Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AK hit A op turn raisen of niet?

9 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
1,434 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Denk dat dit wel een raise moet zijn op turn, door de pre 3-bet kun je slechte A's wel doorstrepen en dus zit ik hier vaak goed tenzij hij hier AA heeft of AK voor de split, alle andere pre monsters beat ik daarentegen

Stats: VPIP 18 PFR 8 3-bet 3.9 AF 1.2 WTSD 38 en W$SD 49 over 3K handen

Poker Stars, $0.02/$0.04 Limit Hold'em Cash, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Preflop: Hero is BTN with A K
5 folds, Hero raises, SB folds, BB 3-bets, Hero caps, BB calls

Flop: (8.5 SB) 4 3 8 (2 players)
BB bets, Hero calls

Turn: (5.3 BB) A (2 players)
BB bets, Hero calls

River: (7.3 BB) T (2 players)
BB checks, Hero bets, BB calls

Results:

Spoiler

9.3 BB pot (0.2 BB rake)
Final Board: 4 3 8 A T
BB mucked K K and lost (-4.5 BB net)
Hero showed A K and won 9 BB (4.5 BB net)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Sailer85
PokerStrategist

Waar zet je hem op tijdens de hand, wat is je gedachtegang dat je niet zou raisen?

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Zal wel veelal TT+, AK, AQ en misschien nog net JAJs / AQs zijn lijkt me en ja daar verlies ik alleen van AA. Achteraf makkelijker redeneren maar dat moet automatisme worden daarom post ik ook handen he :f_cool:.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik denk dat zijn range een stuk breder is, ik zou uitgaan van standaard BB-defence vs BU open.

Maar de T zou ik wrs ook wel raisen, ook omdat er nog wel een redelijke kans is dat villain op een FD zit.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Wat zie jij dan nog meer in zijn range zitten? Misschien is ie iets wijder aangezien ik redelijk laat raise maar of dit veel is weet ik ook niet echt.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik zou zijn range zetten op 3b vs BU open:
22+, A3o+, KTo+, A2s+, K9s+, QTs+, JTs+

Misschien iets tighter omdat villain wat tight lijkt dus iets van:

55+, A5+, KT+, QTs, JTs ofzo....

Maar eigenlijk wilde ik weten per straat waar je hem opzet, als je dat doet en dat opschrijft kom je vanzelf uit op wat je moet doen. Speel vanuit de villain, wat zou hij doen met welke handen. En bedenk dan wat de beste oplossing is om maximaal profijt ervan te halen.

Dus ga zijn range bedenken bij elke keer dat jij aan zet bent, maak daar een analyse van en schrijf het op, dan kom je vaak vanzelf tot de beste oplossing.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Het is idd BU vs BB dus wat losser mag het wel idd.

Denk dat echter wel dat hij nog wel iets tighter mag dan wat jij aangeeft, ik zie mezelf niet 3-betten met 55 bijv maar ok iets ruimer aanhouden is ook nooit verkeerd.

Nou daar gaan we dan vanuit villian gezien :)

Flop -> standaard c-bet
Turn -> aangezien er redelijk veel A combo's in zijn hand zitten is bet wel redelijk logisch maar mij hand is TK en verliest dan alleen van verdwaalde A8
River -> zijn kicker is niet al te sterk of hij heeft überhaupt geen A dus standaard bet (as played) voor mij

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ja, al had je ook kunnen raisen op de T, hoewel dit je hand wel redelijk face-up maakt. Aan de andere kant er zullen veel slechtere Ax handen in zijn range zitten waarmee hij wrs nog wel called.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ja lijkt me misschien wel beter om te raisen op T :f_thumbsup: al zal het denk ik niet al te veel uitmaken.

Beantwoorden
Citeren