pair heeft. Hij zal niet altijd raisen (vooral niet met zwakke pairs) als je zelf had gebet.

+/- MP3 zit tussen jou en BU in en laat je zo 2 bets in een keer callen, waardoor hij zwakkere handen weak pair/pocket pair zal folden. Op zich niet zo'n ramp omdat hij dan toch outs fold waarvoor hij anders de correcte odds zou krijgen om te callen. FD called hij toch wel en krijg je dus value van.

- Als je zelf bet en hij raised kan je ook op downcall overgaan tegen een eventuele semibluf raise en is dit goedkoper dan c/r/calldown wanneer hij wel een flush heeft.

En daarmee is de lijn dus niet echt verkeerd noemen. Denk dat het kwa EV elkaar niet zo zal ontlopen c/r/calldown of b/calldown.

Tegen deze speler - die er op basis van z'n stats wel een beetje maniak uitziet zou ik met zelf betten overigens wel de neiging hebben ook nog te 3b, vanwege zijn hoge WTS lage W$SD hoge AF, wat betekent dat hij eigenlijk best vaak een semi-bluff raise zou maken. Op zich is de c/r/calldown (3 bets op de T) lijn dan wel een mooie tussenweg om niet een b/3b/calldown (4 bets) te moeten maken.

Op de 3bet tegen moet je nog zeker downcallen want hij is te agressief (2.8 AF) en veel losse spelers willen nogal eens (nut)flushdraw overplayen op de T. Hij is sowieso op basis van zijn stats te onredelijk om te gaan folden.

Beantwoorden
Citeren