Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AK tegen donk op bord met 3x harten

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
662 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hier zit ik met randgevalletje call of niet, bord is natuurlijk vervelende met heb zeker nog 4 goede outs en dan is het nog niet zeker dat ze een :heart: hebben.

Had ik hier nog kunnen callen of kunnen jullie je wel in de fold vinden?

Stats:
BB: VPIP 19 PFR 0 3-bet 0,0 AF 1,0 WTSD 25 en W$SD 51 over 1,3K handen (dus aan tighte kant)
UTG: VPIP 43 PFR 29 3-bet 0,0 AF 0,0 WTSD 67 en W$SD 0 over 7 handen

Poker Stars, $0.02/$0.04 Limit Hold'em Cash, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Preflop: Hero is MP1 with A K
UTG+1 raises, UTG+2 folds, Hero 3-bets, 5 folds, BB calls, UTG+1 caps, Hero calls, BB calls

Flop: (12.5 SB) 3 3 Q (3 players)
BB checks, UTG+1 bets and is all-in, Hero calls, BB calls

Turn: (7.8 BB) 9 (3 players, 1 is all-in)
BB bets, Hero folds

River: (7.8 BB) 5 (2 players, 1 is all-in)

Results:

Spoiler

7.8 BB pot (0.3 BB rake)
Final Board: 3 3 Q 9 5
BB showed A Q and won 7.5 BB (5 BB net)
UTG+1 showed J J and lost (-2.5 BB net)
Hero mucked A K and lost (-2.5 BB net)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lijkt me wel prima gespeeld zo, want is ook altijd maar de vraag of je AK nog life is en het heeft voor de BB ook weinig zin om te bluffen zonder side-pot. Al trekken sommige spelers daar weinig van aan :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
MrT61
Oldschool Grinder

big pot---->protectie
met UTG+1 all-in, zou ik flop raisen met bedoeling BB eruit te krijgen. Zelfs indien hij voorligt, hebben we met onze 2 OC nog genoeg outs

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het lijkt mij weinig zin hebben om de flop te raisen voor protectie, want hij heeft pre-flop al gecapped en op zo'n board heeft hij denk ik zelden een mindere hand. Aangezien bijvoorbeeld AJ cappen wel heel dun zou zijn volgens mij en je mag denk ik blij zijn als hij minder dan TT+ en AQ+ gaat cappen.

Beantwoorden
Citeren
MrT61
Oldschool Grinder

even verduidelijken:

UTG+1 : is all-in: zie spelers zeer "raar" spelen wanneer bijna all-in (tilt?)

BB heeft enkel gecalld preflop, het is deze speler die ik wil doen folden met mijn raise op flop , indien deze speler RR kan ik gemakkelijk folden op turn UI.
door te callen op flop geven we hem wel heel goedkoop de kans om turn te bekijken. Met protectie bedoelde ik dan ook tov BB .

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zie het. Al is het de vraag of het zonder sidepot een hele profitabele raise zal zijn om jezelf te isoleren tegen de UTG+1 met A en K als life cards.

Beantwoorden
Citeren
MrT61
Oldschool Grinder

beide eens dat we minstens gaan callen?
zou het dan niet de moeite zijn te raisen in de hoop BB te laten folden? Door het feit dat UTG+1 all in is, krijgen we die tweede bet sowieso terug indien BB foldt.
Raise heeft gewoon het doel BB nog slechtere odds te geven
Ben trouwens helemaal niet zeker dat UTG een made hand heeft (alles -of-niets spel van bijna all-in spelers)

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Goede fold, je staat zeer wrs achter tegen een nit die opeens bet. Zelfs als je voorligt tegen BB (enige hand lijkt me AJ) geeft dat nog geen garantie dat je voorligt tegen UTG+1, ookal is het een maniak.

Goede fold, de 19% range waarmee villain speelt geeft je te weinig handen waar je nog van wint.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

hmmm zie een raise op flop hier ook niet als beste optie.

Hij kan hier met zijn limps pre best een Q hebben en enige dat je dan doet is imo pot opblazen. Denk dat het zeker op deze limieten gewoon beter is om ABC poker te spelen. Als je wat hoger speelt werken zulke lijnen misschien maar hier vrees ik niet.

Beantwoorden
Citeren