Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] A7o in 3b pot

11 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
449 Weergaven
Sailer85

Known Players:
UTG2: $30,60 - 31 BB
UTG3: $23,55 - 24 BB
MP1: $7,47 - 7 BB
MP2: $50,43 - 50 BB
MP3: $29,25 - 29 BB
CO: $11,51 - 12 BB
BU: $49,76 - 50 BB
SB: $15,90 - 16 BB
BB: $43,12 - 43 BB

0,50/1,00 Fixed Limit Hold'em (9 Handed)
Hand recorder voor deze hand:PokerStrategy.com SideKick 1.1.606.1

Preflop: Hero is MP2 met A♥, 7♣
SB posts small blind, BB posts big blind, 3 folds, Hero raises, MP3 3-bets, 4 folds, Hero calls

Flop: ($3,75 - 3.75 BB) K♥, 6♥, 5♥(2 Spelers)
Hero checks, MP3 bets, Hero calls

Turn: ($4,75 - 4.75 BB) 3♦(2 Spelers)
Hero checks, MP3 checks

River: ($4,75 - 4.75 BB) J♠(2 Spelers)
Hero bets, MP3 folds, Hero gets uncalled back ($1)

Vpip 18/ pfr 12/ 3b 12.1/ AF 2.5/ cb F 100/ cb T 90 (10x)/ WTSD 44/ Hands 312
notes:
- EP: 3b UTG met AKo, calls down op 55Jr, Q, Q board
- CO: 3b EP open met ATo

Simpele vraag, is deze bluf goed? gaat het vaak genoeg werken op zo'n speler om profitabel te zijn?

Omdat hij niet Turn cbet zet ik hem hier op heel weinig (of iig dat hij bang is). Wat denken jullie, beter hier bluffen (soms met de beste hand) of voor de Showdown gaan?

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Moderator
pcbeem

Lijkt me op zich geen slechte spot voor een bluff.

Maar wat ik me afvraag waarom raise je de flop niet? Is namelijk standaard lijn met FD tegen villian de pre raised terwijl je uit positie zit.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

eigenlijk omdat ik mijn hand dan redelijk face-up speel op de T als ik c/c. Ik zit OOP dus kan geen gratis kaart nemen op de T, dus raisen zorgt dat ik waarschijnlijk alleen maar de pot spek.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Wie heeft het over c/c op turn spelen?

Ik zou denk ik doorbetten met initiatief maar of deze lijn helemaal juist is twijfel ik wel beetje over :coolface:.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

Je verandert je hand dus in een bluf? en dus dan bet je dan ook de R als er geen komt?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Op turn is het zeker geen bluf met SD, FD en ook nog overcard ;), op zijn minst een semi bluff dan he maar goed met zoveel outs mag je imo best doorbetten.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

oke, maar de R bet je dan ook door?

wat is je idee zeg maar met de hand?
Hoe speel je als hij 3b op de F, of r op de T?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ligt er beetje aan of ik nog hit, als het bord zo blijft heeft doorbetten denk ik weinig zin op river omdat hij na zoveel calls vaak wel iets zal hebben.

Stel hij 3-bet de flop dat ga ik denk ik op downcallen over of ik moeten improven en er geen paar op bord liggen dit omdat als hij 3-bet de kans op set groter is.

Turn eigenlijk zelfde verhaal :)

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

als ik de agressieve line zou nemen bet ik ook door op de R, hij kan bet Ax met x of QJ met 1 hebben waarmee hij called, die hij juist zal opgeven op de R.
Ik vind dat als je de T bet je ook de R moet betten...

Iemand anders nog een mening?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik moet toegeven twijfel ook aan doorbetten dus ben benieuwd naar oordeel.

p.s. zulke discussies moeten we hier veel meer hebben, zeer leerzaam _thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Waarom raise je preflop? Charts zeggen ATo+, A8s+. Zou niet met Axo zo veel looser gaan spelen, lijkt me niet echt +EV.

Verder heb je postflop wel het juiste idee. Als we c/r F spelen moeten we T+R allebei doorbetten of T c/c en R c/f. T doorbetten en dan blank R checken riskeer je freeSD aan AQ:h ed handen, die op de R op zich wel op kunnen geven en zo zouden kunnen spelen.

Denk echter dat passief spelen zoals je gedaan hebt beter is. Tegen unknown / TAG is c/r hier normaal m'n standaardlijn, maar MP3 ziet er nittier & vrij SD bound uit.

De T checkbehind van hem is opvallend en zet zijn range erg op AT-AQ, vooral zonder . Pocket pairs 88+ zou je normaal cbets op de T verwachten. Als je R checked win je de hand m.i. nooit omdat er eigenlijk geen slechtere handen in zijn range zitten. Daarom vind ik je bluf hier wel goed. Denk dat hij wel 1/5.75 gaat folden.

Beantwoorden
Citeren