Nu ga je er wel vanuit dat als ik een pair hit deze nooit goed is, terwijl een pair best een winnende hand zou kunnen zijn. Je zou deze kunnen wegstrepen tegen dat ik niet win met 2P, maar ik denk dat een paar vaker wint dan dat 2P verliest...
Ook heb ik 3outs naar een OESD voor 6outs naar S
(J maakt OESD J:d voor SFD)
Ik zal morgenavond eens kijken naar hoe de berekening er dan precies uitziet, maar kan best dat je gelijk hebt, Maar wil de berekening wel eens maken.
edit: Het outs verhaal klopt volgens mij niet helemaal... misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen, maar volgens mij zit het zo:
De 1 out naar een OESFD heeft 15 outs naar S/F (kan callen op T)
De 2 outs naar FD+GS hebben 12 outs naar een F/S. (call op T)
De 7 outs naar FD hebben 9 outs naar F. (call op T)
De 6 outs naar pair hebben 5 outs naar 2 pair / trips. (twijfel geval voor call imo)
De 6 outs naar GS hebben 4 outs naar S. (geen call op T)
De 3 outs naar OESD hebben 8 outs naar S (call op T)
ik kom dus op 13 ipv 10 goede kaarten uit op de T.
1/13*15/45+2/13*12/45+7/13*9/45+3/13*8/45 = 21,56%
Dus - 0.5BB - 13/46BB + 13/46 * 21,56% *10.5 BB = -0,14 BB
Nog steeds -EV, maar ik vraag me af hoe vaak 1P hier goed genoeg is... Ook zijn bluf en de mogelijke ch.b. op de T hier niet in mee genomen.
Het is een moeilijk om hier goed een spelverloop in de berekening mee op te nemen, is er een makkelijke manier (zonder solver in Excel erbij te pakken) om uit te rekenen hoe vaak 1P goed moet zijn om dit een BE play te laten zijn?
Edit 2: Na nog een tijdje erover na te hebben gedacht ben ik het wel eens dat dit een fold moet zijn op de flop, (Al kan dit best gecalled worden vs slechte spelers als je ze maar op T/R vaak genoeg van de hand af kan zetten, of 1P vaak/meestal goed is, dus vs loose passive villains met hoge cbet, maar lage WTSD, maar ja daar kan je alles tegen spelen ;)).
Realiseer me nu iets wat ik voorheen wel wist, maar minder goed toepaste, Equity berekeningen moet je niet vergelijken met outs tenzij je AI bent of downcalled naar R. Equity =/= outs per straat.... hoewel is dit wel wist paste ik het niet goed toe.. zo leer je nog eens wat als je midden in de nacht op het forum aan het rond struinen bent.