Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] Q4s in BB

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
269 Weergaven
Sailer85

Known Players:
UTG2: $20,64 - 21 BB
UTG3: $19,71 - 20 BB
MP1: $12,00 - 12 BB
MP2: $14,93 - 15 BB
MP3: $73,15 - 73 BB
CO: $11,56 - 12 BB
BU: $55,39 - 55 BB
SB: $29,35 - 29 BB
BB: $42,41 - 42 BB

0,50/1,00 Fixed Limit Hold'em (9 Handed)
Hand recorder voor deze hand:PokerStrategy.com SideKick 1.1.606.1

Preflop: Hero is BB met Q♦, 4♦
SB posts small blind, Hero posts big blind, UTG2 calls, 4 folds, CO raises, 2 folds, Hero calls, UTG2 calls

Flop: ($3,25 - 3.25 BB) 7♣, 4♣, 3♦(3 Spelers)
Hero checks, UTG2 checks, CO bets, Hero raises, UTG2 folds, CO calls

Turn: ($5,25 - 5.25 BB) 5♣(2 Spelers)
Hero bets, CO raises, Hero calls

River: ($9,25 - 9.25 BB) 2♠(2 Spelers)
Hero checks, CO checks

UTG is callingstation.
CO: vpip 24/ pfr 11/ 3b 7.9/ AF 1.3/ WTSD 41/ hands 278

Wat maken jullie hier van de CO T play? kan ik hier evt 3b bluffen? of kan ik beter voor de b/c T, c/f R (unimproved) gaan?
Het enige dat hij rept is een PP, FD zou hij op de F wrs hebben geraised.

Wat denken jullie? (behalve dat ik PF kan folden)

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Moderator
pcbeem

Ja wat maak ik er van :], als ik de hele hand zie kan het alles zijn ook een flush want hij speelt hem erg vreemd. Je zegt dat je hem niet op een FD zet maar waarom niet, ik denk dat ik die zelf op de flop ook niet zelf 3-betten en gewoon callen en kijken wat er op turn valt.

Ik denk dat ik niet veel anders zou doen op turn b/c en op unimproved river moet je normaal gesproken op kunnen geven denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

ik zou F vaak raisen om IP een freecard te nemen en initiatief te hebben op de T als er een Fl valt + zorgt ervoor dat raises op de F niet alleen maar made handen zijn die ik wil protecten tegen een FD...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik zou die 3-bet niet vaak maken maar goed ben wel benieuwd wat Duke over deze lijn te zeggen heeft.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

PF kan je niet folden, of anders gezegd: dat doe ik hier iig nooit. Suited handen zijn multiway vanuit de BB een mooie call voor 1 SB, op echte suited trash zoals 72s,T3s,etc na (en zelfs die zouden ws geen grote fout zijn, maar je gaat dan wel de marge opzoeken + toch weer iets vaker in flush over flush situaties terecht komen). Je krijgt gewoon goede odds en hebt een equity die veel hoger is dan de odds die je krijgt.

CO ziet er verder nitty uit en zijn lage AF van 1.3 brengt mij tot een b/f T (c/r F wel goed). Hij gaat eigenlijk altijd een betere hand hebben en kan ook prima een flush hebben. Zijn lage 1.3 AF geeft vrij sterk aan dat hij juist niet de F zou 3b met FD. Tegen overpairs heb je max 5 outs waarvan 1 niet clean. Je krijgt niet de odds om te callen.

Als ik CO was met :c zou ik de F hier eigenlijk ook niet 3b tegen een normale TAG, omdat je je hand veel te veel face-up gooit dat je :c hebt. Zou de F normaal namelijk met niks anders 3b, want alle betere handen speel je call F, raise T std valuelijn.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85

als CO 3bet je hier niet met 88-QQ, A7 op de F? ik namelijk wel.. value halen van FD. En ook omdat ik ook 3b met FD..

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Ik zou als CO niet 3b met 88-QQ nee (en daarom ook niet :c), omdat call F, raise T gewoon meer value oplevert en daarom de standaard value lijn is en daarnaast beter balanced met alle andere handen die je b/c speelt. Belangrijk hierin is ook de equity shift van F->T. FD verliezen al een hoop equity als hun draw niet aankomt op de T. Daarom levert een 3b op de F vanuit equity bekeken niet zo veel op, terwijl een turnraise veel meer oplevert.

Als je de F per se wilt 3b met FD dan is het overigens wel verstandiger om af en toe ook met valuehanden te 3b, omdat je HU IP 3b range anders extreem voorspelbaar wordt.

Laten ik het ook even omdraaien dat jij als CO hier de F 3b en ik had de Q4 gehad. Dan zou ik deze turn zelfs c/f op gaan geven tegen jou als ik die reads zou hebben over wat jij op de F 3b, omdat alles daarvan me zwaar beat heeft.

Dat geldt niet als het b/c gaat op de F voor jou als CO. Jij called de F namelijk met veel meer dan alleen overpairs en FD.

Beantwoorden
Citeren