Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQ tegen pre cap en bet op flop

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
518 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Misschien heb ik deze op flop iets te tight gespeeld en had ik beter kunnen raisen om te kijken welk deel van de capping range hij heeft.

Stel ik raise en hij 3-bet wat raden jullie me dan aan?

stats: VPIP 26 PFR 16 3-bet 6.5 AF 1.3 WTSD 40 en W$SD 53 over 5K handen

Grabbed by Holdem Manager
Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
SB ($8.56)
Hero ($6.79)
UTG ($9.51)
UTG+1 ($8.70)
UTG+2 ($8.19)
MP1 ($6.41)
CO ($6)
BTN ($7.24)

Dealt to Hero A♥ Q♦

fold, fold, fold, MP1 raises to $0.50, fold, fold, fold, Hero raises to $0.75, MP1 raises to $1, Hero calls $0.25

FLOP ($2.10) A♣ 5♦ 6♠

Hero checks, MP1 bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.60) A♣ 5♦ 6♠ 3♠

Hero checks, MP1 bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($3.60) A♣ 5♦ 6♠ 3♠ 2♣

Hero checks, MP1 checks

Spoiler

MP1 shows A♠ K♠
(Pre 75%, Flop 88.2%, Turn 95.5%)

Hero shows A♥ Q♦
(Pre 25%, Flop 11.8%, Turn 4.5%)

MP1 wins $3.44

Beantwoorden
Citeren
1 reactie
DukeFreedom
BlackMember

Zijn hier verscheidene dingen te zeggen, waardoor het antwoord niet echt makkelijk of beter gezegd: eenduidig is. Sowieso gaat geen van de verschillende te overwegen lijnen (calldown, c/r/calldown, c/r+b/f T komen allen in aanmerking) echt fout zijn.

Tja het is weer zo ver: Duke raadt alle lijnen aan. :D

Serieuzer:

1) Sommige spelers folden JJ-KK als je op zo'n droog board c/r. Nogal wiedes, want dit doe je eigenlijk ook alleen met Ax. Wisselt dan vaak nog of ze dat op de F of T doen, maar maakt niet zo veel verschil gezien ze 2 outs hebben en daar incl implieds ~ naar kunnen drawen. De meeste van zulke spelers zouden met JJ-KK echter wel de T doorbarrelen (om de R dan meestal behind te checken). Hun laten barrelen levert dan uiteindelijk meer EV op. Dit spreekt voor de calldown lijn.

2) Sommige spelers callen JJ-KK wel helemaal down als je zou c/r. Spreekt nogal wiedes voor de c/r lijn dus omdat dat dan meer value oplevert.

3) Deze speler met zijn minimale 1.3 AF gaat eigenlijk altijd AK, AA hebben als je F c/r en hij jou dan op de T raised. Std IP value lijn voor hem tenslotte. Dit spreekt dan dus voor de c/r, b/f T lijn. Ik ben zelf een showdown monkey dus ik houd niet van deze lijn. :D

4) Sommige spelers maken echter zo'n turn raise ook weer juist met JJ-KK bij wijze van freeshowdown raise IP. Op zich een valide lijn als je toch SD wilt zijn als MP1 zijnde. Dit spreekt dan dus weer voor c/r/calldown lijn.

5) Sommige spelers durven kennelijk niet eens met AK door te betten op een drawloos board (lol hij is bang voor een 4?! hij denkt overduidelijk niet na over ranges of hij vind jou maar een rare maniak :coolface:). Tegen dat soort spelers is calldown lijn het beste. Maar ik moet zeggen dat ik dit zelden zie. Hij krijgt ook echt meteen een note nit en je kan ws heel goed tighte folds maken tegen hem.

Zelf speel ik tegen historie/readloze tegenstanders std c/r/calldown en zou dit tegen hem ws ook gedaan hebben.

Beantwoorden
Citeren