Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] AA in MW3bP on drawy board

10 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
327 Weergaven
Sailer85
PokerStrategist

Known Players:
UTG2: $15,40 - 31 BB
UTG3: $5,37 - 11 BB
MP1: $7,00 - 14 BB
MP2: $9,97 - 20 BB
MP3: $14,37 - 29 BB
CO: $13,13 - 26 BB
BU: $24,49 - 49 BB
SB: $13,43 - 27 BB
BB: $9,65 - 19 BB

0,25/0,50 Fixed Limit Hold'em (9 Handed)
Hand recorder voor deze hand:PokerStrategy.com SideKick 1.1.417.4

Preflop: Hero is BU met A♠, A♦
SB posts small blind, BB posts big blind, 4 folds, MP3 raises, CO folds, Hero 3-bets, SB folds, BB calls, MP3 calls

Flop: ($2,35 - 4.70 BB) 7♦, 5♣, 3♣(3 Spelers)
2 checks, Hero bets, BB raises, MP3 folds, Hero 3-bets, BB calls

Turn: ($3,85 - 7.70 BB) 6♣(2 Spelers)
BB bets, Hero calls

River: ($4,85 - 9.70 BB) T♦(2 Spelers)
BB bets, Hero calls

hand is versus unknown (3handen). Maar wat vinden jullie van deze downcall?

zijn range PF kan ik niet echt goed inschatten. ik zet zijn range hier op:
Wat hoge SC (89-KQ) of AJs/AQo,s, misschien 88-JJ,
AA-QQ, AK ga ik vanuit dat hij wel capped, 22-77 en < 89s denk ik dat hij fold.

Zijn jullie het een beetje eens met die range?

De Flop speelt hij c/r/call, dit vind ik een beetje een vreemde line voor SD/FD/SD+OC/FD+OC/SFD/SFD+OC hij zet hiermee namelijk druk op de MP3 die een drawing hand er juist in zou willen houden. Ook lijkt het me geen raise voor gratis river want hij zit OOP.
Het kan wel dat hij denkt: ik heb goede draw dus ik wil een grote pot bouwen dus is r zijn cb, maar waarom capped hij dan niet?
oh, mijn b/3b lijkt met redelijk standaard ;)

De Turn donkt hij nu opeens als de 3e aankomt. Ook komen er een redelijk wat straten aan. Hier zie ik nu weinig drawing hands die hij had niet aan komen (86 ofzo maar zit dat in zijn PF BB cc range?)
eventueel zou hij ook set of OP kunnen hebben of me bluffen met OC (evt. met nu SD erbij).
Aangezien ik nog tegen aantal handen win 99-JJ + OC (evt + FD), maar ook tegen redelijk wat verlies ga ik op downcall

River verandert erg weinig (evt. hit TT een 2outer).

Had ik het op de T anders moeten spelen? is mijn range inschatting een beetje correct?
Hebben jullie eventuele andere opmerkingen?

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

niemand?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Jawel hoor :coolface:.

T/m flop gewoon standaard maar doet hoeft ik je niet uit te leggen.

Op zich kan ik me wel aardig vinden in je range maar dat blijft lastig gezien je maar 4 handen hebt dus op zich kan ie misschien wel ruimer.

Turn is een drama aangezien er flink wat draws aankomen en tot overmaat van ramp donkt hij ook nog. Aangezien je nauwelijks info over hem hebt denk ik dat ik hier zelf ook op downcallen over zou stappen. Mocht je al wat meer info hebben dan kun je op basis van deze info evt. 3-betten.

Maar met 3 handen is hij zoals je al zegt unknown dus eigenlijk kan hij alles hebben :coolface:.

Kortom ik neigt naar een WP

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

PF bestaan dergelijke BB 3b call ranges vooral uit suited connectors & soms one gappers (bij loose spelers soms wel tot 64s), pocket pairs (wisselend hoe hoog) en AJ-AQ, evt KQ & ATs.

F 3b ik niet - toch niet zo standaard dus. ;) Call flop, raise turn lijn voor meer value. Je zit HU IP en dan is deze lijn de standaard value lijn. Je kan er dan op slechte turn kaarten ook voor kiezen om niet meer te raisen. In dit geval zou het het een makkelijke calldown maken vanaf de turn.

As played: de turn is de slechtste kaart die er kan vallen. Voor een downcall moet je 2/11.7 goed zijn. Ik kan tegen unknown niet folden, al denk ik wel dat je erg vaak beat gaat zijn. Maar zulke donk bets worden ook nog wel eens met handen als 87s, pocket pairs (vaak met ) gedaan.

Calldown levert je evt. ook nuttig info op over hoe hij speelt voor toekomstige handen.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Is het niet handiger, omdat er zoveel slechte kaarten kunnen komen op de T, om meteen op de F zoveel mogelijk value te halen?
want elke 6 of zorgt ervoor dat je niet meer kan raisen op de T, ook zullen veel spelers met een draw juist over gaan op een c/c ook al hebben ze initiatief op de T.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dat was inderdaad ook precies mijn gedachtegang waarom ik zei dat het t/m flop standaard was.

Bord is erg drawy en zoals je aangeeft zitten FD in zijn range. Daarom denk ik dat je geen free cards weg moet gaan geven?

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

Ik zie draws haast altijd doorbetten met initiatief. Je geeft ook geen freecards weg door F call, raise T te spelen. Daarnaast maak je met zo'n lijn juist goed gebruik van de equity shift van F -> T die er altijd plaats vind op dit soort boards en vang je meer value wanneer je duidelijk voor ligt.

Even een snelle analyse als ik hem een range geef als TT-55, J7s, T7s, 97s, 86s+, 76s, AcQc, KcQc, AcJc, KcJc, QcJc, AcTc, KcTc, QcTc, JcTc, Qc9c, Jc9c, Tc9c, Jc8c, Tc8c, 9c8c, 87o

Op de F is je equity 67%
Op T wordt dat ~56%
Op blank T wordt dat ~77%

Uit balancing oogpunt is het ook beter, zodat je b/c range op de flop niet alleen maar uit zwakke handen bestaat.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Ik ben het niet helemaal met je toegedeelde range eens.

Ik denk dat spelers op deze limiet niet een 3b coldcallen OOP met J7s.
Ik verwacht eerder dat het handen zijn die hij te sterk vindt om meteen op te geven maar te zwak om te cappen.
Dus ik denk dichterbij de range die ik in mijn openings post gaf, een iets loosere range kan denk ik ook nog wel, maar niet zo wijd als je nu aangeeft.

Heb op de uni geen equilab maar ik zal eens naar de equity gaan kijken binnenkort.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

ik kom hierop uit.

Flop:

Equity Win Tie
UTG 81.35% 80.79% 0.56% AA
UTG+1 18.65% 18.10% 0.56% JJ-88, AcQc, KcQc, AcJc, KcJc, QcJc, AcTc, JcTc, Ac9c, Tc9c, 9c8c, 7c6c

Turn:

Equity Win Tie
UTG 63.41% 61.33% 2.08% AA
UTG+1 36.59% 34.52% 2.08% JJ-88, AcQc, KcQc, AcJc, KcJc, QcJc, AcTc, JcTc, Ac9c, Tc9c, 9c8c, 7c6c

T Blanc: (2:s)
Equity Win Tie
UTG 90.39% 90.19% 0.21% AA
UTG+1 9.61% 9.40% 0.21% JJ-88, AcQc, KcQc, AcJc, KcJc, QcJc, AcTc, JcTc, Ac9c, Tc9c, 9c8c, 7c6c

Oke op de T sta je nog steeds voor, maar je hebt wel een redelijke equity drop als er een valt

Als ik van deze range uitga is het dan niet handiger op de F te raisen, vanwege mindere equity?

Ook vroeg ik me nog af, gezien de equity vs zijn range, wordt het geen raise op de T ondanks dat de slechtste kaart 6:c aankomt? Bij beide staan we vs zijn range nog voor op de T.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

Je moet wel A:sA:d gebruiken voor je hand ipv AA (die combinaties bevat).

Maakt flopequity van 81.35% -> 78.82%
Turn equity 6:c van 63.41% -> 53.84%(!)
Turn equity blank wisselt afhankelijk van welke kaart er precies valt tussen 75-90%, laten we het zetten op 82.5%

En dit zou je ook duidelijk moeten maken dat de turn dus geen raise is op een .

Daarnaast kan je het zo bekijken: er komt 11/47 keer een slechte kaart . Laten we er 1/4 van maken.

Door gelijk de flop te 3-betten vangen we 78.82% (je equity op F) * 2 SB (extra $ in pot) - 1 SB (raise) = 0.5764 SB extra value tov calldown vanaf zijn F raise.

Als we de F callen en de T alleen raisen op goede kaarten (=3/4 keer) krijgen we 3/4 (kans op goede T) * 82.5% (equity als goede T kaart valt) * 4 SB (turn bets 2 keer zo groot) - 3/4 * 2 SB (raise als goede turn) = 0.975 SB extra value tov calldown vanaf zijn F raise.

Daarnaast maken veranderingen in zijn range erg uit in hoe de precieze equity eruit ziet, maar uiteindelijk doet dat er ook niet zo veel toe. Belangrijk om te realiseren is dat er een equity shift plaats vind van F -> T afhankelijk van de kaart die er komt en dat je equity op turns niet (veel) groter gaat zijn dan 50%. Daarnaast heb je juist een grotere equityvoordeel als er een blank valt. Hierdoor kan je meer value vangen door de turn te raisen op goede kaarten.

Overigens is, met meer reads/stats raise/fold T op versus passieve spelers eventueel wel een te overwegen optie...

Beantwoorden
Citeren